Español 2H Etapa Preliminar D I A R I O S PROFE FRANTZ 2014-15.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
(and a bit of –er & -ir too!)
Advertisements

Las joyas. el anillo el arete el collar la pulsera.
ser, estar, ir ser : to be yo soy tú eres él, ella, Juan es
UNIDAD 4 ETAPA 2 EN EL MERCADO..
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
En El Mercado Test Review ESPAÑOL 2H. I. escuchar…
M.K.Klamer_2000 Revised 2002 By: Sra. Andr és. M.K.Klamer_2000_Revised 2002 Vocabulario (objetos) Vocabulario (compras) Verb “DAR” con POI & POD Verbos.
Muy divertido. In all of these forms, the ‘o’ becomes a ‘ue.’ In the ___________________ form, the ‘o’ remains the same. REMEMBER: the ending of the verbs.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es jueves, veinticinco de octubre
LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
Read each statement & then write a sentence using the Present Progressive to say what each person is doing. 1. La casa de Héctor está muy sucia. Él…. 2.
FIN Paul Widergren ©
El 21 de agosto 1. Estampar la tarea (papel de procedimientos) 2. Hoy vamos a usar las etiquetas de in identificación para aprender a usar el verbo GUSTAR.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Indirect Object Pronouns Objetivo: to recall indirect object pronouns and explain how they are used.
Today you will learn: How to use indirect object pronouns to discuss shopping and gift giving Lección 6: Segunda parte.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
¡Hola! Voy al Mercado Benito Juárez. Allí compro el regalo perfecto. el regalo En el Mercado.
Español 1 / U4E2 Yo voy al mercado. Español 1 / U4E2 Allí, yo compro el regalo perfecto.
CONTENT OBJECTIVE I will be able to correctly place INDIRECT OBJECT PRONOUNS in sentences with 1 or 2 verbs. LANGUAGE OBJECTIVE I will take notes and complete.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
CONTENT OBJECTIVE I will be able to replace INDIRECT OBJECT NOUNS with INDIRECT OBJECT PRONOUNS. LANGUAGE OBJECTIVE I will be able to use the Indirect.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Indirect object pronouns. En el centro comercial o el mercado Vas de compras para comprar unos regalos para tu familia y tus amigos. Usa oraciones completas.
 Asking for Information  Question Words  Palabras Interrogativas.
Imperfect and preterite Ya conocía bien a esa chica cuando vino a mi clase. I already knew her Conocí a esa chica cuando vino a mi clase. I met her that.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Stem-Changing verbs (verbos con cambios radicales)
The following slides introduce the new verb IR.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Indirect Object Pronouns Objetivo: to recall indirect object pronouns and explain how they are used.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
SPANISH II DAY 11. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 9 DE SEPTIEMBRE Choose two sports and write at least two complete sentences about each one. (You will see.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Boot Verbs (O -> UE) We’ve already learned boot verbs where the E changes to an IE inside the boot. PREFERIR QUERER MERENDAR ENTENDER We also have boot.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Essential Questions for Ch. 9.1 How can we talk about “gift suggestions”? How can we talk about “shopping” and discuss “where we shop” for different gifts?
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
Indirect Object Pronouns me, te, le, nos, os & les
Transcripción de la presentación:

Español 2H Etapa Preliminar D I A R I O S PROFE FRANTZ

Diario #1 ESPAÑOL 2H

Diario #1 Crea una conversación (escrita) que incluye…  1. 2 saludos diferentes  2. dos preguntas personales, con sus respuestas apropiadas.  3. 2 despedidas diferentes

Diario #2 ESPAÑOL 2H

Escribe en español las reglas de la clase, en orden, 1-6  1. Llega a tiempo.  2. Presta atención  3. Sé simpatico (y respetuoso a todos)  4. Haz tus tareas a tiempo.  5. Limpia tu espacio.  6. No te quejes, no excusas.

Diario #3 ESPAÑOL 2H

¡Hoy es martes!  Hoy es martes  Ni te cases  Ni te embarques  Ni de tu familia te apartes

Presentando a ti mismo…  Greeting and introduce yourself using your first and last name.  State your birthdate.  Tell the grade you are in and 3 of your classes.  Tell where you are from and where you live now.  Mention how you are and how you feel today.  Say goodbye/ pleased to meet you/ have a nice day, etc.

Diario #4 ESPAÑOL 2H

Escribe la nacionalidad correcta: Ejemplo: Mi papá es de Lima. Es peruano. 1. Mi prima es de Madrid. 2. Mi profesor de ciencias es de San José. 3. El novio de Lidia es de Lima. 4. Mis padres son de Guatemala. 5. Ana María es de Panamá. 6. Felipe y Andrés son de Madrid.

REGLAS: 1. If masc. ends in –o, feminine form ends in –a. 2. If it ends in –e, feminine form also ends in –e. (canadiense/canadienses) 1. If masc. form ends in –l (español), feminine form ends in –la, plural end in –las/-les (español, españoles, española, españolas)

Diario #5 ESPAÑOL 2H

Tienes 90 segundos. Haz una entrevista con un amigo para determinar… 1. Su nombre. 2. Su nombre español. 3. Cómo se siente hoy. 4. Cuál es la nacionalidad de su familia. 5. Cuál es su fecha de cumpleaños.

Diario 6 ESP. 2 EN EL MERCADO (PREVIEW)

Stem-changing verbs: Preview ¿What is a stem-changing verb? Which 2 forms of a stem-changing verb never stem change? What are ways that verbs can stem-change? Why are these called “boot verbs”? Can you demonstrate how a “boot verb” is conjugated? Conjugate these verbs for all subjects: a. Contar b. Almorzar c. Jugar What other stem-changing verbs can you mention?

DIARIO 7 Esp. 2H EN EL MERCADO

 Yo cuento  Tú cuentas  Él cuenta  Nosotros contamos  Vosotros contáis  Ellos cuentan  Yo almuerzo  Tú almuerzas  Él almuerza  Nosotros almorzamos  Vosotros almorzáis  Ellos almuerzan contaralmorzar

 Yo juego  Tú juegas  Él juega  Nosotros jugamos  Vosotros jugáis  Ellos juegan jugar Other stem-changing verbs?

1. How is shopping in European and Latin American countries different from shopping here? 2. How do we write the price for 60 euro/ 50 centavos? 3. How do we write the price for 400 pesos? 4. If the price of a handbag was 100 euro, what would be your first offer? What would you expect to pay for a final price? 5. What does it mean to regatear?

DIARIO 8 Esp. 2H EN EL MERCADO

Refranes: Unidad 1 En El Mercado (4.2)  1. No todo lo que brilla es de oro.  2. Una sonrisa no cuesta nada pero vale mucho.

Escribe cada palabra en la columna correcta: Las joyasMúsica y videos La artesaníaArtículos de cuero 1. Un radio 2. Una pulsera 3. Un anillo 4. Una jarra 5.Un collar 6.Un disco compacto 7.Una cartera 8.Unas botas 9.Una olla 10.Una bolsa

 Yo duermo  Tú duermes  Él duerme  Nosotros dormimos  Vosotros dormís  Ellos duermen  Yo devuelvo  Tú devuelves  Él devuelve  Nosotros devolvemos  Vosotros devolvéis  Ellos devuelven Dormirdevolver

DIARIO 9 Esp. 2H EN EL MERCADO

Complete la frase con la forma correcta del verbo correcto. Banco de verbos: volver cambiar almorzar costar dormir encontrar 1. ¿Dónde está mi libro de matemáticas? No lo puedo __________. 2. Voy a __________ en la cafetería con mis amigos. 3. Los turistas necesitan ir al banco para ____________ el dinero. 4. ¡Eliana está cansadísma! Necesita ___________. 5. Quiero asistir a la Universidad de Vanderbuilt. Va a ___________ mucho.

El “Baile” del Regateo 1. Greet the shop owner 2. Compliment the shop 3. Compliment the merchandise (Quality) 4. Ask to see an item. 5. Compliment and ask how much does it cost. 6. Say that it’s too much, make another offer. (Le puedo ofrecer…) 7. Refuse politely, (No puedo), make another offer 8. Continue until you agree on a price.

DIARIO 10 Esp. 2H EN EL MERCADO

¿De qué material es? a. Cuero b. Cerámica c. Plata d. Plástico 1. La cartera es de _________. 2. El radio es de __________. 3. La jarra es de __________. 4. El anillo es de ___________. 5. La bolsa es de ___________. 6. La pulsera es de ____________. 7. El cinturón es de ____________. 8. El videojuego es de ____________.

Turista: Greet the shop owner and compliment the shop. Vendedor(a): Respond and ask: “How can I help you?” T: Say that you need to buy a gift for your mom because it is her birthday. V: Mention some items that you have for sale that are great birthday gifts. T: Compliment an item and ask to see it. V: Say something about the excellent quality of the item and where it is from. T: Ask how much it costs. V: Respond with your top price. Now… make a deal!

DIARIO 11 Esp. 2H EN EL MERCADO

Choose the best word to complete each sentence. 1. Mis amigos _____ en la cafetería. 2. Los niños ____ a diez en español. 3. Bruno siempre está cansado. Él no ____ bien. 4. Mañana es el cumpleaños de mi mamá. Le voy a comprar una _____. 5. Mi esposo me compró un ____ para el regalo de aniversario. Banco de vocabulario: pulsera de perlas almuerzananillo elegante duerme cuentan recuerdan

¡Vamos al Mercado! Turista: Greet the shop owner and compliment the shop. Vendedor(a): Respond and ask: “How can I help you?” T: Say that you need to buy a gift for your friend because it is her 15 th birthday. V: Mention some items that you have for sale that are great gifts. T: Compliment an item and ask to see it. V: Say something about the excellent quality of the item, i.e. what it is made out of and where it is from. T: Ask how much it costs. V: Respond with your top price Agree on a price, ask about forms of payment, and close the conversation

DIARIO 12 Esp. 2H EN EL MERCADO

Put the sentences in order to form a logical conversation. Gracias - ¿En qué puedo servirle? Acuerdo. Perfecto. Tengo muchas carteras y también cinturones. Son regalos excelentes. ¡Buenos Días! ¡Me gusta su tienda – Es muy bonita! Me gusta esta cartera – es de muy buena calidad - ¿Me deja ver? Si, Claro. Es de cuero italiano. Es de Roma. Necesito un regalo para mi padre. Es su cumpleaños. Cuesta $200 pesos. ¿De Roma? ¡Qué interesante! ¿Cuánto cuesta? Ay, no puedo. Es demasiado cara. Le puedo ofrecer $130 en efectivo.

DIARIO 13 Esp. 2H EN EL MERCADO

¿Cuánto cuestan? Write a complete sentence stating the price of each item. 1. € ?? 2. € ?? 3. € 2, ??

DIARIO 14 QUIZ RESULTS Esp. 2H EN EL MERCADO

Most often missed items: 1. (73% correct) Andrés no tiene dinero porque no lleva (no tiene) su ______ hoy. A. cartera B. Plato C. Mercado D. Arete

2. (85% correct) 1. El precio 2. El radio 3. El anillo 4. El efectivo A. Lo recibes en el día de tu matrimonio B. Lo usas para comprar algo C. Los usas para escuchar música D. Cuánto cuesta una cosa (item/thing) en el mercado.

3. (86% correct) La tienda de cerámicas tiene muchas ________ bonitas. A. Joyas B. Bolsas C. Aretes D. Ollas

DIARIO 15 Esp. 2H EN EL MERCADO

¿Cuál no pertenece al grupo? 1. el euro… el peso…la olla…la tarjeta de crédito 2. el anillo…el cinturón…el arete…el collar 3. el efectivo…el oro…la plata…el cuero 4. la videograbadora…el disco compacto…el radio…demasiado 5. ¿Me deja ver?...¡Qué tienda linda!...¿Cuánto cuesta?...¿En qué puedo servirle?

DIARIO 15 QUIZ PREVIEW Esp. 2H EN EL MERCADO

Wednesday: Stem-changing verbs QUIZ Sample questions: 1. Yo busco un regalo de cuero para el cumpleaños de mi mamá. En el mercado, yo _______ una bolsa muy bonita. a. puedo b. encuentro c. almuerzo d. vuelvo

Sample question 2: Necesito _______ a la tienda mañana. Me gusta el collar, pero no tengo mi cartera hoy. a. poder b. almorzar c. volver d. devolver

Sample Question 3: Perdone, ¿ ______ (poder) usar mi tarjeta de crédito o acepta usted solo efectivo?

DIARIO 16 Esp. 2H EN EL MERCADO

Traduce: (Translate each sentence to English/Spanish) 1. Vuelvo al mercado mañana. 2. Devuelvo las botas porque son demasiado grandes. 3. Can I see the boots? 4. How much is the wallet? 5. How much are the boots?

DIARIO 17 Esp. 2H EN EL MERCADO

¿Cuál verbo necesito? pesos a dólares en la cafeteria para obtener un buen precio un regalo perfecto para mi mamá el dinero en mi cartera a. Cambiar b. Encontrar c. Regatear d. Contar e. Almorzar

DIARIO 18 IOP’S Esp. 2H EN EL MERCADO

Who is buying the radio for whom? (TRANSLATE) 1. Te compro el radio. 2. Te compran el radio. 3. Les compro el radio. 4. Nos compran el radio. 5. Me compras el radio. 6. Le compras el radio.

DIARIO 19 IOP’S Esp. 2H EN EL MERCADO

Complete each sentence with the correct IOP: 1. Yo ____ doy un regalo a mis padres. 2. A ti ____ doy un dólar. 3. ¿Qué vas a comprar___ para mi cumpleaños? 4. Los padres de Elena van a comprar___ un coche para su cumpleaños. 5. Nuestra mamá ____ prepara una cena deliciosa. a. te b. me c. le d. nos e. les