CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Para hablar de actividades necesitamos usar verbos.  Los Verbos expresan: Acciones, o.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
CHAPTER 11: The Social Self: Fostering Self- Discipline and Conflict Resolution Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Telling Time.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Hace + Time Expressions
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Personal Pronouns/ Definite and Indefinite Articles
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Exam format Unidad 4 etapa 1
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably. Note the irregular yo forms. Copyright © 2008 Vista Higher.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Developmental Education for the Early Years
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA ANGLÉS 4t ESO Vocabulari d’especialitat: Influència cultural de l'anglés; contacte i contrast amb el català. Curs de Capacitació per.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne Hendrick

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-2 The Components of Language Language is a Set of Tools we Use to Express Feelings and Communicate Thoughts First Two Elements of Language Learning Lay the Foundation for Literacy: o Listening o Speaking El lenguaje is un conjunto de herramientas que utilizamos para expresar sentimientos y pensamientos Los dos primeros elementos para aprender un idioma forman la base para ser literado Escuhar Hablar

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-3 Nativist Theorynativista Teoría Behaviorist ApproachEnfoque conductista Sociolinguistic TheoryTeoría Sociolingüística How Children Develop Language

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-4 Contributions by Adults to the Child’s Acquisition of Language Las contribuciones de los adultos a la adquisición de la Niñez de la Lengua o “Motherese” lenguaje infantil o Value Listening valorar el escuchar o Value Children’s Talking valorar cuando los ninos hablan How Children Develop Language

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-5 Developmental Milestones Become Acquainted with Developmental Charts In Order to Identify Children with Marked Lags in Language Development Assessing Children’s Language Development o Determine Child’s Dominant Language o Consider “Habit of Verbalness” Tengan conocimiento de Gráficos del Desarrollo con el fin de identificar a los niños con rezagos marcados en el Desarrollo del Lenguaje Evaluar el desarrollo lingüístico de los niños Determinar el Idioma dominante del Niño Considere la posibilidad de " Hábito de Verbalness "

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-6 Basic Ways to Foster Language Development I. Listen to the Children II. Give the Children Something Real to Talk About III. Encourage Conversation Between Children Escuche a los niños II. Dar a los niños Algo real de que hablar III. Anime Conversación Entre Niños

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-7 IV. Encourage Conversation and Dialogue Between Teachers and Children o Toss the Conversational Ball Back and Forth o Seize One-to-One Moments for Conversation o Make Sure You Talk with Less Verbal Children o Developing Conversation at Mealtimes Basic Ways to Foster Language Development

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-8 Formas básicas para fomentar el desarrollo de Idiomas Fomentar la conversación y el diálogo entre profesores y niños Tirar la pelota Conversacional De ida y vuelta Agarre Momentos de Conversación Uno - a - Uno Asegúrese de hablar con Niños que hablan Menos El desarrollar de la conversación durante las comidas

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-9 Basic Ways to Foster Language Development V. Use Questions and Answers That Generate Speech and Develop Language o Ask Questions That Require More Than One-Word Answers o When Replying to a Child’s Questions or Statements, Elaborate VI. When Necessary, Seek Professional Assistance Promptly

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Formas básicas para fomentar el desarrollo de Idiomas V. Use preguntas y respuestas que generan habla y desarrollar el lenguaje Haga preguntas que requieran más de una sola palabra respuestas Al responder a preguntas o afirmaciones de un niño, Elaborar VI. Cuando sea necesario, buscar ayuda profesional inmediatamente

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Which Language Should the Teacher Encourage? o Teach First in the Child’s Home Language, Then in English o Make It Clear to the Families That You Value the Child’s Native Language and Cultural Background o When Teaching Bilingual Children, Do Not Attribute All Verbal-Expressive and Comprehension Difficulties to Bilingualism o What to Do When You Do Not Speak a Child’s Language o What to Do About the Child Who Speaks a Dialect Language and Dialectical Differences

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Idioma y las diferencias dialécticas ¿Qué idioma caso de que el profesor Anime ? Primero ensenar en el Idioma del hogar del Niño, Luego en Inglés Dejar claro a las familias que usted valora Idioma Nativo del Niño y los antecedentes culturales Cuando la enseñanza bilingüe para niños, no atribuyen todas las dificultades verbales expresivas y de comprensión para el bilingüismo ¿Qué hacer cuando usted no habla el lenguaje de un niño ¿Qué hacer con el niño que habla un dialecto?

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Children Who Have Special Disabilities Related to Speech and Hearing Children with Disorders of Articulation Children with Delayed Speech Children with Disorders of Hearing Children Who Stutter Los niños con trastornos de la articulación Los niños con retraso en el habla Los niños con trastornos Auditivos Los niños que tartamudean