Healthy Sexual Development 1. The School’s Role and the Parents Role/El rol del colegio y el rol de los padres 2. What is Healthy Sexual Development?/Desarrollo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Advertisements

Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Authorization Form for the 11 th Annual Latino Youth Conference Student Information: Student Name: __________________________________________________________________________.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
SEXUALIDAD EN LOS JÓVENES
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
RESILIENCE / RESILIENCIA. BOUNCING BACK / REBOTAR.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
¿CÓMO HABLAR DE SEXUALIDAD CON SUS ? ¿CÓMO HABLAR DE SEXUALIDAD CON SUS ?
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Expressing Posession in Spanish
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Infancia-Adolescencia
Chapter 1/ Sec What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior;
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
Rolling Terrace Elementary is a school where students, staff and families are respectful of individual differences and come together in a positive, nurturing.
Cog. & Socioemotinal Dev. in Early Child Desarrollo Cognoscitivo y socioemocional en la niñez.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
The Joys of Parenting Teenagers Fall 2009 September 29: Taming the Tiger: Anger Management We all get angry at times, but how we manage our anger will.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
5 mitos sobre la seguridad de la tecnología.
The negative behavior of parents when their children suffer a terminal illness Silka R. Sanabria Barea Eng Essay Prof. Cynthia García.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Pubertad y adolescencia
Programa Círculos de Estudio. Vision / Vision: A school system where all students succeed regardless of racial or ethnic background. Tener un sistema.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Familia en historia y repaso
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Preparación/ Review Hoy es martes el 10 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 10, 2015 Write the number: siete 27diecinueve 19 nueve 9veintiuno.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
Chapter 1/ Sec. 2 Theories Teorías. The Classic Theories / Las Teorías Clásicas Psychodynamic Theories / Teorías psicodinámicas: Constructivist Theories.
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
Ser vs. Estar. Ser vs. Estar Both mean “to be” Both are irregular in conjugation. These are the only similarities. In English, there is no difference.
LO: SWBAT explain the difference between asexual and sexual reproduction and describe different types of asexual reproduction Cual es la diferencia entre.
Aim: How are humans adapted for reproduction? Como estan los humanos adaptados para la reproduccion?
Partners Universidad de Guadalajara, Mexico (CUCS) Harvard School of Public Health (Env Health) Commission for Environmental Cooperation Junio 2010 Guanajuato,
La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Sección bilingüe CEIP COLÓN Córdoba 6º Primaria Human sexual characteristics.
Dual Language Immersion Program
Making Proud Choices Tomando Decisiones Orgullosas
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Child Development 1 (Wk 1)
Objetivo Main objetive Crear un medio de comunicación interactiva con jóvenes mayores de 12 años de descendencia hispana y jóvenes en general a nivel.
Cog. & Socioemotinal Dev
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Healthy Sexual Development 1. The School’s Role and the Parents Role/El rol del colegio y el rol de los padres 2. What is Healthy Sexual Development?/Desarrollo sexual saludable 3. Characteristics of Healthy Sexual Development/ Características del desarrollo sexual saludable 4. Stages of Development/ Etapas del desarrollo 5. How to Talk to Your Child About Sexuality/ Como hablar con sus hijos/as sobre sexualidad 6. Introduction to Human Growth Development/ Introducción al Desarrollo Sexual Saludable

Healthy Sexual Development A Partnership Between ASA and our Parents School Role/ Rol del Colegio -Factual information regarding puberty, the reproductive system, and human reproduction. - Brindar información específica sobre la pubertad, el sistema reproductivo y la reproducción humana. -Effects of peer pressure/ Efectos de la presión del grupo. -Self-image-appreciating one’s own body / Imágen corporal Parent Role/ Rol de los padres -To consult and advise your child regarding his or her individual concerns / Consultar y aconsejar a sus hijos/as sobre sus preocupaciones individuales. -Impart your family´s values/ Impartir valores familiares. -Decision making and consequences / Toma de decisiones y consecuencias. -Effects of peer pressure/ Efectos de la presión del grupo. -Self-image-appreciating one’s own body / Imágen corporal

What is Healthy Sexual Development? ¿Qué es el desarrollo sexual saludable? The sexual development evolves during the early childhood and the early adolescence insuring bases for the adult sexual health. During this process, there is a biological, psychological and cognitive development on an individual level. El desarrollo sexual evoluciona durante la infancia y la adolescencia sentando las bases para la salud sexual del adulto. Durante este proceso hay un desarrollo biológico, psicosocial y cognitivo a nivel individual..

A healthy sexual development depends on the experience of a continued process involving a physical, psychological and social well being. Sexuality is built through the interaction among the child, the family, the peers, the school and society. Un desarrollo sexual saludable depende de la experiencia de un proceso continuo de bienestar físico, psicológico y sociocultural relacionado con la sexualidad. La sexualidad se construye a través de la interacción entre el niño, la familia, los pares, la escuela y la sociedad.

Characteristics of Healthy Sexual Development Características del Desarrollo Sexual Saludable To appreciate and care for one’s body. Apreciación del propio cuerpo. To view one self as unique and worthwhile. Verse como único. To interact with both genders in respectful and appropriate ways. Interactuar respetuosamente y en forma adecuada con ambos sexos To view sexuality as a natural and normal part of living. Ver la sexualidad como una parte normal y natural en la vida. To understand that sexuality includes physical, ethical, social, spiritual and emotional dimensions. Entender que la sexualidad incluye dimensiones físicas, éticas, sociales, espirituales y emocionales.

Stages of Development Etapas del desarrollo Early Childhood (Ages 0-5)- Pre-school Infancia (Edades 0-5)- Nivel Inicial Middle Childhood (Ages 5-8) – Early Elementary Niñez (Edades 5-8) – Escuela Primaria Pre-adolescence (Ages 9 -12) – Later Elementary Pubertad (Edades 9 -12)-Escuela Primaria Early adolescence (Ages ) - Middle School Pre-adolescencia (Edades )– Escuela Media Adolescence (Ages 15-18) – High School Adolescencia (Edades 15-18) – Escuela Superior

Puberty/Pubertad (9-12)  Physical, physiological and emotional changes during puberty.  Cambios físicos, fisiológicos, socio-culturales y emocionales durante la pubertad.  Primary and secondary sexual characteristics develop.  Strong feelings and emotions.  Desarrollo de las características sexuales primarias y secundarias  Greater independence and autonomy.  Mayor independencia y autonomía.  Attraction for the opposite sex.  Atracción por el sexo opuesto.

Human Growth Development Topics Desarrollo del Crecimiento Saludable: Tópicos GIRLS in 4B with Ms. Escobar BOYS in 4A with Mr. Alfonso  Introduction to Puberty/Introducción a la Pubertad  Physical, social and emotional changes/Cambios físicos, sociales y emocionales  Questions and answers/ Preguntas y respuestas GIRLS in 5B with Ms. Escobar BOYS in 5A with Mr. Alfonso  Puberty/ Pubertad  Reproductive system/ Sistema Reproductivo  Human Reproduction/ Reproducción Humana  Questions and answers/ Preguntas y respuestas

Tips for HOW to Talk to Your Child about Sexuality 1. Start early/Empiece temprano 2. Create an open environment/Cree un ambiente abierto 3. Initiate conversations/Inicie las conversaciones 4. Talk about Sex AND relationships/Hable de sexo y de relaciones con naturalidad 5. Use everyday opportunities to talk/Use oportunidades para hablar todos los días 6. Listen to your child patiently/ Escuche a su hijo/a pacientemente 7. Communicate your values/ Comuníquele sus valores 8. Try to be honest/Trate de ser honesto 9. Talk about it again and again!/Háblele una y otra vez!

Brain Pop videos Parents can access to the videos following these steps/ Los padres podrán acceder a los videos siguiendo los siguiendo pasos: Go to Log in  Username: asalibrary  Password: asagators Health  Growth (4 th grade)  Puberty (4 th grade)  Adolescence (5 th grade)  Reproductive System (5 th grade)  Period (5 th grade)  Babies (5 th grade)