I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos decir, y ponerse en el pretérito
Advertisements

Propósito 11: ¿Como conjugamos los verbos en la segunda conjugación?
Propósito 13: ¿Como conjugamos los verbos en la tercera conjugación?
Ser y Estar To be. Ser = to be Yo soy Nosotros, as somos Tú eres Vosotros sois El, Ella, Ud. es Ellos, as, Uds. son Ser is used to indicate/describe:
Ser y Estar To be. Ser o Estar 1. Mis amigos _______rubios. 2. Mi libro ____ en mi lóquer. 3. ¿Dónde ____ el baño? 4. Drew Brees _____ de New Orleans.
Las Descripciones Físicas
Yo puedo ____________ las profesiones de algunos parientes y que necesitan llevar para su trabajo. Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios.
Lección 3: Segunda parte
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es jueves, el 27 de febrero.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _______ what someone __________ using the formula ________________________. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
 SER VS. ESTAR Señora Hoffman-Fields Spanish I. Ser and Estar both mean TO BE.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
Affirmative and Negative Words Capítulo 8 25/11/13.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
Indefinite Words Página 283. Affirmative and Negative Words pg. 283 Indefinite words are used when referring to non-specific people, things or situations.
Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios radicales de ________. Yo puedo _____________ (por lo menos) ____ prendas de vestir. explicar.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Making sentences plural! When there is more than one of something or someone, the definite and indefinite article and/or subject pronoun, verb and adjective.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ______________ how to ____________ an AR verb in a complete sentence. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in spanish. demonstrateconjugate formulate.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
LOS VERBOS REFLEXIVOS Telling what people do for themselves.
The Verb SER SER The verb SER means “to be” In Spanish, a verb has different forms to tell you who the subject is. Changing a verb form so that it matches.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Me llamo _________ Clase 6nh (601) La fecha es el 7 de enero del 2013 Propósito # 24: ¿Cómo son tus amigos? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Dónde.
Los adjetivos en español
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Hoy es lunes, el 9 de noviembre Por favor, escribe la palabra de vocabulario que corresponde a cada imagen
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
DAY 21 6/9 DE NOVIEMBRE. LA ENTRADA… REPASO DE LOS PRONOMBRES DE SUJETO I can recite and define all Spanish subject pronouns. Yo 1s 2s 3s 1p 2p 3p I Tú.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Las Palabras Afirmativas
Apuntes el 29 de octubre Los pronombres sujetos (subject pronouns): yonosotros nosotras túvosotros vosotras usted (Ud.)ustedes (Uds.) élellos ellaellas.
©K. KIELY 2014 Los verbos –AR ¿Qué es un infinitivo? El infinitivo es el verbo en su forma más simple  The infinitive is the verb in its most simple.
Adjetivos posesivos Possesive Adjectives. Adjetivos posesivos Possessive adjectives are used to indicate that something belongs to someone or to establish.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender
Transcripción de la presentación:

I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. la concordancia identify60 adjectives demonstrate construct affirmativenegative

La Improvisación 3 a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. I can construct affirmative and negative descriptions of other people in Spanish.

Con su compañero, practiquen los 4 escenarios A-B Verbal Fluency

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ella ellos él

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ellas

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ellos

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ellas

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ellos ella él

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a él ella él

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ellos

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ellos

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a ella

A-B Verbal Fluency La Improvisación 3 a él

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La El repaso

I can identify at least 60 adjectives in Spanish. El primer lado  Actividad A…¿Quién es? Actividad A…¿Quién es?  Actividad B…Melodrama Actividad B…Melodrama El segundo lado  Actividad C…La profesora ideal Actividad C…La profesora ideal  Actividad CH…Descripciones Actividad CH…Descripciones

LaLa  Repaso 2 de la primera unidad…papel blanco Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de la gente  Todos los adjetivos  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER (el 19)

Rosalita and Pancho are happy and kind. I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.