Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

My Life Outside of School leccion -5
Los Objetos Directos Direct Object Pronouns. El Uso del Objeto Directo  A direct object answers the question “who” or “what” about the verb  Yo escribo.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
29/8/11 Esp. 2 1.Practicar las palabras interogativas 2.Practicar las descripciones 3.gusta vs. gustan 4.Tarea: act 21, p. 18.
ESP 217/9/12 Students will be able to identify and utilize the direct object pronouns in Spanish. In the following sentences, identify the nouns, verbs.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
What can you work out from this government campaign?
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Juego de traducción en filas
Espanol Megan Sands La comida.
MORE CONVERSATION TOOLS
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Calentamiento (warm-up)
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
Thank you for taking my classes
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
The following slides introduce the new verb IR.
La independencia de México
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/26 – 8/30.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/31 – 9/4. 1.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
CountryPaís BrazilBrasil JapanJapón GermanyAlemania FranceFrancia MexicoMéxico CanadaCanadá NationalityNacionalidad BrazilianBrasileño JapaneseJaponés.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
First Grade Dual High Frequency Words
Bellwork In the following sentences, identify the nouns, verbs and put what tense they are in. Yo tengo el pasaporte. María va a tener la identificación.
Estar- to be.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Indirect Object Pronouns
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Transcripción de la presentación:

Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero 1942-1964 Q3 Unidad sobre la Inmigración La Jaula de Oro

La Idea Central “Human migration is a response to challenges, risks and opportunities.” Write the above statement in your cuaderno (diario). 2. Think about the statement. 3. What do you think this means?

Lines of Inquiry An inquiry into… Immigration in 1942-1965 The Bracero Program The Bracero Experience in the U.S. and in Mexico.

Guiding Questions Who were the Braceros? Where did they come from? Why did they end up here? Who brought them here? What can we learn from their experiences? What was life like in Mexico and in the U.S. in the 1940’s? How has immigration changed over time?

Fill in everything you know about immigration in the SQ (KWL) gráfica. Y ahora vamos a… Fill in everything you know about immigration in the SQ (KWL) gráfica.

Luego, Vamos a leer un poema en inglés y español.

Finalmente, Escribe lo que quieres saber sobre la inmigración después de leer el poema.