TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMPETENCIAS COMUNICATIVAS
Advertisements

Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
By Por Dave Batty 03/2010iTeenChallenge.org Course
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Listening activities The basics.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Telling Time.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Para hacer ahora Identifiquen:
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
TÓPICO: LA ROPA Y LA MODA Tomen dos minutos y escriban preguntas que puedes usar en una conversación sobre la ropa y la moda. Ideas para el vocabulario:
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
E SPAÑOL II Srta. Forgue El 25 de enero de A HORA MISMO Abrir los libros a las páginas Leer las expresiones útiles para practicar el vocabulario.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
LAS ESTRATEGIAS COGNITIVAS: UNAS HERRAMIENTAS ÚTILES PARA LEER Español 4 AP/IB Señorita Aldemir.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
UNIT GOALS Define consumerism Explain how what I own or buy says about who I am Compare spending habits of teenagers in Spanish speaking countries to those.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
Bellwork: 11/27/12 textbook, notes/new sheet, & pen/pencil ONLY!!! ALL OTHER ITEMS GO IN FRONT OF YOUR DESK UNDER YOUR LEGS! 1. Take out a sheet of paper,
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
SCAFFOLDING WRITING NICILT, Belfast 3 rd February 2016 February
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objective Students will be able to express
Español 2 3 de marzo de 2017.
WRITING- ESCRITURA La escritura nos permite comunicar nuestras ideas, sentimientos y experiencias. Los niños inician el proceso con un dibujo. En él,
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Fish is Fish by Leo Lionni.
The FRAME Routine Subject Pronouns
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.

1. Refer to details and examples in a text when explaining what the text says explicitly and when drawing inferences from the text. 2. Determine the main idea of a text and explain how it is supported by key details; summarize the text. 3. Explain events, procedures, ideas, or concepts in a historical, scientific, or technical text, including what happened and why, based on specific information in the text. 4. Determine the meaning of general academic and domain- specific words or phrases in a text relevant to a grade 4 topic or subject area. 7. Interpret information presented visually, orally, or quantitatively (e.g., in charts, graphs, diagrams, time lines, animations, or interactive elements on Web pages) and explain how the information contributes to an understanding of the text in which it appears.

 Preparing Learners  Interacting with Texts  Extending Understanding Scaffolding Tasks: Content and Language Learning

Goals:  Activate prior knowledge  Focus attention on key concepts  Introduce key vocabulary

1. Independientemente lean cada oración y marquen si están de acuerdo o en desacuerdo e incluyan su razón. 2. En parejas, discutan sus respuestas.

En parejas discutan lo que ven y compartan preguntas que tienen sobre los mapas. Veo… Noto de que… Este mapa está mostrando… Una pregunta que tengo es,¿ …? ¿Porque…?

Goals:  Deconstruct the text  Interact with the text and each other  Reconstruct the text

Interacting with Texts: Escuchar con un enfoque P á gina 111 ¿Por qué viajaron los conquistadores a la Nueva España? Los ___viajaron a ___ pare/en ___ Este texto afirma … P á ginas ¿En qué podría haber sido útil para los europeos un pasaje que conectara los océanos Atlántico y Pac í fico? ___ hubiera sido útil para ___ porque… ___ podría haber… P á ginas ¿Qué aprendes acerca de los galeones? Aprendí que… Ahora entiendo que…

Interacting with Texts Organizador gráfico de exploradores 1. En parejas, completan el organizador gráfico. 2. Usen páginas

Interacting with Texts Desarrollando el vocabulario 1. En parejas, completan el organizador gráfico. 2. Usen paginas

Goals:  Apply new learning to novel situations  Re-present the text in a new way  Take a critical stance  Evaluate learning

 Cada estudiante selecciona uno de los primeros exploradores que visitaron California.  Utilizando el organizador gráfico de exploradores y el texto, los alumnos escriben un “Yo soy" poema para demostrar lo que él o ella ha aprendido sobre el explorador.

 In partnerships, discuss how this experience supports the key ideas of the professional reading.  Whole group share out

Task: Table Discussion › What’s the purpose of the bridge? › Discuss examples of the teacher and student roles during bridge lessons. Whole Group Share-out

 En parejas, escojan 5-10 palabras que ayudan a resumir su aprendizaje sobre las interacciones entre los europeos y los indios de California.  Escriban 3 o más oraciones usando las palabras.

 Apply the QTEL 3 moment lesson design for an upcoming unit. › Design a task for preparing the learner, interacting with the text and/or extending understanding.  Plan for a Bridge lesson  Plan for Dictado