¿ Cuál es la diferencia entre una Iglesia 2.0 y ¿ Cuál es la diferencia entre una Iglesia 2.0 y una Iglesia 3.0? What is the difference between a 2.0 Church.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem-Changing Verbs Congratulations! Youve graduated to the next major verb concept, the stem- changing verbs.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Los irregulares del presente
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
The Spanish PLUPERFECT TENSE What does this tense mean? How do I use haber for this tense? AIMS: To learn how to recognise regular and irregular pluperfect.
Prepositional pronouns Cuba is home to 11 million people and lies only 90 miles off the coast of the United States. Until the US severed ties with Cuba.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Que a nadie le falte la gracia de Dios y nadie quede afuera de su bendición. Let no one miss out on the blessing of God, and no one be excluded from the.
-AR Verbs.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
VIDA FAMILIAR. El gran objetivo del Departamento de Vida Familiar es fortalecer a la familia como centro de entrenamiento para desarrollar un carácter.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
The Great Commission La Gran Comisión Jerry D. Porter USA & Mexico Border Districts Distritos Fronterizos EEUU y México Iglesia del Nazareno Monterrey,
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Música : Perhaps Love (Plácido Domingo und John Denver) AUTOMÁTICA La 1º vez céntrate en la música y letra. AUTOMÁTICA La 1º vez céntrate en la música.
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Presentaciones… Introductions….
El aeropuerto ¿Qué debes y no debes hacer? – escribe
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Objetivo: to say that someone WENT someplace, using the preterite tense of ir. Ahora: Complete yesterday’s ditto using traer, pedir, and servir.
Applying for College Clare Ruggles Tina Kissell Karen Wicker.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
U ¿Qué Pasa Con Mi Fe? u What Is Happening To My Faith?
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Capítulo 3.  The verb ir is an irregular verb.  It follows the same pattern as an –ar verb conjugation except in the yo form even though it is an –ir.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Más iglesias, mejores iglesias
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
2.1 2 nd Year Los Apuntes: Possessive Adjectives & Pronouns.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
SER. What is conjugation? The difference between “I am” and “She is” In Spanish this happens even more often! 1 person/thing2+ People or things 1st person.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
THANK YOU FOR YOUR SUPPORT
Transcripción de la presentación:

¿ Cuál es la diferencia entre una Iglesia 2.0 y ¿ Cuál es la diferencia entre una Iglesia 2.0 y una Iglesia 3.0? What is the difference between a 2.0 Church and a 3.0 Church? 1

Una Congregación 2.0 está centrada en programas. La iglesia organiza muchas actividades y reuniones: programas para jóvenes, adultos, música, educación, misiones, visitación, evangelismo, etc. A 2.0 Congregation is program-centered. The church organizes many activities and gatherings: programs for youth, music, seniors, education, missions, visitation, evangelism, etc. 2

Una congregación 3.0 está Centrada en la Gente. El enfoque de la iglesia es conocer las necesidades de sus miembros y futuros creyentes. A 3.0 congregation is people-centered. The focus of the church is to meet the needs of its members and pre-believers. 3

Una Congregación 2.0 está enfocada en el edificio. Las mayoría de los ministerios de la Iglesia están localizados dentro del edificio. El tamaño del ministerio de la iglesia está limitado al espacio disponible en el edificio. A 2.0 Congregation is building-focused. The majority of the ministries of the church are located inside the church building. The size of the church’s ministry is limited to the available space in its building. 4

Una congregación 3.0 está Enfocada en la Communidad. El ministerio de la Iglesia está descentralizado y ocurre en los hogares y en las vidas de los miembros de la iglesia, afuera en la comunidad, más de lo que sucede dentro del edificio de la iglesia. A 3.0 congregation is community-focused. The ministry of the church is decentralized and occurs in the homes and lives of church members out in the community, more than what happens in the church facility 5

Una congregación 2.0 tiene una estructura de “vengan” (sólo los que vienen se salvarán). Su alcance a los No-Cristianos depende mayormente de traer los futuros cristianos al edificio de la iglesia para el servicio de adoración o programas especiales. A 2.0 congregation has a come structure. Its outreach to non-Christians is mainly dependent upon bringing pre-Christians to the church building for worship services or special programs. 6

Una congregación 3.0 tiene la estructura de “ir” La iglesia está organizada para ir afuera, a conocer y alcanzar a los futuros cristianos donde ellos viven. A 3.0 congregation has a go structure. The church is organized to go out, to meet and reach pre-Christians where they live. 7

Una congregación 2.0 cree en evangelismo programado. Esto incluye evangelismo casa por casa, cruzadas masivas, conciertos, etc. El evangelismo solamente sucede cuando está en agenda o es programado A 2.0 congregation believes in programmed evangelism. This includes house to house evangelism, mass crusades, concerts, etc. Evangelism happens only when scheduled or programmed. 8

Una congregación 3.0 cree en un evangelismo relacional. Compartir la fe, que ocurre naturalmente a través de las amistades. Es sensible a las necesidades & esperanzas de los futuros creyentes; no es confrontativa. A 3.0 congregation believes in relational evangelism. Sharing one’s faith happens naturally through friendships. It is sensitive to the needs & hopes of the pre- believer; it is not confrontational. 9

En una iglesia 2.0 el ministerio descansa sobre algunas personas En aquellos que han sido entrenados en escuelas bíblicas formales y de larga duración.. In a 2.0 church ministry rests on a few people who have been trained in formal and long-term Bible schools. 10

En una iglesia 3.0, todos los miembros se ven a si mismos como ministros a tiempo completo. Se espera que cada uno sirva y trabaje en la congregación y en la comunidad local. In a 3.0 church, all members see themselves as full-time ministers. Everyone is expected to serve and function in the congregation and in the local community. 11

Un Pastor 2.0 asume el rol de uno que da afecto y cuidado: El o ella “protege” a la congregación, llevando toda la carga de la Iglesia. El pastor se siente satisfecho de ser el principal HACEDOR del ministerio para la congregación. A 2.0 pastor takes on the role of a doting caregiver: He or she “protects” the congregation by carrying almost all the workload of the church. The pastor derives fulfillment from being the primary DOER of ministry for the congregation. 12

Un pastor 3.0 asume el papel de uno que le da autoridad al equipo. El o ella modela un ministerio saludable y amor fuerte. El pastor siempre está buscando que otros se desarrollen. El o ella se siente satiisfecho/a viendo a otros ser fructíferos. A 3.0 pastor takes on the role of an empowering equipper. He or she models healthy ministry and tough love. The pastor is always looking for others to develop. He or she finds fulfillment in seeing others become fruitful. 13

Una iglesia 2.0 se enfoca en añadir miembros. A 2.0 church focuses on adding members 14

Una iglesia 3.0 se enfoca en multiplicar líderes. A 3.0 church focuses on multiplying leaders. 15

En una iglesia 2.0 el desarrollo del liderazgo está enfocado en la cabeza: entrenamiento y más entrenamiento, hasta que haya obtenido un DIPLOMA. In a 2.0 church leadership development focuses on the head: training and more training until you’ve earned a DIPLOMA. 16

En una iglesia 3.0 el entrenamiento del liderazgo se enfoca en los pies: un poco de ejemplo y orientación, y entonces estás activamente MOVILIZADO para aprender, al ser enviado. In a 3.0 church leadership training focuses on the feet: a little modeling and orientation, and then you’re actively DEPLOYED to learn as you go 17

Una iglesia 2.0 cuenta el número de miembros asistentes al Servicio del domingo y de otras reuniones durante la semana. A 2.0 church counts the number of members attending Sunday worship and other gatherings during the week 18

Una iglesia 3.0 cuenta el número de líderes funcionando y el número de ministerios que dirigen sus miembros. A 3.0 Church counts the number of leaders functioning and the number of ministries being led by its members. 19

Una tarjeta de reporte 2.0 define el éxito por el # de asistentes al servicio # de programas y actividades $ ingreso de la iglesia y por el tamaño del edificio. A 2.0 scorecard defines success by the # of attenders at services # of programs and ctivities $ church income size of church facilities. 20

Una tarjeta de reporte 3.0 define el éxito por la maduréz de su gente: ¿Cómo ha crecido la persona en su carácter? ¿En su conocimiento? ¿En su ofrendar? ¿Y en su servicio? A 3.0 scorecard defines success by the maturity of its people : how are the people growing in their character? their knowledge? their gifting? and their service? 21