TIENEN 5 MINUTOS Objective:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Preposciones de Lugar U2.2.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
Students will be able to: 1. Express where things are located using prepositions 2. Use contractions.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
 Store  Bank  Stadium  Restaurant  Café  Supermarket  Bakery  Kiosk  Museum  La tienda  El banco  El estadio  El restaurante  El café 
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
VÁMONOS Escribe la fecha
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Take your seat quickly and quietly, clear off your desk This is not a test.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Prepositional Phrases
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Gramática 2.2 Uses of ESTAR Prepositions with ESTAR el 4/7 de noviembre.
Bell ringer  Turn to a partner and ask how he or she is doing (en Español). Try to follow the following dialouge example below.  Suggested vocabulary:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Las preposiciones Prepositions of place.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy es el _____ de _____ del __________
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can write prepositions, places and directions vocabulary Vocab/Ideas: Vámonos: Translate the following sentences: Preposition rhyme (review) 1. Start at the church. Stop at the store. Places vocabulary (review) 2. Turn right onto Green Street. Continue to the neighborhood. Directions vocabulary (review) 3. Walk on Museum Street. Go 17 blocks.

VÁMONOS Start at the church. Stop at the store. Turn right onto Green Street. Continue to the neighborhood. Walk on Museum Street. Go 17 blocks. Empieza a la iglesia. Para a la tienda. Doble a la derecha en Calle Verde. Siga al vecindario. Camine en Calle Museo. Vaya diecisiete (diez y siete) cuadras.

GPS MADNESS Listen carefully to the directions as we finish the CHAMPIONSHIP ROUND of our GPS Madness Tournament.

VOCAB/IDEAS Today we will be reviewing with pizarritas. If you do not have a whiteboard marker, you will do this activity on paper. When Señorita Hall COVERS UP a word, you will write the missing word in SPANISH. When Señorita Hall shows a word in SPANISH you will write it in ENGLISH. When Señorita Hall shows a PICTURE you will write the word(s) in SPANISH. Keep track of your score. Each COMPLETELY CORRECT answer earns you 1 point.

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________,delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya ???

PLACES VOCABULARY El supermercado El templo El café The supermarket El museo El vecindario La mesquita La panadería El kiosco El restaurante El banco El estadio La sinagoga El hospital La iglesia La tienda The supermarket The temple The cafe The museum The neighborhood The mosque The bakery The kiosk The restaurant The bank The stadium The synagogue The hospital The church The store

DIRECTIONS VOCABULARY Cuadra Siga Montar Vaya/Camine Calle Doble

Free Write Remember our goal: 150 words OF QUALITY in 10 MINUTES! You can do it!!!

Free Write You will now exchange papers with a compañero that is next to you. You will read each other’s free writes and grade them using the scale on the back.

GROUP GAME: MATAMOSCAS I will divide the classroom into 2 teams. Each team will line up in front of the board. When I say the word in English, the first person will “swat” the word on the board. They will then tell me the word/phrase in Spanish. For the team to get the point, everyone in line must be doing the action to go along with the word.

La tienda Cerca de El vecindario Doble Vaya Encima de El estadio Lejos de Camine Siga A la izquierda La iglesia A la derecha

TAREA Quarterly next week Writing, reading, listening comprehension sections Locations, prepositions, directions words Tener expressions Verbs: need to, have to, want to, can (am able to)