C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

El imperfecto Preterits Crazy Uncle. ¡NO sé nada! Cuando tenía 7 años, siempre hablaba con mis amigo; sin embargo, ahorra les habla por el telefono porque.
Study Guide: Grammar TEST 10/31/13. Stem-Changing verbs Make sure to review stem-changing verbs. Remember O changes to UE or E to IE except for nosotros.
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
Exámen Preliminar.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Adjetivos.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
SP2 Proyecto de hablar y presentar
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¿Qué te gusta hacer?.
MI NIÑEZ PROYECTO. ENTRADA  Actividad cuatro  Pagina doscientos dieciseis  Have out your vocabulary.  If you have your slip signed put it in the box,
Digital Photography: Selfie Slides
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
DESCRIBING MY EYES: los ojos
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Español II, lunes, el 31 de marzo
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Digital Photography: Selfie Slides
Do Now.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
SPANISH III HONORS SEMANA SÉPTIMO. PARA EMPEZAR EL VEINTIUNO DE SEPTEIMBRE Por favor, responde a la pregunta: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Así se dice Level 2 Capítulo 8. You will receive 3-4 question cards Ask your neighbor all questions. They have 1 minute per question to answer. Túrnense.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar

C UANDO ERA NIÑO ( A ) Reflect on how your life has changed since you were a child. Answer all of the questions in complete sentences. Then, use your answers to type the information into an essay. Turn in both (draft & final copy). Next, you will use the same information from at least five questions you wrote about to prepare a power point, prezi or glogster of your childhood and your life now. For my code is 7111H7www.edu.glogster.com *Include among your pictures at least one of yourself as a small child and a picture of yourself now. The project should only include pictures. However, you may include a written title and names of places or people. Your presentation will be memorized. Post your project at: To post under your period, post the correct code below: 1 st fe65zm 2 nd 56g52s 5 th yi6jvq 4 th hqpb1j 6 th 62108d Note: If choosing Glogster, you will post a link to your glogster on edmodo. (The glogster will not embed directly to Edmodo.)

Cuando era niño/a…Ahora 1.¿Qué comías cuando eras niño/a? Cuando yo era niña, yo comía helado de fresas todos los días. Era mi postre favorito porque los helados eran deliciosos. ¿Ahora qué comes? Ahora, yo como verduras porque son más saludables. 2. ¿Dónde vivías cuando eras niño? Cuando yo era niña, yo vivía en Honduras. Yo vivía con mi hermana, una tía, y un primo. No me gustaba vivir con mi tía. ¿Y ahora, donde vives? Ahora, yo vivo con mi esposo Juan. Me gusta mucho vivir con mi esposo porque él es muy amable y divertido. 3. ¿Cuál(es) programa/s veías cuando eras niño/a? Cuando yo era niña, yo veía el programa de televisión de los pitufitos (Smurfs). Era muy cómico. ¿Y ahora, qué ves? Ahora,veo los programas “The Mindy Project” y “The Goldbergs”. Me gustan los programas porque son muy divertidos. 4. ¿Cómo eras cuando eras niño/a? (eye color, hair length, freckles, curls, glasses, etc.) Cuando era niña yo tenía el cabello largo y era un poco castaño. Yo no llevaba lentes (glasses) cuando yo era niña. ¿Y ahora, cómo eres? Ahora, yo tengo el cabello corto y es café. También, a veces, necesito usar lentes. 5. ¿Tenías mascotas cuando eras niño? ¿Qué tenías? ¡Sí! Yo tenía un cerdito. ¡Él era muy bonito y era mi mascota FAVORITA! ¿Y ahora, tienes mascota(s)? ¿Qué tienes? Ahora, no tengo una mascota pero yo quiero un perro. ¡El nombre de mi perro será Paco! 6. ¿Ibas al parque frecuentemente? Desafortunadamente, yo no iba al parque frecuentemente. A mi tía no le gustaba ir al parque. Ella era muy aburrida y mala. ¿Y ahora, vas al parque frecuentemente? Ahora, voy al parque de vez en cuando. Me gusta mucho ir a Kennesaw Mountain para hacer ejercicio. 7. ¿Andabas en bicicleta cuando eras niño? ¡Sí! A mí me gustaba mucho andar en mi bicicleta. Siempre jugaba con mi hermana. Era muy divertido jugar con mis amigos. ¿Y ahora, andas en bicicleta, caminas o manejas tu propio auto? Ahora, no necesito andar en bicicleta porque tengo mi propio carro. Me gusta mi carro. 8. ¿Con qué tipo de juguetes jugabas? Yo jugaba con muñecas Barbies pero mi juguete favorita era una jirafa de madera que me dio mi tía favorita. ¿Y ahora, con qué juegas? Ahora, no juego con juguetes. 9. ¿Te portabas bien en la escuela primaria? ¡Sí! Yo siempre me portaba bien en la escuela. Para mí la escuela era muy importante. ¿Y ahora, como te portas en la escuela secundaria? Ahora, también me porto bien porque mi imagen (image) es muy importante para mí. 10. ¿Te preocupabas por tus quehaceres? Cuando era niña no me importaban mis quehaceres. Incluso, los odiaba (I strongly disliked them). Era la parte más difícil de mi niñez. ¿Y ahora, te preocupas por los quehaceres? ¿Cuáles son? Ahora tengo responsabilidades más grandes y es importante hacer mis quehaceres.

Content Accomplished 5-4 Competent 3-2 Beginning/Developing questions I answered all 10 questions in complete sentences. I included details. I included a typed copy. I answered some of the questions. Some details were included. I answered few or none of the questions. Use of the Imperfect Tense I conjugated all sentences with the correct use of the imperfect verb. (0-1 errors) I conjugated the imperfect verb correctly some of the time. (2-3 errors) I made numerous errors with the imperfect verb. (4+ errors) Use of the Present Tense I conjugated all sentences with the correct use of the present tense verb. (0-1 errors) I conjugated the present tense verb correctly some of the time. (2-3 errors) I made numerous errors with the present tense verb. (4+ errors) Spelling & Grammar:  personal a  agreement  ser/estar  current vocab 0-2 errors 3-5 errors more than 5 errors Quality and Creativity: I presented my project fluently and in a creative, eye-catching manner. It shows evidence of thought and enthusiasm. I presented, however, I hesitated a bit. My project was somewhat attractive. I could have put more thought into it. I should have practiced my lines more. My project was neither creative nor evident of thought. Total points possible: 25

Most Common Errors 1-5: How can you fix them? 1.Tenía un café y blanco perro. ( I used to have a brown & white dog.) 2.Yo vivo en la casa blanca. ( I live in the White House.) change to “I live in a white house. 3.Yo tenía el pelo rubia y larga. 4.Vivía en la rojo casa. 5.Yo tenía una perra. Se llama Lily. (I used to have a dog. Her name was Lily/ She was named Lily) 6.Tenía mascota Marcel. = I used to have pet Marcel. (I used to have a dog that was named Marcel.) short (height)= bajo/a short (hair length, etc)= corto straight hair= pelo liso