Hoy es Lunes, 8 de septiembre, del 2014

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Juego de Verbos El Pretérito Regular e Irregular.
Advertisements

Objective: to be able to say when you went on holiday and how long for.
To get lost in the jungle Take a train To visit friends
ALC 14 jueves el 29 de septiembre Recojan un libro para leer.
S PANISH I W EEK 11 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 23 DE ABRIL 1. ¿Te gusta leer? Sí/no, no me gusta leer. 2. ¿Te gusta comer carne.
¿Qué te gusta hacer?.
Destinos
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
The Preterite   Preterite means “past tense”  Preterite verbs deal with “completed past action” Preterite Verbs.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder
1 2 1) I ate an apple. 2) My brother studied math. 3) We spoke. 4) Did you walk to school? 5) We bought coffee at 5:00.
Jueves 15 de marzo 2012 De vacaciones Objetivo: - tbat say what you did on holiday Deberes: have ready your conversation for the test.
Level 3 Unit 1: Oh, the places I went –leccion -6 I can identify where I went (geography) and what it looked like I can identify the places I visited.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Repaso de verbos (Verb review)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hazlo Ahora Cambia el verbo al pretérito regular. 1. Los estudiantes (llegar) __________ a México. 2. Yo (comprar) __________ una película interesante.
Paquete p. 8-9 Expresiones con “Hace….que”. To TALK about how long something has been going on use the following formula: Hace + period of time + que.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
Speaking Accuracy Practice Past Tense Sentences Taking a Trip – Español 2 Materials: Whiteboard Marker Eraser Your own notes.
El Pretérito Pasado. El año pasado mi familia … cenó junta en casa de mis padres para la Navidad.
Fix these sentences! Maria quiere come una hamburguesa. Su gusta ir de compras con su madre. Se llama es Maria Carmen Gonzalez. Ella tienes ocho años.
¡Compré muchos regalos! ¿Qué compraste y en qué tienda lo compraste? What did you buy and in which store did you buy it?
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
La primavera pasada, fui a Francia. Viajé en un avión de Charlotte a Paris y me quedé en un hotel en la Plaza del Sol. La primera noche cené en el restaurante.
The Preterite of –ar verbs
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
el teatro el estadio el árbol el lago el lugar place.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Hacer with Expressions of time. Using “hacer” to express time When wanting to state how long something has been going on or how long it has been since.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
CALENTAMIENTO Hoy es jueves, 5 de septiembre del 2013 Imagine you took a trip to a certain place. Write 4 sentences in SPANISH about it. Start by saying.
1  I went to the store.  I bought a shirt.  I walked home. 2 El Pretérito: Is a past tense Talks about what happened Refers to completed actions:
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
Express time with “hacer que”
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
La cuidad El Estadio El Lago El Lugar El Mar.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Hacer Ahora Martes, el 12 de abril Change each of the following sentences from the present to past. To do this, you will need to add a word or phrase that.
Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en los ratos libres? Pregunta del día: ¿Qué haces después de clases? Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
Topic: The preterit Essential ?: How do I say express things that happened in Spanish?
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
Entrada: Lugares y cosas que hacer (Entrance: Places & things to do) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. In Spanish,
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
AR verb conjugations PRESENT TENSE. Objective 1.To be able to identify conjugations for verbs and apply them in order to write and speak complex sentences.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
13 días en el semestre. * Given the activity, write a complete sentence using the preterite indicating where you could do this particular activity with.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Transcripción de la presentación:

Hoy es Lunes, 8 de septiembre, del 2014 CALENTAMIENTO Write the whole sentence and conjugate the verb in the present tense: Yo ______________(comprar) recuerdos para mi familia. Ella _____________(tomar) el autobus cuando viaja. Nosotros _____________(viajar) en avion cuando vamos a Mexico. Ellos ______________(ver) las antiguas ruinas en España.

Mi viaje en avión (IB) (journal writing)

SPEAKING EXERCISE You have just arrived from a trip to Mexico. Tell your teacher about the experience. Make sure to include: Where you went With whom you went How the trip was What did you do to prepare for the trip How you arrived in Mexico and one reservation you made while in Mexico (hotel, travel, sight seeing, theatre, restaurant, etc..) Two things you saw or places you visited while you were there One thing you bought on the trip (recuerdo)

Visita a Peru Las Lineas de Nazca Localizadas en el desierto entre Nazca y Palpa, en Perú. Figuras ó dibujos misteriosos en la arena. Hay figuras de aves, peces y otros animals. Hay también figuras geométricas, rectángulos, y lineas paralelas. El origen de las figuras son un misterio. No se saben de dónde vienen. Tienen de tres a cuatro mil años de edad. Son grandes que se necesita un avión para verlas. La avioneta de Nazca sale todos los dias del aeropuerto internacional de Lima, Perú llamado Jorge Chavez.

PREGUNTAS DE COMPRENSION ¿Dónde se encuentran las Lineas de Nazca? ¿Describe las Lineas de Nazca. ¿Cómo son? ¿Cuál es el origen de las lineas? ¿Qué edad tienen las Lineas de Nazca? ¿Qué se necesita para poder verlas? ¿De dónde salen vuelos diarios para ver las Lineas de Nazca?

CONJUGACION EN PASADO o PRETERITO (IB) Verbs you can use in the past tense to describe your trip: La semana pasada El año pasado Hace _________ horas, dias, meses, años…etc.. (Ago..)

Conjugacion Pasado de “AR” verbos COMPRAR Yo compre Tu compraste El/ella/usted compró Nosotros compramos Ellos/ellas/ustedes compraron

PASADO “ER” y “IR” Yo comí salí Tu comiste saliste COMER SALIR Yo comí salí Tu comiste saliste El/ella/usted comió salió Nosotros comimos salimos Ustedes comieron salieron Ellos/ellas comieron salieron

YO…………….. (IB) Fuí a _________ (place) Comí_________________(food) Compré ___________________(thing/item) Visité ______ (place) Tomé un taxi, un autobus Hice una reservación para _______________(lugar) Me tomé una siesta Me quedé en ______________(place) Me compré un/una/ unos/unas _______________(item)

SPEAKING EXERCISE You have just arrived from a trip to Mexico. Tell your teacher about the experience. Make sure to include: Where you went With whom you went How the trip was What did you do to prepare for the trip How you arrived in Mexico and one reservation you made while in Mexico (hotel, travel, sight seeing, theatre, restaurant, etc..) Two things you saw or places you visited while you were there One thing you bought on the trip (recuerdo)

READING Una Carta a mi Madrina Querida Madrina, Hola, ¿Cómo esats? Quiero contarte sobre nuestra vacación en República Dominicana. El mes pasado, nosotros fuimos a una linda semana de vacaciones en República Dominicana. Nuestro viaje comenzó en San Martin, donde mi hermano hizo reservaciones en el famoso hotel Ritz Carlton. El primer dia, dimos un paseo por el Mercado donde compramos muchos dulces para llevarles a nuestros amigos. También visitamos el Museo de Arte, una fábrica de juguetes, y el enorme Monumento a la Guerra de 1856.

El segundo dia salimos para la playa El segundo dia salimos para la playa. Condujimos a la costa en un carro que mi hermano alquiló para el viaje. En camino conocimos varios pueblos interesantes. Por fin, llegamos a una hermosa playa de arenas blancas. Pedimos mariscos y arróz. Yo comí un pescado muy grande. Nos quedamos en un hotel. Después de pasar unos dias en la playa, toda la familia fué a visitar al Parque Nacional. A pesar de qu empezó a llover, pudimos subir un enorme cráter de un volcán activo. Por suerte, vimos una pequeña erupción de vapores y gases. Después volvimos a San Martin, donde vimos un concierto en el famoso Teatro Nacional en al ciudad. Al dia siguiente, salimos para los Estados Unidos. Todos estamos de acuerdo que el viaje a República Dominicana fué muy interesante y que aprendimos mucho@! Es todo por ahora, Te quiero mucho madrina.

ESTACIONES SALIDA Hoy aprendi……..

STATIONS Lectura: Read about the Lineas de Nazca and answer questions Escritura: Write each fact about the Linea de Nazca story and translate it. Arte: Create Linea de Nazca art and own creation Verbos: Students grab a card with verb. The first student makes a sentence with the card. The following students adds on. The third student repeats the whole sentences and continues to add on, and so forth. At the end, a long sentence should be in place. Have students write the long sentence Vocabulario: Students put sentences in order, write the whole sentence, then they create their own sentences by taking the pronoun and verb from the original sentence and making up their own sentence (different).