Sube la avenida y cruza la plaza W.A.L.T: Describe the exact location of places in a town.Describe the exact location of places in a town. Give more detailed.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

La estación de autobuses
La ubicación de los lugares
¿Dónde está el Corte Inglès?
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Preposciones de Lugar U2.2.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
MUST be able to recognise directions SHOULD be able to direct people to places COULD use a dictionary to find more vocabulary ¿Por dondé se va a…? Objetivo;
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Mi dormitorio My bedroom
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
English Lesson 3.
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
LA CAMPANADA 1.Nombre/Fecha 2.Write out directions from one point on the map below to another (in English). Use simple directional words (turn left/right,
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
La estación de autobuses el restaurante el río la playa la piscina la plaza el supermercado la plaza de toros la iglesia el café la oficina de turismo.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
Prepositional Phrases
Gramática 2.2 Uses of ESTAR Prepositions with ESTAR el 4/7 de noviembre.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
¿Qué hay? Objetivos Resultados
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
¿Dónde están las tiendas? La carnicería está (a la izquierda / a la derecha) del aeropuerto. La librería está (cerca / lejos) del centro. La farmacia está.
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
Vacaciones de Verano Semana 2
El 9 de febrero, 2015 The following words are cognates. Try to guess their meanings: 1.El banco 2.El gimnasio 3.El hospital 4.Las montañas 5.El museo.
¿Para ir a la piscina por favor? ¿Para ir al cine por favor? ¿Para ir a la oficina de turismo por favor? ¿Para ir al estadio por favor? ¿Para ir al mercado.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Copy and complete the sentences with either: al, a la, del or de la 1.Vamos ____________ playa 2.¿Por donde se va ___________ mercado? 3.El instituto.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Description Sentences
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
¡Los Adjetivos!.
Where’s Giving directions Mr. Sleuth is receiving some instructions to investigate a case. Look at the city map and guess where he is going to.
Write in Spanish (See pag 96)
EXAMEN de ESCRIBIR – El Calendario Repaso Worksheet
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
La avenida de las flores
Hoy es miércoles. Es el 24 de agosto
Description Sentences
Prepositions of location What is a preposition of location?
Transcripción de la presentación:

Sube la avenida y cruza la plaza W.A.L.T: Describe the exact location of places in a town.Describe the exact location of places in a town. Give more detailed directions.Give more detailed directions.

Sube la avenida y cruza la plaza Delante de

Sube la avenida y cruza la plaza Al final deAl final de

Sube la avenida y cruza la plaza Al lado deAl lado de

Sube la avenida y cruza la plaza enfrente de

Reminder: De + la = de laDe + la = de la Eg de la piscinaEg de la piscina De + el = delDe + el = del Eg del estadoEg del estado

Ready to try? Listos 1 page 84. Exercise 1a. Read the sentences. Look at the map. Copy out the sentences and complete them by writing del or de la in the space.Exercise 1a. Read the sentences. Look at the map. Copy out the sentences and complete them by writing del or de la in the space. Now listen to the cassette and check your answers.Now listen to the cassette and check your answers.

W.I.L.F: - Pairwork, asking and saying where things are. W.A.G.O.L.L: ¿Dónde está la piscina?¿Dónde está la piscina? Where is the swimming pool?Where is the swimming pool? Está al lado del estadio.Está al lado del estadio. It’s next to the stadium.It’s next to the stadium. Practise these conversations using the map on page 84Practise these conversations using the map on page 84

Sube la avenida y cruza la plaza Sube por la CalleSube por la Calle

Sube la avenida y cruza la plaza Baja por la AvenidaBaja por la Avenida

Sube la avenida y cruza la plaza Dobla a la derecha/a la izquierdaDobla a la derecha/a la izquierda

Sube la avenida y cruza la plaza Tuerce a la derecha/a la izquierdaTuerce a la derecha/a la izquierda

Sube la avenida y cruza la plaza Cruza la plaza/el puente/el rioCruza la plaza/el puente/el rio

Time to practise Listos 1 page 85 exercise 4Listos 1 page 85 exercise 4 Page 85. Writing. Write and give directions to 5 of the places shown on the map on page 84.Page 85. Writing. Write and give directions to 5 of the places shown on the map on page 84.