CHAPTER 11: The Social Self: Fostering Self- Discipline and Conflict Resolution Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Guía hacia la educación superior
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
RESILIENCE / RESILIENCIA. BOUNCING BACK / REBOTAR.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Welcome back to School Ms. Martinez
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
PRINCIPIO 1: LA COOPERACIÓN ES UN VALOR (Cooperation is a value)
Los Pensamientos son las semillas de nuestras acciones, deben puros y poderosos. The thoughts should be pure and powerful because are the seeds of our.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Nunca, Tampoco, Nadie, Nada
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Child Development 7 August 31,2013.  “… is grounded in the research on child development and learning and in the knowledge base regarding educational.
Verbos + el infinitivo.
Definition
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Parent Teacher Conferences Conferencias entre Padre y Maestro 1. An Opportunity to meet your child’s teacher. La oportunidad de conocer al maestro de su.
Indirect Object Pronouns
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
5 mitos sobre la seguridad de la tecnología.
How do you build a relationship with each of your children that helps them feel good about themselves?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
The negative behavior of parents when their children suffer a terminal illness Silka R. Sanabria Barea Eng Essay Prof. Cynthia García.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Developmental Education for the Early Years
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Tucker Turtle Takes Time to Tuck and Think Scripted Story Tips
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Transcripción de la presentación:

CHAPTER 11: The Social Self: Fostering Self- Discipline and Conflict Resolution Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne Hendrick

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-2 Discipline or Guidance Toward Self-Discipline? View Problems as Learning Opportunities  Subtle Shift in Attitude  Aggressive or Disruptive Behaviors are Prime Learning Opportunities for Children  Children Make Mistakes While Learning Social Skills Just as They Make Mistakes While Learning Academic Skills- Not Cause for Punishment Ver los problemas como oportunidades de aprendizaje Sutil cambio en la actitud Conductas agresivas o disruptivas son Oportunidades Primer Aprendizaje para Niños Los niños cometen errores mientras aprenden habilidades sociales igual que cometen errores mientras aprenden Habilidades de académicos no causa de castigo

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-3 Helping Children Establish Inner Controls Support Ego Strength, Moral Judgment, and Social Awareness o Create classroom environment that fosters positive social interactions for each child o Rich in warm, caring relationships, respect, cooperation, and peaceful resolution of conflicts. o The child is given ample opportunity to practice and learn through interactions with other children. Apoyo a la fuerza del ego, juicio moral, y la conciencia social Crear ambiente de clase que fomenta las interacciones sociales positivas para cada niño Rico en, relaciones cálidas cuidado, el respeto, la cooperación y la resolución pacífica de los conflictos. El niño se le da una gran oportunidad para practicar y aprender a través de la interacción con otros niños.

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-4 Helping Children Establish Inner Controls Suggestions for Creating a Peaceable, Caring Classroom in Which Children Develop Self- Discipline and Conflict Resolution Skills o Create a Sense of Trust and Safety  Establish a Close Relationship with Each Child  Establish a Caring Classroom o Teach Conflict Resolution Skills o Time-out is Not Conflict Resolution Sugerencias para la creación de un Aula apacible El cuidado en que los niños desarrollan la auto-disciplina y resolución de conflictos Habilidades Crear un sentido de confianza y seguridad Establecer una relación estrecha con cada niño Establecer un Aula Cuidado Enseñar las habilidades de resolución de conflictos Tiempo de espera No es la Resolución de Conflictos

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-5 Helping Children Establish Inner Controls Steps for Teaching Children to Develop Self- Discipline and Conflict Resolution Skills 1. Recognize and discuss feelings and rules after a reasonable degree of calm has prevailed. 2. Have children take the responsibility of deciding when they can control themselves and return. 3. It is important to help children be successful when they do go back so that they have the experience of substituting acceptable for unacceptable behavior. 4. Follow through with suspending privileges if children repeat unacceptable behavior.

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-6 Ayudar a los niños a establecer controles internos Pasos para enseñar a los niños a desarrollar la auto- disciplina y habilidades para resolver conflictos Reconocer y analizar sentimientos y las reglas después de un grado razonable de calma ha prevalecido. Haga que los niños toman la responsabilidad de decidir cuándo pueden controlarse a sí mismos y volver. Es importante ayudar a los niños a tener éxito cuando lo hacen volver para que tengan la experiencia de la sustitución aceptable para el comportamiento inaceptable. Siga a través con la suspensión de privilegios si los niños repiten un comportamiento inaceptable.

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-7 Helping Children Establish Inner Controls Suggestions for Creating a Peaceable, Caring Classroom in Which Children Develop Self- Discipline and Conflict Resolution Skills (cont.) o Use Guidance Talks to Promote Self-Control o Use Class Meetings to Promote Social Awareness and Collaboration o Involve the Families in Creating a Peaceable Classroom

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-8 Ayudar a los niños a establecer controles internos Sugerencias para la creación de un Aula apacible El cuidado en que los niños desarrollan la auto-disciplina y habilidades de resolución de conflictos (cont.) Utilice Charlas de orientación para promover la auto-control Utilice reuniones de clase para promover la conciencia social y la colaboración Involucrar a las familias en Creación de una apacible Aula

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 11-9 Helping Children Establish Inner Controls o Increase Children’s Feelings of Mastery by Giving Them Many Opportunities for Making Decisions o Increase the Child’s Feelings of Being a Competent, Worthwhile Person o Foster a More Social, Less Egocentric Orientation Aumentar sentimientos de los niños de la Maestría, dándoles muchas oportunidades para la Toma de Decisiones Aumentar los sentimientos del niño de ser un, persona valiosa Competente Fomentar una más social, menos egocéntrico Orientación

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Helping Children Establish Inner Controls o Stop Conflict Situations Before They Start o Mediate Conflict Resolution When Necessary o Remember: No Teacher Handles Every Situation Perfectly!  Learn from Your Own Difficulties and Mistakes Deje de situaciones de conflicto antes de que Comience Mediar Resolución de conflictos cuando sea necesario Recuerde: No Maestro Maneja cada situación perfectamente! Aprenda de sus propias dificultades y errores

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Reducing Aggression in the Classroom Undesirable Ways to Cope with Aggression o The Authoritarian Teacher o The Overpermissive Teacher o The Inconsistent Teacher Formas adversas para hacer frente a la agresión El autoritario Maestro El Maestro Sobre- permisivo El inconsistente Maestro

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Reducing Aggression in the Classroom Desirable Ways to Cope with Aggression o Assess the Underlying Causes of Aggression, and Ameliorate Them When Possible o Never Allow Bullying o Teach Children Alternative Ways of Getting What They Want Formas deseables para hacer frente a la agresión Evaluar las causas subyacentes de la agresión, y mejorarlos cuando sea posible Nunca Permitir El acoso Enseñe a los niños formas alternativas de conseguir lo que quieren

Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved Reducing Aggression in the Classroom Desirable Ways to Cope with Aggression Formas deseables para hacer frente a la agresión o Provide Substitute Opportunities for Socially Acceptable Expressions of AggressionProporcionar oportunidades de sustitución de las expresiones socialmente aceptable de Agresión o Stopping Some Activities Before They Start Saves Aggression Later/Detener Algunas actividades antes de que comiencen Guarda Agresión tarde o Finally, Plan, Plan, Plan! Finalmente planear, planear, planear!