OINARRIZKO GAITASUNAK

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EGITARAUA GAURKO SAIOA 9:30--11:00: europar ahalmenak, LOE, curriculumaren egitura 11:00--11:30: atsedenaldia 11:30--13:30: curriculumaren zehaztapena.
Advertisements

Proyecto madurez TIC IKT heldutasuna
Proyecto madurez TIC IKT heldutasuna
Nikoren etorkizuna ahalbideratzen Ayundando a construir el futuro de Niko Beasaingo Kale Heziketa Programaren Kale Hezitzaileak Beasaingo Ongizate Zerbitzuetako.
Europako Erreferentzi Marko Bateratua eta Portfolioa Matilde Martínez irakasleak 2009ko otsailean Barakaldon emandako hitzaldi batean oinarrituta HIPIen.
EAEko CURRICULUM OFIZIALA
LANKIDETZA PROIEKTU TELEMATIKOAK Metodologia On!.
Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
SANTA TERESA IKASTETXEA CURSO 09/10 IKASTURTEA El paso de E. Infantil A E. Primaria Haur Hezkuntzatik Lehen Hezkuntzara.
Konpetentziak eta Curriculuma J.M. Goñi  Haizerik gabe ez dago mugitzerik.  Baina haizea egonez gero nahi den tokira joan daiteke nora joan nahi.
EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA L.H. 4.MAILA D.B.H.2.MAILA IKASTURTEA.
KONPETENTZIAK LANTZEN URRETXU IKASTOLA Formazio-saioa Urtarrilak
Xedea Misión Ikuspegia Misión Balioak Valores. Xedea Osakidetza- Euskal Osasun Zerbitzuko erakunde sanitario publiko batgara, Bizkaiko biztanleriaren.
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
Maider Pérez de Villarreal, Dk. Zientzia Esperimentalen Didaktikaren arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa “Los Magnolios”
T A L D E L A N A C U R R I C U L U M E A N. HELBURU OROKORRAK 4.– Aprender a vivir juntos: a) Cooperar en la planificación y realización de actividades.
Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
Urteko 28. igandea (B) Markos 10,17-30 Jose Antonio Pagola Musika: Bach-aria; Aurkezp: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain.
Mariaren Lagundia Ikastola; Orientazioa. ORIENTAZIO PROZESUA PROCESO DE ORIENTACIÓN PROCESO DE ORIENTACIÓN PROZESU FORMATIBOA PROCESO FORMATIVO * AUTOGALDEKETA.
ACCIÓN EDUCATIVA: Proceso global en el que vivencia y reflexión, conocimiento y acción, van unidos. HEZIKETA EKINTZA: prozesu orokorra, non bizipena eta.
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
BIZIKIDETZARA BEHATOKIA Blanca Kerejeta. GIDA-EGITURA.
Urteko 32. Igandea (B) Markos 12,38-44 Jose Antonio Pagola Musika:Over 20 Raibow;aurkezp:B.Areskurrinaga HC ;euskaraz:D.Amundarain.
GORPUTZ HEZKUNTZA.
Gurasoen motibazioa lantzeko arrazoirik ba al dugu?
Mariaren Lagundia Ikastola; Orientazioa. ORIENTAZIO PROZESUA PROCESO DE ORIENTACIÓN PROCESO DE ORIENTACIÓN PROZESU FORMATIBOA PROCESO FORMATIVO * AUTOGALDEKETA.
ORIENTAZIOA DBH 4 ORIENTACIÓN 4º ESO. ORIENTAZIO PROZESUA / PROCESO DE ORIENTACIÓN.
MUGAK ETA ARAUAK. 1.MUGAK/LIMITEAK Haurrak askotan ezinegon baten aurkitzen dira; dena nahi dute, ezin dute geldirik egon... kontrol eza dute. Haurrari.
1 a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA.
Gipuzkoako Haur eta Gazteen Sustapenerako Sistema (2015) Ongi etorri Os damos la bienvenida Sistema para la Promoción de la Infancia y Juventud de Gipuzkoa.
GAITASUN DIGITALA HIZKUNTZA ARLOETAN Gogoetak eta lan proposamenak.
Ikasten ikasteko gaitasuna
Ekitatea-Kalitatea GUZTIONTZAKO ESKOLA. Gazte guztiek dute eskolak balioesten dituen ikasketa-programetara eta emaitzetara heltzeko eskubidea ≠≠ Ezinbestekoa.
ESTEREOTIPOA Jaio garen mundu honetan, pertsonak sailkatu eta hierarkizatu egiten dira bere sexuaren arabera, bere etnia, klase soziala, erlijioa, pentsaera,
IDAZMENAREN ULERMENA Marko legala. LOE LEY ORGANICA 2/2006, DE 3 DE MAYO, DE EDUCACIÓN Boletín Oficial nº 106 Jueves, 4 de mayo de 2006.
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
MAESTRO GARCIA RIVERO IKASTETXEA
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
PLASTIKA ETA IKUS-HEZKUNTZA
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
La Salle Berrikuntza Programak
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
ALDERDI KULTURAL ETA SOZIALA
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
Beritzegune Nagusia / Arloak
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
IRALE.
DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
Komunikazioaren elementuak
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
Berritzegune Nagusia / Arloak
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO CURRICULUMA
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Idazmena 3.eta 4. DBHn 3.DBH: 1. eta 2. ebaluazioa
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

OINARRIZKO GAITASUNAK Berritzegune Nagusia / Arloak

Berritzegune Nagusia / Arloak INDIZEA NONDIK DATOR GAITASUN KONTZEPTUA? GAITASUNA: KONTZEPTURA HURBILTZEA ZERGATIK HITZ EGITEN DUGU OINARRIZKO GAITASUNEZ? ZEINTZUK DIRA EAEko CURRICULUMEKO OINARRIZKO GAITASUNAK? CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK OINARRIZKO GAITASUNEN GARRANTZIA CURRICULUMEAN Berritzegune Nagusia / Arloak

1. NONDIK DATOR GAITASUN KONTZEPTUA? Berritzegune Nagusia / Arloak

NONDIK DATOR GAITASUN KONTZEPTUA? OINARRIZKO GAITASUNEN MARKO EUROPARRA (2006/09) gauzatu arteko aldiak : 1996: DELORS txostena: Hezkuntzaren 4 oinarriak. 2000: Lisboako Kontseilu Europarraren ondoren, oinarrizko kualifikazioen erreferentzia-esparru europar bat zehazteko prozesua hasi zen. 2002: ELGE-OECDk DeSeCo txostena prestatu zuen; PISA proben oinarria. 2005: Europako Batasunak hezkuntzarako funtsezko gaitasunak, gaitasun giltzarriak, zehaztu zituen 2006: Europako Parlamentuak onartu zuen, gomendio gisa, estatu kideen curriculumetan oinarrizko gaitasunak txertatzea. 2006: MEC-ek gutxienezko ikaskuntzen dekretuetan sartu zituen oinarrizko gaitasunak. 2007: EAEko curriculumak oinarrizko gaitasunak txertatu eta gaitasun orokorrak gehitu ditu. Berritzegune Nagusia / Arloak

2. GAITASUNA: KONTZEPTURA HURBILTZEA Berritzegune Nagusia / Arloak

GAITASUNA: KONTZEPTURA HURBILTZEA DeSeCo txostena (2002) “Era egokiz eskaerei erantzuteko eta egitekoak gauzatzeko ahalmena. Sortzen da trebetasun praktikoak, ezagutzak, motibazioa, balore etikoak, jarrerak eta beste gizarte osagai eta portaera ezaugarri batzuk konbinatzen direnean. Horiek aldi berean mobilizatzen dira ekintza eragilea lortzeko”. Europako Parlamentuak honela definitzen ditu gaitasunak (2006) “Ezagutzen, trebetasunen, jarreren eta baloreen konbinazio integratua, testuinguruari egokituak, oinarrizko hezkuntzan dauden ikasle guztiek garapen pertsonala lortzeko, hiritar aktibo bihurtzeko eta gizartean integratzeko behar dituztenak” Berritzegune Nagusia / Arloak

GAITASUNA: KONTZEPTURA HURBILTZEA Perrenoud (1997) “Egoera desberdinetan eraginkortasunez jarduteko gaitasuna, ezagutzetan oinarrituta baina horiei mugatzen ez dena” (2001) “competencia el la actitud para enfrentar eficazmente una familia de situaciones análogas, movilizando a conciencia y de manera a la vez rápida, pertinente y creativa múltiples recursos cognitivos: saberes, capacidades, valores, actitudes...” C. Monereo (2005) “ La competencia sería el dominio de un amplio repertorio de estrategias en un determinado ámbito o escenario de la actividad humana...” Berritzegune Nagusia / Arloak

GAITASUNA: KONTZEPTURA HURBILTZEA Definizio guztiek komunean honakoa dute: Gaitasuna “egiten jakitea”n datza, hau da, ezagutza kontuan du, baina aplikatua. “Egiten jakin” hori zenbait testuinguru eta egoera praktikotara egokitu eta erabili ahal/behar da. Izaera integratua du; beraz, gaitasun bakoitzak ezagutzak, prozedurak eta jarrerak hartzen ditu. EZAGUTZA INTEGRATUA TESTUINGURUA APLIKATUA Berritzegune Nagusia / Arloak 8

GAITASUNA: KONTZEPTURA HURBILTZEA ZER Ahalmena edo trebetasuna ZERTARAKO Zereginak edo atazak burutzeko zein askotariko egoerei aurre egiteko NOLA Eraginkortasunez NON Testuinguru jakin batean ZEREN BIDEZ Horretarako, jarrerak, abileziak eta ezagutzak baliatu behar dira aldi berean eta elkarri loturik “Cómo aprender y enseñar competencias”liburutik egokitua A. Zabala, L. Arnau ( 2007) Berritzegune Nagusia / Arloak

GAITASUNA: KONTZEPTURA HURBILTZEA Horregatik, honela defini daiteke: Gaitasuna testuinguru jakin batean , eraginkortasunez, zereginak edo atazak burutzeko zein askotariko egoerei aurre egiteko ahalmena edo trebetasuna da. Horretarako, jarrerak, abileziak eta ezagutzak, aldi berean eta elkarri loturik, baliatu behar dira. Berritzegune Nagusia / Arloak

3. ZERGATIK HITZ EGITEN DUGU OINARRIZKO GAITASUNEZ? Berritzegune Nagusia / Arloak

ZERGATIK HITZ EGITEN DUGU OINARRIZKO GAITASUNEZ? IKASLEAK DERRIGORREZKO ESKOLALDIAN GARATUKO DITU ZERTARAKO? Pertsona gisa hazteko. Hiritartasun aktiboa landu eta garatzeko . Helduarora arrakastatsu heltzeko. Bizitza osoan zehar etengabe ikasten jarraitzeko. Berritzegune Nagusia / Arloak

ZERGATIK HITZ EGITEN DUGU OINARRIZKO GAITASUNEZ? Jaume Sarramona, 2007 ZERGATIK GAITASUNAK ESKOLAN? Eskolak ezin dituelako ezagutza guztiak eman Ezagutzaren iturri asko daudelako esparru formaletan eta ez-formaletan Bizitza osoan zehar ikasteko beharra dugulako Ikasleak ohiko bizitzarako eta lan mundurako prestatu behar ditugulako Berritzegune Nagusia / Arloak 13

4. ZEINTZUK DIRA EAEko CURRICULUMEKO OINARRIZKO GAITASUNAK? Berritzegune Nagusia / Arloak

Berritzegune Nagusia / Arloak EAEko CURRICULUMEKO OINARRIZKO GAITASUNAK Zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturarako gaitasuna Ikasten ikasteko gaitasuna Matematikarako gaitasuna Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna Gizarterako eta herritartasunerako gaitasuna Giza eta arte-kulturarako gaitasuna Norberaren autonomiarako eta ekimenerako gaitasuna Berritzegune Nagusia / Arloak

KULTURA ZIENTIFIKO, TEKNOLOGIKO ETA OSASUN KULTURARAKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

KULTURA ZIENTIFIKO, TEKNOLOGIKO ETA OSASUN KULTURARAKO GAITASUNA Ingurune fisikoarekiko harremanei erreparatzen die gaitasun honek, eta, berariaz, ingurune fisikoaren natura- alderdiei eta gizakien ekintzaren ondoriozko alderdiei. Hala, gaitasun honek aukera ematen du gertakariak ulertzeko, gertakarien ondorioen aurreikuspenak egiteko, eta norberaren eta gainerako pertsonen eta izaki bizidunen baldintzak hobetzeko eta kontserbatzeko jarduerak egiteko. Azken finean, gaitasun honek askotariko trebetasunak izatea eskatzen du, egokitasunez, autonomiaz eta ekimenez jarduteko bizitzako eta jakintzako askotariko eremutan (osasuna, ekoizpen-jarduera, kontsumoa, zientzia, teknologia-prozesuak, etab.), eta mundua interpretatzeko. Horrek guztiak hau eskatzen du: gertakariak jakintza zientifikoaren eremu askoren ikuspegitik aztertzeko behar diren oinarrizko kontzeptuak eta printzipioak aplikatzea. Berritzegune Nagusia / Arloak

IKASTEN IKASTEKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

IKASTEN IKASTEKO GAITASUNA ikasleak ikasten ikas dezan, norberaren gaitasunen eta jakintzen jabetza, kudeaketa eta kontrola izan behar du, bere burua pertsona trebe eta eraginkortzat hartuz; orobat, ikasleak pentsamendu estrategikoa izan behar du, lankidetzan jarduteko ahalmena eta bere burua ebaluatzekoa; eta lan intelektuala egiteko teknikak eskuratu behar ditu. Hori guztia ikasketa-esperientzia kontziente eta atseginen bidez garatzen da, bai banaka, bai taldean. Berritzegune Nagusia / Arloak

MATEMATIKARAKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

MATEMATIKARAKO GAITASUNA Gaitasun hau zenbakiak, horien oinarrizko eragiketak, matematika-sinboloak eta matematikako adierazpen eta arrazoitze moduak erabiltzeko eta lotzeko trebetasuna da, bai informazioa sortzeko eta interpretatzeko, bai errealitateko alderdi kuantitatibo eta espazialei buruzko jakintza handitzeko, bai eguneroko bizitzako eta laneko arazoak konpontzeko. Berritzegune Nagusia / Arloak

HIZKUNTZA KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

HIZKUNTZA KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA Gaitasun honen funtsa hizkuntzaren erabilera da, bai ahozkoa zein idatzizkoa, bai errealitatea adierazi, interpretatu eta hura ulertzeko egindakoa, bai jakintza eraikitzeko eta komunikatzeko egindakoa, bai eta pentsamoldea, emozioak eta jarrerak antolatu eta norberak erregulatzeko egindakoa. Berritzegune Nagusia / Arloak

INFORMAZIOA TRATATZEKO ETA TEKNOLOGIA DIGITALA ERABILTZEKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

INFORMAZIOA TRATATZEKO ETA TEKNOLOGIA DIGITALA ERABILTZEKO GAITASUNA Informazioa bilatzean, lortzean, prozesatzean, komunikatzean eta informazio hori jakitate bilakatzean datza gaitasun hau. Gaitasun honek eskatutako trebetasunen artean daude, besteak beste, informazioa eskuratzekoa, hura tratatu eta informazio-euskarrietara transmititzekoa, eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak informatzeko, ikasteko eta komunikatzeko erabiltzekoa. Berritzegune Nagusia / Arloak

GIZARTERAKO ETA HERRITARTASUNERAKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

GIZARTERAKO ETA HERRITARTASUNERAKO GAITASUNA Gaitasun honek aukera emango dio ikasleari zer gizarte-errealitate bizi duen ulertzeko, lankidetza-jarduerak egiteko, bizikidetza lantzeko, eta herritartasun demokratikoa gizarte plural batean erabiltzeko. Halaber, gizartea hobetzen laguntzeko konpromisoa hartzeko aukera emango dio. Gaitasun honek askotariko jakintzak eta trebetasun konplexuak biltzen ditu, beharrezkoak direnak ikasleak gizartean parte har dezan, erabakiak har ditzan, egoera jakinetan nola jokatu hauta dezan eta egindako hautuen ardura har dezan. Berritzegune Nagusia / Arloak

KULTURA HUMANISTIKO ETA ARTISTIKORAKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

KULTURA HUMANISTIKO ETA ARTISTIKORAKO GAITASUNA Giza eta arte-kulturarako gaitasunak berekin dakar kultura- eta arte-adierazpenak ezagutzeko, ulertzeko, balioesteko eta ikuspegi kritikoz baloratzeko gaitasuna. Ikasleak gozatzeko eta bere burua aberasteko erabili behar ditu adierazpen horiek, eta herrien ondare-elementutzat jo. Gaitasun honek kultura artekotasunaren ikuspegia hartuko du, eta lehentasuna emango dio euskal kulturaren arte- eta kultura-adierazpenei. Hau ulertuko da euskal kulturatzat: oinordetzan jasotako kultura jatorrizkoaren, euskal kulturak propiotzat hartu dituen kulturen eta egungo euskal herritarren kulturaren emaitza. Berritzegune Nagusia / Arloak

NORBERAREN AUTONOMIARAKO ETA EKIMENERAKO GAITASUNA Berritzegune Nagusia / Arloak

NORBERAREN AUTONOMIARAKO ETA EKIMENERAKO GAITASUNA Gaitasun honek eskatzen du, alde batetik, elkarrekin lotutako zenbait balio eta jarrera pertsonalen kontzientzia izatea eta horiek aplikatzea. Hona balio eta jarrerok: ardura; irmotasuna; nork bere burua ezagutzea eta auto-estimua izatea; sormena; autokritika; kontrol emozionala; hautatzeko, arriskuak kalkulatzeko eta arazoei aurre egiteko ahalmena izatea; eta berehala asebetetzeko premia atzeratzeko, akatsetatik ikasteko eta arriskuak hartzeko ahalmena izatea. Berritzegune Nagusia / Arloak

5. CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK Berritzegune Nagusia / Arloak

EZAGUTZA ARLOEK DITUZTE BEHAR DIREN ERREFERENTEAK CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK CURRICULUMA HONEK EGITURATZEN DITU IRAKASGAIAK EZAGUTZA ARLOEK DITUZTE BEHAR DIREN ERREFERENTEAK OINARRIZKO GAITASUNAK GARATZEKO HEZKUNTZA ETAPA JAKIN BATEAN Berritzegune Nagusia / Arloak

IRAKASGAIEN HEZKUNTZA HELBURUAK CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK IRAKASGAIEN CURRICULUMEKO BIDEZ GARATUKO DITUZTE IKASLEEK HEZKUNTZA HELBURUAK LORTUKO DITUZTE OINARRIZKO GAITASUNAK Berritzegune Nagusia / Arloak

Helburuen lorpen-maila baloratzeko adierazleak CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK HELBURUEK OINARRIZKO GAITASUNAK EDUKI-MULTZOEK EBALUAZIO-IRIZPIDEEK GAITASUNAK GARATZEN LAGUNDUKO DUTE HELBURUEK ETA EDUKI MULTZOEK Helburuen lorpen-maila baloratzeko adierazleak Berritzegune Nagusia / Arloak

Elkarri laguntzen diote CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK IRAKASGAIA OINARRIZKO GAITASUNA Erlazioa ez da unibokoa IRAKASGAIAK OINARRIZKO GAITASUNAK Elkarri laguntzen diote Berritzegune Nagusia / Arloak

CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK Zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturarako gaitasuna Zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturarako gaitasuna Zientzia-, teknologia- eta osasun-kulturarako gaitasuna Ikasten ikasteko gaitasuna Matematikarako gaitasuna Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna Irakasgaiak Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna Gizarterako eta herritartasunerako gaitasuna Giza eta arte-kulturarako gaitasuna Norberaren autonomiarako eta ekimenerako gaitasuna Berritzegune Nagusia / Arloak

+ - CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK eragileak dira IKASTETXEAREN FUNTZIONAMENDUA IKASLEEN PARTAIDETZA DENEK ADOSTUTAKO BARNE-FUNTZIONAMENDURAKO ARAUAK ERABILTZEN DIREN METODOLOGIAK BALIABIDE DIDAKTIKOAK TUTORETZA PLANGINTZA IKASTETXEKO LIBURUTEGIA: ERABILERA ETA ANTOLAKETA ... Berritzegune Nagusia / Arloak

Berritzegune Nagusia / Arloak CURRICULUMA ETA OINARRIZKO GAITASUNAK KONTUAN HARTU BEHARREKO ZENBAIT DATU: Ezin dira zuzenean ebaluatu: gaitasun bat garatzea ezin da bereizi jakintza batzuen lorpenetik. Gaitasunek izaera dinamikoa dute, aldatu, garatu egiten dira eta. Gaitasunen garapena arloetako helburu eta ebaluaziorako irizpideen bidez egiten da. Gaitasunak ezin dira gutxieneko ikaskuntzak izango balira bezala neurtu; hala ere, nahitaezkoak diren ikaskuntzak identifikatzen dituzte. Ez dira independenteak, beraz, guztien artean gai komunak daude. Ez dago erlazio unibokorik gaitasunen eta irakasgaien artean. Ez dira irakasgaien bidez soilik garatzen, baizik eta antolakuntza, tutoretza, eskolaz kanpoko ekintza eta abarren bidez ere bai. Ezin dira bereizi testuinguru soziokulturaletatik. Berritzegune Nagusia / Arloak 39

6. OINARRIZKO GAITASUNEN GARRANTZIA CURRICULUMEAN Berritzegune Nagusia / Arloak

Oinarrizko gaitasunak OINARRIZKO GAITASUNEN GARRANTZIA Oinarrizko gaitasunak Curriculumean txertatzeak Ondoko helburuak ditu: Arlo edo irakasgai ezberdinetan Formalak Mota ezberdineko ikaskuntzak integratzea Formalak ez direnak eta informalak Ikaskuntzak integratzeko Ikasleei aukera ematea Edukiekin erlazionatzeko Behar dituzten egoera eta testuinguruetan erabiltzeko Irakaskuntza bideratzea Oinarrizko edukiak eta ebaluazio-irizpideak identifikatzeko aukera emanez Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuetan erabakiak hartzen laguntzeko Berritzegune Nagusia / Arloak

OINARRIZKO GAITASUNEN GARRANTZIA CURRICULUMEAN Erreferente dira Curriculumari buruz hartu behar diren erabaki guztietan; batez ere, metodologiari dagozkionetan. Erreferente dira, halaber, Lehen Hezkuntzan zikloz igarotzeko eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan titulua lortzeko. Erreferente dira Lehen Hezkuntzako 4. mailako eta DBHko 2. mailako diagnosi-ebaluazioetan. Berritzegune Nagusia / Arloak

Berritzegune Nagusia / Arloak

Berritzegune Nagusia / Arloak