Luis Felipe Gaviria Course Director

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Advertisements

En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
English Language Class General Instructions of the course.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Future. Before learning to form the future it in English: I will speak. The future tense in English ALWAYS has the word “will” (or “shall”). It can be.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
T.R.U.S.T. South LA | 4331 S. Main St Los Angeles, CA | | trustsouthla.org T.R.U.S.T. South LA and Abode Communities invite you to participate.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hace + Time Expressions
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
WELCOME TO THE ENGLISH COURSE 4. This course consists of two Units FI-GQ-GCMU V
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Jorge Orozco Class of 2014 “Education is the most powerful weapon which you can use to change the world” -Nelson Mandela.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Escuela de Ciencias Sociales Artes y Humanidades Unidad Académica Sociohumanística Curso: Constitución Política y Derechos Humanos. Código:
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Present Perfect and Pluperfect
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales
The present progressive. To say what is happening right now, you use the present progressive. It is formed like this: Subject + form of estar + present.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
El presente progresivo  Means that the action is happening at that very time (ahora mismo) I am reading this sentence. I am reading this sentence. Estoy.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
You need a blank sheet of paper and two different colored writing utensils Fold our paper hot dog style so that you have 2 tabs on the side.
5B Irregular Verbs in Preterit Tense: When you tell what happened to you, most of your story will be in Preterit Tense. Preterit is used to tell single.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Present Tense of –ar Verbs
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
ZERO CONDITIONAL. What is zero conditional? Zero conditional is a structure used to talk about general truths, that is, things that always happen under.
Transcripción de la presentación:

Luis Felipe Gaviria Course Director ENGLISH B2 Luis Felipe Gaviria Course Director

Course Structure English B2 Unit 1 Past Perfect tense Past Perfect Time clauses in past Unit 2 Hope vs. Wish Wish - Hypothetical situations Hope – Realistic expectations 1st Conditional 1st conditional Unit 3 “Used to” Used to for habits in the past Passive and active voice Passive voice

Momento de la e-evaluación Actividades correspondientes al 25% Course Agenda Momento de la e-evaluación Temática Actividad Inicia Finaliza Puntaje Realimentación Inicial Unit 1 Recognition forum 02/NOV/2014 00:00 15/DIC/2014 23:55 25 16/DIC/2014 - 22/DIC/2014 Intermedio Vocabulary quiz 50 Unit 2 Listening quiz Unit 3 Reading quiz Unit 1 - 2 - 3 Speaking 100 Final Writing Actividades correspondientes al 25% Tematica Final test 21/DIC/2014 00:00 23/DIC/2014 23:55 125 24/DIC/2014 - 24/DIC/2014

Course Evaluation Structure Tipo de evaluación Ponderación Puntaje Máximo Autoevaluación Formativa Es la oportunidad que tiene el/a estudiante para hacer la revisión y reflexión autocrítica de sus avances académicos con respecto a su proyecto de formación Coevaluación Es una acción de tipo colaborativa entre estudiantes; los comentarios que se hacen o reciben de los/as demás integrantes del grupo son significativos para identificar fortalezas y debilidades en el proceso personal de aprendizaje Heteroevaluación Proceso evaluativo a cago del e-mediador, la cual tiene por objeto la verificación de competencias logros de aprendizaje y a verificación de competencias y contenidos de aprendizaje que conforman la competencia. Esta evaluación estará en concordancia con la estrategia didáctica del aprendizaje basado en tareas, en donde las actividades para evaluar competencias deben formar parte de un conjunto de acciones que den solución a una situación planteada al interior de una tarea en concordancia con lo estipulado en la rúbrica respectiva para cada actividad según el caso. Todas las actividades a realizar por el estudiante mantendrán una correspondencia con el logro de los objetivos y la competencia específica a desarrollar. Para evaluar las tareas se definirán varios indicadores que permitan identificar los aspectos que debe poseer el desempeño del alumno con el fin de verificar que la competencia ha sido adquirida adecuadamente por parte del estudiante. LAS RÚBRICAS DE EVALUACIÓN: Son las guías en las cuales se establecen las escalas de evaluación según  niveles progresivos respecto al desempeño de un estudiante en la realización de una tarea determinada. Está orientada hacia aspectos cualitativos que sirven para medir cuantitativamente su trabajo de acuerdos con criterios tanto académicos como metacognitivos. Implica una evaluación progresiva   75% 375    25% 125 Total 500

Virtual Learning Environment Our English B2 Course is divided into six different environments

Initial Information Environment On this Initial Information Environment you will be able to get all the necessary information to start your learning process. Here you can find the General and News Forum as well as the Course Agenda.

Knowledge Environment On this Learning Environment you will be able to find the Course Syllabus and all the theory you need to solve the activities and exercises presented.

Collaborative Learning Environment This learning environment is designed to interact with your classmates in two different moments, at the beginning with the Recognition Forum and almost at the end of the course with the Writing Forum

Practical Learning Environment This learning environment is created for you to practice what you have learned and to test your knowledge on the different topics of the course.

Evaluation and Monitoring Environment On this Environment you will find all the tests and quizzes you have to take to pass this course.

Management Environment On this link you will find all the extra information related to UNAD courses.

Education is the most powerful weapon we can use to change the world. - Nelson Mandela