Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Capítulo 3 Nuevas Clases – Nuevos Amigos
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Apuntes: Mis clases Español 7. Art class Social studies Physical education Spanish class French class German class Math Science ¡Me encantan las matemáticas!
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Vocabulario del Capítulo 2A Tu Día en la Escuela.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Quasimodo: Study your memory verse. Memory verses “Si yo hablase lenguas humanas y angélicas, y no tengo amor, vengo a ser como metal que resuena, o címbalo.
Flashcards (Review Game) By CarlitoTan 5/30/13 Block 2.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
¿Qué hicieron en la clase de Español hoy? Follow the power point slides to read announcements and activities. You will need your notebook and will be recording.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Matemáticas- math. Inglés- English educación física- Phys. Ed.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Expresar Posesión Possessive adjectives are used to show ownership Es el libro de Linda. Es su libro.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Para Evaluar: By now you should know…
Español 1 29 de marzo de 2017.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
Transcripción de la presentación:

Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ THE FOLLOWING EXAMPLES   ¿Necesitas una calculadora para la clase de matemáticas? (Do you need a calculator for math class?) Sí, necesito una calculadora para la clase de matemáticas. (Yes, I need a calculator for math class.)  ¿Tienes una calculadora (Do you have a calculator?) Sí, tengo una calculadora. (Yes, I have a calculator.)

Here’s what you need to know…  Tomorrow in class, we’ll practice more with these phrases, but (even if you were in Band rehearsal), you’re still responsable for doing the homework.  Check your school for the homework.  If, for some reason, you did not receive this message, you will have ten minutes to do the homework in class.  If you did receive this message, then do the homework (both pages).  TIPS for the homework: A) For p. 33 (workhseet), describe your clases with adjectives like interesting, boring, fun, difficult (see p ) in Spanish. B) For p. 34 (worksheet), see the next slide in this Power Point… 

Page 34 – Core Practice  ¿Necesitas..? = Do you need (in question form)  Responda con: “Sí/No, no necesito” = (Yes I do/No, no I don’t) need MODELO: A- ¿Necesitas una calculadora para la clase de matemáticas? B- Sí, necesito una calculadora para la clase de matemáticas.  ¿Tienes..? = Do you have(in question form)  Responda con: “Sí/No, no tengo” = (Yes I do/No, no I don’t) have MODELO:  ¿Tienes una calculadora.  Sí, tengo una calculadora.