What Parents Need to Know

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Trabajando juntos para combatir el bullying en nuestra escuela
English Lesson 5.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Presentaciones… Introductions….
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Developing communication skills what you don’t know will help you.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
5 mitos sobre la seguridad de la tecnología.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
English Lesson 4.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

What Parents Need to Know Bullying and Cyberbullying What Parents Need to Know Richard Merkin Middle School Home of the Trailblazers

Lo que los padres deben saber La intimidación y el acoso cibernético Lo que los padres deben saber Richard Merkin Middle School Home of the Trailblazers

Definition Bullying is when someone repeatedly and on purpose says or does mean or hurtful things to another person who has a hard time defending himself or herself. http://www.olweus.org

Definición La intimidación es cuando alguien repetidamente y a propósito dice o hace cosas malas o cosas que hace daño a otra persona que tiene dificultades para defenderse. http://www.olweus.org

Definition Repeated Intentional Power Imbalance Three components of bullying: Repeated Intentional Power Imbalance

desequilibrio de poder Definición Tres componentes de acoso escolar: repetido intencional desequilibrio de poder

Traditional Bullying

Bullying tradicional

Bullying Today

Bullying Hoy

Statistics on Bullying Traditional Bullying Cyberbullying 28% of students ages 12-18 years reported bullying at school Most common forms of bullying: Rumors (18%) Name-calling, insults (18%) Pushing (8%) Exclusion (6%) Direct threats of harm (5%) 24% of students ages 12-18 years reported being cyberbullied during their lifetimes 15% of social media-using teens ages 12-17 have been the target of online meanness 88% have seen someone by mean or cruel on social media sites.

Estadísticas sobre Bullying Bullying tradicional Cyberbullying 28% de los estudiantes de entre 12 a 18 años reportó acoso en la escuela La mayoría de las formas comunes de la intimidación: Los rumores (18%) Los insultos, insultos (18%) Empujar (8%) Exclusión (6%) Las amenazas directas de daños (5%) 24% de los estudiantes de entre 12 a 18 años reportó siendo acosados durante su vida 15% de los que utilizan los medios sociales adolescentes de 12 a 17 han sido el blanco de mezquindad en línea 88% ha visto a alguien por medio o cruel en sitios de medios sociales.

Cyber bullying Similarities Repetition Intentional Power Imbalance

El acoso cibernético Similitudes repetición intencional desequilibrio de poder

Cyber bullying Differences Anonymity- 50% of students reported they didn’t know who bullied them. Disinhibition– “You can’t see me I can’t see you.” Accessibility– 24/7 Punitive Fears- victims don’t report because fear having computer or phone/computer privileges taken away Bystanders- different for cyber bullying- don’t witness actual face to face confrontation. Film clips here??

Diferencias acoso cibernético Anonimato- 50% de los estudiantes informó que no sabían que los intimidado. Disinhibition- "Usted no me puede ver entonces yo no puedo verte tambien.” Accesibilidad– 24/7 Temores- punitivos no denuncian porque el temor de haber privilegios de la computadora o teléfono / computadora quitado Bystanders- diferente para cyber bullying- no presenciar la cara real para hacer frente a la confrontación. Film clips here??

Warning signs a child may be bullied Avoiding or fear of going to school Sudden failing grades Frequent health complaints- headaches, stomachaches Withdrawing or losing interest in activities with friends Feeling, sad, moody, anxious, depressed, withdrawn, helpless Unexplained injuries

Advertencia firma un niño puede ser intimidado Evitar o miedo de ir a la escuela Bajas calificaciones repentinos Salud frecuente complaints- dolores de cabeza, dolores de estómago La liberación o la pérdida de interés en actividades con amigos. Sentimiento, triste, de mal humor, ansiedad, depresión, retirado, impotente lesiones inexplicables

Warning signs a child may be bullied Damaged or missing clothing or items Losing items of value- iPod, money, jewelry Trouble sleeping- or frequent nightmares Changes in eating habits Avoiding or spending excessive time on computer Significant mood changes after using the computer

Advertencia firma un niño puede ser intimidado Dañado o falta de ropa o artículos La pérdida de elementos de valor de iPod, dinero, joyas Dormir- pesadillas frecuentes Los cambios en los hábitos alimenticios Evitar o pasar tiempo excesivo en el computadora Cambios de humor significativos después de usar la computadora

Potential Long-Term Impact Most common behaviors associated with youth who are bullied are: Smoking cigarettes (21%) Drinking alcohol Using illegal drugs Sexual activity (35%) Targets are more apt to have received treatment from a mental health professional (14% vs. 5% of others) and have considered suicide (14% vs. 5%) Source: MTV and AP (2011)

Potencial impacto a largo plazo La mayoría de los comportamientos comunes asociados con los jóvenes que son intimidados son: Fumar cigarrillos (21%) El consumo de alcohol El uso de drogas ilegales La actividad sexual (35%) *Las metas son más propensos a haber recibido tratamiento de un profesional de salud mental (14% vs. 5% de otros) y han considerado el suicidio (14% vs. 5%) Source: MTV and AP (2011)

Reporting 47% of high school students told nobody at all. Not telling anyone is a trend that becomes more pronounced as students get older (18% in 3rd grade to 47% in 12th grade). (Olweus & Limber 2010) 40% who are bullied notify an adult after a school incident (Robers) 26% who are cyberbullied notify an adult after an online incident (Robers, 2013) Reasons students stay silent: Negative messages about “tattling” and “snitching” Fear of retaliation Don’t think adults will handle well (won’t get better, won’t do anything, etc.)

Informes El 47% de los estudiantes de secundaria han dicho nada a nadie. No decirle a nadie es una tendencia que se hace más pronunciada a medida que los estudiantes crecen (18% en el 3er grado hasta el 47% en el grado 12). (Olweus y Limber 2010) 40% que son intimidados notificar a un adulto después de un incidente de la escuela (Rober) 26% que están cyberbullied notificar un adulto después de un incidente en línea (Rober, 2013)Reasons students stay silent: Los mensajes negativos acerca de "acusar" y "delatar" El miedo a las represalias No piensan los adultos manejar bien (no va a mejorar, no hará nada, etc.)

What can parents do? Talk with your child Conversation starters Cultivate and maintain open, candid communication Conversation starters “There have been a lot of news stories about people being bullied lately, do you know of people dealing with this?” “Have you ever had any problems with people on the internet?” “Has anyone ever bothered or threatened you?” “Do you know of kids who are picked on in school?” “How can I help you make it stop, without embarrassing you?” (www.cyberbullying.us)

¿Qué pueden hacer los padres? Hable con su hijo Cultivar y mantener una comunicación abierta y sincera *iniciar una conversación "Ha habido un montón de noticias sobre la gente siendo intimidados últimamente, ¿sabe usted de las personas que se ocupan de esto? ” "¿Alguna vez ha tenido problemas con la gente en la internet?” "¿Alguien ha molestado o amenazado?” “¿Usted sabe de niños que estan molestados en la escuela?” "¿Cómo puedo ayudarle a hacer que se detenga, sin avergonzar a usted?" (www.cyberbullying.us)

What can parents do? Your child may not always talk…so observe and listen Offer to drive your child and their friends to events Observe their interactions with friends Volunteer at the school Attend school events Chaperone field trips Pay attention to changes

¿Qué pueden hacer los padres? Su hijo no puede hablar ... así observar y escuchar Ofrezca a conducir a su hijo y sus amigos a eventos Observar sus interacciones con los amigos Ser voluntario en la escuela Asista a los eventos escolares Excursiones Acompañante Preste atención a los cambios

What can parents do? Empathize with your child. Help them understand bullying is wrong and it is not their fault. Document bullying incidents. Print out copies of inappropriate emails, facebook posts, online communications. Be a role model. (http://www.stopbullying.gov)

¿Qué pueden hacer los padres? Identifíquese con su hijo. Ayúdelos a entender la intimidación está mal y no es culpa de ellos. Documentar los incidentes de intimidación. Imprima copias de correos electrónicos inapropiados, mensajes de Facebook, las comunicaciones en línea. Sea un modelo que puedan seguir. (http://www.stopbullying.gov)

What can parents do? Encourage “upstander” reporting and support. Get help for your child at school. Increase awareness and supervision of your child. Encourage students to pursue interests and activities to build more positive friendships. Help your child develop strategies and skills for handling bullying.

¿Qué pueden hacer los padres? Anime "upstander" informes y apoyo. Obtener ayuda para su hijo en la escuela. Aumentar el conocimiento y la supervisión de su hijo. Anime a los estudiantes a seguir los intereses y actividades para construir amistades más positivas. Ayude a su hijo a desarrollar estrategias y habilidades para el manejo de la intimidación.

If your child is bullied, tell him/her 1.) Don't respond or show a reaction. Students who bully like to see that they can upset you. 2.) Calmly and assertively tell the student to stop...or say nothing and then walk away. 3.) Use humor, if this is easy for you to do. 4.) Avoid areas where there are not many students or teachers around. 5.) Don't bring expensive things or money to school.

Si están molestando su hijo, pueden decirles que hagan 1.) No responda o mostrar una reacción. Los estudiantes que intimidan como a ver que pueden molestarte. 2. Con calma y con firmeza le dicen al estudiante que paren ... o digan nada y luego que solo se vayan. 3.) se el humor, si esto es fácil para usted para hacer. 4.) Evite las áreas donde no hay muchos estudiantes o profesores de todo. 5.) No llevar cosas o dinero caros a la escuela.

If your child is bullied, tell him/her 6.) Sit with a group of friends at lunch or on the bus. 7.) Walk with friends or a teacher to your classes. 8.) Join activities you like to make more positive friendships 9.) Always REPORT any bullying that does not stop or makes you feel uncomfortable or unsafe to your parents, teacher, counselor or an adult you trust.

Si están molestando a su hijo, decir les que 6.) Siéntese con un grupo de amigos en el almuerzo o en el autobús. 7.) Caminar con amigos o un maestro a sus clases. 8.) Únete a actividades que te gustan para hacer amistades más positivas 9.) Siempre reporte cualquier intimidación que te hace sentir incómodo o inseguro a sus padres, maestro, consejero o un adulto de confianza.

If your child is bullied online… Stop Block Tell http://www.stopcyberbullying.org

Si su hijo está siendo intimidado en línea ... deténgase bloque Decir http://www.stopcyberbullying.org

Could my child be engaging in bullying behavior toward others? Has difficulty fitting in with others To look tough To get others to like them May look/act differently and be targeted themselves Recent traumatic event? (divorce, death of a loved one) Witness bullying behavior in others (friends, family, community)

¿Podría mi hijo participar en el comportamiento de intimidación hacia los demás? Tiene dificultad para encajar con los demás Para parecer duro Para conseguir que otros como ellos se hagan buenas amistades Puede buscar / actuar de manera diferente y estar orientadas a sí mismos Recientes evento traumático? (divorcio, muerte de un ser querido) Testigo comportamiento de intimidación en otros (amigos, familia, comunidad)

What if my child has bullied another? Don’t ignore the situation Ask school personnel about behaviors seen at school Ask your child about giving other students a hard time. Be direct but not accusatory Ask your child to tell you about what they wish their school day was like. Look for clues: Is your child lonely? Struggling academically? Decide if you can work with your child to correct the behavior or if outside help is needed. REFER to What Parents Can Do to Prevent Bullying Handout

¿Y si mi hijo ha intimidado a otros? No ignore la situación Pregunte al personal de la escuela acerca de los comportamientos observados en la escuela Pregúntele a su hijo acerca de dar a otros estudiantes un mal rato. Sea directo pero no acusatorio Pídale a su hijo que le cuente sobre su día en la escuela. ¿Es el niño solitario? Luchando académicamente? Decida si puede trabajar con su hijo para corregir el comportamiento o si se necesita ayuda externa. Referirse a lo que pueden hacer los padres para prevenir la intimidación Folleto

An important note. . . The list of solutions to bullying DOES NOT include telling your child to “fight back” This can be more dangerous for your child (especially the aggressor is older or stronger). This could also get your child into trouble with the school because your child may be seen as the instigator of a fight, as opposed to a target.

Una nota importante. . . La lista de soluciones a la intimidación NO incluye decirle a su hijo a "luchar" Esto puede ser más peligroso para su hijo (especialmente el agresor es más viejo o más fuerte). Esto también podría recuperar a su hijo en problemas con la escuela porque su hijo puede ser visto como el instigador de una pelea, en lugar de un objetivo.

Teach Empathy How does it make you feel when someone says something mean to you? How do you think someone would feel reading a text or message you sent? Why do you think students say, text, write mean things to each other? What would your grandma, mom, parents, teachers think?

Enseñe Empatía ¿Cómo te sientes cuando alguien dice que significa algo para usted? ¿Cómo crees que alguien se sentiría la lectura de un texto o mensaje que envió? ¿Por qué crees que los estudiantes dicen, texto, escribir cosas malas a los demás? ¿Cómo sería su abuela, mamá, los padres, los maestros piensan?

Rules for online behavior Think before you send Treat all people with respect both face to face and online Don’t use language you wouldn’t want your parents/teachers, etc. to read Don’t send messages when you are angry Remember things aren’t private on the internet--you can’t erase or take anything back once its online Remember there are consequences—even if it happens outside of school—from your parents, the school, even the police Make bullying un-cool at your school

Normas de comportamiento en línea Piense antes de enviar Tratar a todos con respeto tanto cara a cara y en línea No utilice un lenguaje que no quiere que su padres / profesores, etc. para leer No enviar mensajes cuando se está enojado Recuerde que las cosas no son privadas en Internet - no se puede borrar ni tomar nada de nuevo una vez que su línea Recuerde que hay consecuencias, incluso si ocurre fuera de la escuela, de sus padres, la escuela, incluso la policía Hacer bullying un-cool en su escuela

Engage students in prevention Have students… Create tip sheets Have a poster contest Create and distribute a survey Invent a reporting system Have older students teach younger students Have classroom competitions Create a PowerPoint presentation Make a video Generate a list of appropriate consequences for bullying Create a web site More suggestions at: http://cybersmartcurriculum.org/cyberbullying/prevention/

Involucrar a los estudiantes en la prevención Haga que los estudiantes ... Crear hojas de consejos Tener un concurso de carteles Crear y distribuir una encuesta Inventa un sistema de información Haga que los estudiantes mayores enseñan a los estudiantes más jóvenes Tener competiciones Crear una presentación de PowerPoint Haz un video Generar una lista de las consecuencias apropiadas para la intimidación Crear un sitio web More suggestions at: http://cybersmartcurriculum.org/cyberbullying/prevention/

What can the community do? Assess bullying in the community- identify hotspots Intervene--send a consistent message that bullying is not tolerated anywhere Report bullying to known contact person--published in student handbook Raise community awareness Involve students in any bullying prevention efforts Create teams of concerned citizens-- law enforcement, business owners, faith community, school personnel, parents, etc. to fight bullying Be a role model Adapted from http://stopbullyingnow.hrsa.gov/community/index.html

¿Qué puede hacer la comunidad? Evaluar la intimidación en la comunidad identificar puntos de acceso Intervenir - enviar un mensaje coherente que la intimidación no es tolerada en cualquier lugar Informe intimidación a la persona de contacto conocida - publicado en el manual del estudiante Concientizar a la comunidad Involucrar a los estudiantes en los esfuerzos de prevención del acoso escolar Crear equipos de aplicación de la ley en cuestión citizens--, los empresarios, comunidad de fe, el personal escolar, los padres, etc., para combatir el bullying Sea un modelo Adapted from http://stopbullyingnow.hrsa.gov/community/index.html

Internet Safety Tips for Parents Keep computer in a common room- NOT a child’s bedroom Establish rules for internet use - What sites they can visit - Who are their friends– should not have boyfriend/girlfriend you have never met. - Who can they talk to? - How long can they be online? - When can they use the computer? Know your child’s passwords– “friend” your child on social networking sites (SNS) i.e. facebook, myspace Internet Safety contract

Consejos de Seguridad en Internet para los Padres Mantenga la computadora en una habitación- común NO dormitorio de un niño Establecer reglas para el uso de Internet - ¿Qué sitios pueden visitar - ¿Quiénes son sus amigos- no deben tener novio / novia que nunca ha conocido. - ¿A quién pueden hablar? - ¿Cuánto tiempo pueden estar en línea? - ¿Cuándo pueden usar la computadora? Saber "amigo" passwords de su hijo a su hijo en los sitios de redes sociales (SNS) es decir, facebook, myspace Internet Safety contract

Google Google your child Set Google Alerts for your child’s name Search images, videos, newsgroups Use quotation marks around name Set Google Alerts for your child’s name

Google Google su hijo Buscar imágenes, videos, grupos de noticias Utilice comillas alrededor de nombre Configurar Alertas de Google para el nombre de su hijo

Parental Controls for Cell Phones Restrict Camera Use Restrict Voice Calls Restrict time of day phone will work Block Content Block Two-way Text Messages Limit Wireless Web Access Check with your cell phone service provider for available parental controls.

Controles parentales para Teléfonos Móviles Restringir el uso de la cámara Restringir llamadas de voz Restringir el momento de teléfono día funcionará Bloquear contenido Bloque Dos vías de mensajes de texto Acceso Limitar Red inalámbrica Consulte con su proveedor de servicio de telefonía celular para el control parental disponibles.

Social Networking sites Cyber bullying violates terms of service (TOS) agreement Sites in violation should be reported Facebook and myspace will also take down sites that violate the minimum age requirement -13 years old for both sites If known, cyber bullying should also be reported to the bully’s Internet Service Provider. Cyber bullying is a violation of the ISP’s Terms of Service agreement and the account (or parent’s account) may be closed.

Sitios de redes sociales El acoso cibernético viola los términos de servicio (TOS) acuerdo Sitios en violación deben ser reportados Facebook y MySpace también acabar con los sitios que violan el requisito de edad mínima -13 años de edad para ambos sitios Si se conoce, el acoso cibernético también se debe informar a los proveedores de internet del acosador. El acoso cibernético es una violación de los del ISP Términos del acuerdo de servicio y la cuenta (o cuenta de los padres) se puede cerrar.

Resources ***Additional reading resource list for parents available http://www.stopbullyingnow.hrsa.gov http://cyberbullying.us/index.php http://www.digizen.org/resources/cyberbullying/films/uk/lfit-film.aspx http://www.connectsafely.org/ http://www.stopcyberbullying.org/index2.html www.wiredsafety.org http://www.netsmartz.org/Educators http://www.cox.com/takecharge/safe_teens_2009/media/2009_teen_survey_internet_and_wireless_safety.pdf http://cybersmartcurriculum.org/ ***Additional reading resource list for parents available Additional Resources

recursos ***Additional reading resource list for parents available http://www.stopbullyingnow.hrsa.gov http://cyberbullying.us/index.php http://www.digizen.org/resources/cyberbullying/films/uk/lfit-film.aspx http://www.connectsafely.org/ http://www.stopcyberbullying.org/index2.html www.wiredsafety.org http://www.netsmartz.org/Educators http://www.cox.com/takecharge/safe_teens_2009/media/2009_teen_survey_internet_and_wireless_safety.pdf http://cybersmartcurriculum.org/ ***Additional reading resource list for parents available Additional Resources

Questions? Mention Handouts: Prevention and Intervention Tips- ADL What to do if your child exhibits bullying behavior- ADL Counseling brochures Business cards for contact info Feedback forms to help staff assess effectiveness of workshop today and to further enhance future presentations Internet Guidelines for Families-ADL Further Readings for Adults

¿Preguntas? Mention Handouts: Prevention and Intervention Tips- ADL What to do if your child exhibits bullying behavior- ADL Counseling brochures Business cards for contact info Feedback forms to help staff assess effectiveness of workshop today and to further enhance future presentations Internet Guidelines for Families-ADL Further Readings for Adults