Gregorio López y Fuentes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El tiempo futuro – Las formas Infinitivo + Terminación= Futuro
Advertisements

Gregorio López y Fuentes
_____________________ Antes y ahora
Yes! so crazy right now Most incredibly It's your girl b It's your boy young History in the makin Part 2 I look and stare so deep in your eyes I touch.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
(LOS VERBOS REGULARES)
(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
English Lesson 5.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Ha nacido una estrella.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Guess who am I ? ¿Adivina quien soy ? ATTENTION SOME PICTURES CAN HURT.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
“Perfect” Mamen Ripoll Usa el ratón a tu gusto pero sin prisas.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Angry Olympics Part Seven – Emotional Carrot Erm, I might give you one... Congratulations, Mrs Mildly-Angry Carrot-Face! ¡Enhorabuena, Mrs Mildly-Angry.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
INGLES Wh- Questions with normal verbs. [Chorus:] Where did you goooooooo, ooo? Alright Aww baby See now, I ain't goin' nowhere I need you in my life.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Digital Photography: Selfie Slides
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
The Present Tense hacer (to do; to make) (El tiempo presente de el verbo hacer)
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
First Grade Dual High Frequency Words
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Transcripción de la presentación:

Gregorio López y Fuentes Una carta a dios Gregorio López y Fuentes

Hemos estado hablando sobre la pobreza y los efectos que tiene este desafío global en cada individuo. ¿Cuál es un desafío (challenge) que TÚ has tenido que enfrentar? Le escribirás una carta a UNA de las siguientes personas en donde tu podrás hacer una plegaria (request, prayer) personal. ¿Qué le pedirías? ¿Por qué?

Rough Draft Due: 3/2/15 (Per. 3) 3/3/15 (Per 6) Dios: Si pudieras escribirle una carta a Dios, y supieras que Él te iba a contestar, ¿qué le dirías? ¿Qué le pedirías? ¿Por qué? A ti mismo: Si tuvieras la oportunidad de viajar al futuro y conocer tu vida y te dieran la oportunidad de escribir una carta en donde pudieras darle un consejo a tu generación, ¿qué consejos darías? ¿por qué? Maestr@: Todos hemos tenido un(a) maestr@ que nos ha motivado, decepcionado o hecho enojar. Si tuvieras la oportunidad de escribirle una carta a un(a) maestr@ sin miedo a repercusiones, ¿qué le dirías? Familia: Todos tenemos problemas familiares, desgraciadamente nadie se libra de eso. Sin embargo, no todos tenemos la oportunidad de expresar nuestros sentimientos hacia esa persona. Si pudieras escribirle una carta a una persona que te ha lastimado, que ya no esta contigo o que ha muerto, ¿qué le dirías? Rough Draft Due: 3/2/15 (Per. 3) 3/3/15 (Per 6) Requisitos: - 1½ de largo - Borrador escrito a mano - Saludo/despedida - Escrita en español

Ejemplo #1 Papá, Tengo muchos años queriendo escribir esta carta y nunca he tenido el valor de hacerlo. Creo que muy dentro de mí, tengo miedo de la reacción que tendrás al leerla. Todas las veces que trate de decirte lo mucho que te extrañaba y la mucha falta que me has hecho, me hacías sentir insignificante. Es por eso que finalmente decidí escribirte esta carta. Creo que desde que nací, sentí que tú no me querías. Sin embargo, poco a poco me fui ganando tu amor y desde ese día éramos inseparables. Cuando empezaron los problemas entre ustedes, tú te empezaste a alejar de mi. Yo no entendía por qué, yo no había hecho nada. Siento que todos estos años yo he cargado sentimientos de culpa por algo que ocurrió entre mi mamá y tú. Siento que fuiste muy egoísta y me privaste de la oportunidad de tener un papá. Después de más 15 años, te veo y no te conozco. No eres el papá que yo tanto quería, que siempre me llevaba de la mano y que admiraba. Mucha veces me pongo a pensar en lo injusto que has sido y me lleno de tristeza en no tener un papá. Llevo muchos años tratando de entenderte y no puedo. No puedo comprender como alguien tiene el corazón de dejar a su familia y no querer estar presente en los acontecimientos de sus hijos. Ahora me empiezo a dar cuenta de que nosotros no tuvimos la culpa, pero eso no quiere decir que no tengo momentos de debilidad en los cuales me vuelvo a convertir en esa niña de 10 años que se siente rechazada por el único hombre que debería de haberme querido incondicionalmente. Hoy me doy cuenta que en odiarte, me estoy haciendo daño a mí misma y eso no es justo. Claro, mi corazón sigue herido, pero no derrotado. Quiero que sepas que tú fuiste el que salió perdiendo pues creo que soy una persona que vale la pena llegar a conocer. Quiero que sepas que siempre te voy a agradecer por haberme dado la vida y aunque lo trate de negar, te quiero. Tu hija, Maritza

Organización de la carta Rúbrica 4 3 2 1 Organización de la carta Organizó y expreso las ideas claramente. Organizó y expreso apropiadamente sus ideas. Sin embargo, podría haber sido mejor. Organizó y expreso sus ideas más o menos, pero el mensaje no es claro y muy confuso No organizó apropiadamente sus ideas Tomo en cuenta las instrucciones/sugerencias dadas por la maestra en el borrador Tomó en cuenta todas las sugerencias y comentarios hechos por la maestra al hacer las correcciones apropiadas junto con el borrador. Entregó el producto final sin haber hecho las correcciones sugeridas Entregó el producto final sin el borrador No entregó el producto final Borrador Entregó borrador a tiempo e incluyó todas las partes de una carta formal: fecha, saludo, cuerpo, cierre y firma Entregó borrador, pero le falto más de 4 contenidos de una carta formal Entregó borrador tarde No entregó borrador Longitud 1 ½ páginas 1 página ½ página Un párrafo

Una carta a dios (A letter to god) Gregorio López y Fuentes

We have been learning about poverty and the effects this global challenge has on each individual. What is a challenge that YOU have had to face? You will write a letter to ONE of the following people where you will make a personal request/prayer What will you ask you? Why?

God: If you could write a letter to God and you knew He would reply, what would you tell him? What would you ask for? Why? To yourself: If you had the opportunity to travel into the future, know what your life will be like in 10 years and you had the opportunity to give yourself advice, what advice would you give yourself? Why? Teacher: We’ve all had that one teacher that has motivated us, disappointed us or just made us angry. If you had the chance to write that teacher a letter without any repercussions, what would you tell him/her? Family: We all have family problems, it is something that one escapes. However, not all of us have had the opportunity to express our feelings to a particular person. If you had the opportunity to write a letter to a person that has hurt you, that is no longer with you, that has died or that has had a positive influence on you, what would you tell them? Requirements - 1½ length - Rough draft in pencil - Salutation/closing - Write it in Spanish RD: 3/3/15

Example #1 Dad, I’ve been meaning to write you this letter for a long time but I haven’t had the courage to do so. I think, deep down inside, I’m afraid of your reaction when you read it. Every time I’ve tried telling you how much I miss you and how much I’ve needed you, you have made me feel insignificant. This is why I decided to write you this letter. I think that since I was born, I have feel unwanted by you. However, little by little I won you over and from that day on, we were inseparable. When you and my mom started having problems, you began to keep your distance from me. I didn’t understand why. I had not done anything wrong. I feel that all of these year i Have carried this guilt because of what happened between you two. I feel that you were very selfish because you took away my opportunity to have a dad. After more than 15 years, I see you and I don’t know you. You are not the dad that I loved so much, that always took me by the hand and that I admired. Many times i think about how unfair you’ve been and it makes me sad to know that I don’t have a dad. I’ve tried to figure you out and I can’t. I can’t understand how someone that leave their family and not be present in their child’s lives. I now know that it wasn’t our fault but that doesn’t mean that there are moments that fill me with sadness and I turn into that 10 year old girl that feels rejected by the only man that should have loved me unconditionally. I now know that by hating you, I’m hurting myself and that’s not fair. My heart still hurts but I am not defeated. I want you to know that you were the one that lost here because I think i am a person that is worth getting to know. I want you to know that I will always be thankful for giving me life and even though i try to deny it, I love you. Your daughter, Maritza

Organization of the letter Rubric 4 3 2 1 Organization of the letter Organizó y expreso las ideas claramente. Organizó y expreso apropiadamente sus ideas. Sin embargo, podría haber sido mejor. Organizó y expreso sus ideas más o menos, pero el mensaje no es claro y muy confuso No organizó apropiadamente sus ideas You took into account the suggestions and corrections that the teacher made Tomó en cuenta todas las sugerencias y comentarios hechos por la maestra al hacer las correcciones apropiadas junto con el borrador. Entregó el producto final sin haber hecho las correcciones sugeridas Entregó el producto final sin el borrador No entregó el producto final Rough Draft Entregó borrador a tiempo e incluyó todas las partes de una carta formal: fecha, saludo, cuerpo, cierre y firma Entregó borrador, pero le falto más de 4 contenidos de una carta formal Entregó borrador tarde No entregó borrador Length 1 ½ páginas 1 página ½ página Un párrafo