¿QuiÉn Es Frida Kahlo? Who is Frida Kahlo?.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Advertisements

saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
How to make questions en español
Pensamientos Objetivos: Translate and use artist vocabulary Use the present tense of hacer, salir, deber, poner, ser, ir, estar, and tener in Spanish Write.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
El arte mexicano Frida Kahlo
Chillin’ Unidad 3 B Dia 4. Calentamiento Use Estar emotions to translate the following sentences 1. I am sad. 2. Teodoro is angry. 3. We are happy. 4.
Definite articles La Las El Los The La and Las La Las used with feminine nouns. used with singular feminine nouns. used with plural feminine nouns.
Frida Kahlo
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Definition
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
11 de noviembre de Escribe en español. Preguntas: ¿Qué te fascina? ¿Qué te interesa? ¿Qué no te gusta? ¿Quién es tu bailarín/a favorito/a? ¿Prefiere.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Preguntas y respuestas
Discussion Voice Activity 1.05
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
AR verb conjugations PRESENT TENSE. Objective 1.To be able to identify conjugations for verbs and apply them in order to write and speak complex sentences.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Las Palabras Interrogativas
Spanish 6 – What does the following mean in English?
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Las Palabras Interrogativas
Español 1 7 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Write in Spanish (See pag 96)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

¿QuiÉn Es Frida Kahlo? Who is Frida Kahlo?

Objective: Students will explore the life and art of the Mexican artist Frida Kahlo. When completed with the “field trip,” students will demonstrate through written response and class discussion a knowledge and an understanding of Kahlo’s life and art. Students will then demonstrate their abilities of using technology or other media to create a self-portrait (or poem) in the style of Frida Kahlo.

“Field Trip” Activity Card #1 List THREE significant events in Kahlo’s life. 2. Explain their significance.

Después de mirar el video, lee la biografía. (After watching the video, read the biography.)

El Museo Frida Kahlo – The Blue House CoyoacÁn, MÉxico D.F. Frida and Diego at the Blue House

“Field Trip” Activity Card #2 Visit the Blue House – La Casa Azul (next slide) Whose picture is on the easel in the Estudio? Why is this significant? Look carefully at the first painting of Frida shown in Sala 1. What is its title? (You will be able to answer this when you visit the art sites later in your field trip.) What is the significance of the indigenous art in the Recámara Frida Noche? (You will be able to answer this later in the field trip. )

Museo Frida Kahlo – La Casa Azul La Casa Azul (the blue house) was the place where Frida Kahlo, the most renowned Latin American artist, was born, lived, and died. Enter and check out the museum! http://www.recorridosvirtuales.com/frida_kahlo/museo_frida_kahlo.html

“Nothing is worth more than laughter." – Frida Kahlo Frida and her Art "I never paint dreams or nightmares. I paint my own reality." – Frida Kahlo

“Field Trip” Activity Card #3 View the site Complete Works of Frida (link below) to discover more about Kahlo’s art. Then, answer the questions below. Complete Works of Frida Who is the main subject of Kahlo’s art? What are two themes of Kahlo’s art? To which painting can you most relate? Explain. *Go to page two on this site to find the answer to activity question 4. ** Go to the painting The Two Fridas on this site to answer activity question 5.

¿QuiÉn Es Frida Kahlo? Who is Frida Kahlo?

¿QuiÉn Es Frida Kahlo? 1. ¿Qué enfermedad tenía Kahlo cuando era joven? A. polio B. cáncer C. problemas con el corazón 2. Kahlo estuvo en un accidente entre un tranvía y… A. un carro B. una motocicleta C. un autobús 3. ¿Dónde vio Kahlo a Rivera por primera vez? A. una escuela B. un museo C. un restaurante 4. ¿De cuál partido político era socia? A. democrático B. comunista C. repúblicano   5. ¿Cómo fue su matrimonio con Diego? A. fantástico B. difícil ¿De cuál herencia estaba muy orgullosa? A. húngara B. indígena C. Española 7.¿De qué son la mayoría de sus pinturas? A. retratos B. autorretratos C. animales

¿QuiÉn Es Frida Kahlo? 8. ¿Qué cosa tradicional de su herencia usaba con frecuencia? A. la ropa B. la comida C. la música 9. ¿Qué es el mensaje o el tema de muchas de sus pinturas”? A. amor y felicidad B. dinero y pobreza C. dolor y sufrimiento 10. ¿Coninuó pintando Kahlo cuando estaba enferma? A. sí B. no

Resources Paintings/Pictures http://lanic.utexas.edu/project/etext/llilas/outreach/fulbright06/wood.pdf http://www.biography.com/people/frida-kahlo-9359496 http://www.fridakahlo.org/frida-kahlo-biography.jsp http://www.fridakahlo.org/frida-kahlo-quotes.jsp http://www.fridakahlofans.com/paintingsenglish01.htm http://www.pbs.org/weta/fridakahlo/life/index.html http://www.recorridosvirtuales.com/frida_kahlo/museo_frida_kahlo.html http://www.sfmoma.org/explore/multimedia/videos/132 Paintings/Pictures http://arthistory.about.com/od/from_exhibitions/ig/frida_kahlo/Frida-Kahlo---Still-Life-with-Parrot.htm http://www.ebsqart.com/Artist/Nancy-Denommee/6351/Art-Portfolio/FRIDA-KAHLO-AND-SKELETON-TWIN-SOLD-/405168/ http://fineartamerica.com/featured/frida-kahlo-flamenco-dancing-rain-ririn.html http://www.fridakahlo.org/frida-kahlo-paintings.jsp http://www.lonelyplanet.com/maps/north-america/mexico/ http://www.museofridakahlo.org.mx/EluniversointimoINGLES.html http://theredlist.fr/wiki-2-351-861-414-1293-401-404-view-surrealism-profile-kahlo-frida-1.html http://www.fkhs.org/ http://www.zhibit.org/sanaj7/oil/fiery-dahlia-of-mexico-frida-kahlo