Naming Covalent Compounds Day II. Do Now  Fill out the ‘Do Now’ section on your Do Now and Daily Evaluation Sheet  Rellene el 'Do Now' sección de su.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Naming Covalent Bonds. Do Now  Fill out the ‘Do Now’ section on your Do Now and Daily Evaluation Sheet  Rellene el 'Do Now' sección de su hoja de evaluación.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Ionic Bonding Day 3 November 27, Do Now 1.Write the formula for Ca bonded to N Escribe la fórmula de Ca unidos a N 2.What is the ionic charge of.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
REPASO E UN VIAJE EN AVIÓN Spanish II. Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Bonding Retest & Chemical Reactions Lab January 22, 2012.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es martes el ocho de septiembre SWBAT: Express the day and date in Spanish Express their birthday in Spanish Identify dates of various Hispanic Holidays.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
What is a reflexive verb? A reflexive verb indicates that the subject of the sentence has performed an action on himself/herself/itself. In other words,
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
(TU COMMANDS). Commands are used to tell someone what to do or not to do. There are positive and negative informal commands. Positive tell people “to.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Español 3 24 de febrero de 2017.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Molecules and Compounds
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Transcripción de la presentación:

Naming Covalent Compounds Day II

Do Now  Fill out the ‘Do Now’ section on your Do Now and Daily Evaluation Sheet  Rellene el 'Do Now' sección de su hoja de evaluación de hacer ahora y Diario

DO NOW  What is the maximum number of covalent bonds that silicon can form?  ¿Cuál es el número máximo de enlaces covalentes que el silicio pueden formar?

DO NOW  What is the maximum number of covalent bonds that silicon can form?  ¿Cuál es el número máximo de enlaces covalentes que el silicio pueden formar?  4

Agenda  Do Now  How to name covalent compounds  Everybody has ‘mono’!  Naming covalent compounds practice  Exit Ticket  hacer Ahora  ¿Cómo nombrar los compuestos covalentes  Todo el mundo tiene 'mono'!  Nombrar práctica compuestos covalentes  Salir de entradas

Steps for naming covalent compounds  Unlike ionic compounds, naming covalent compounds requires prefixes.  Step 1: The first element in the formula is always named first using the name of the atom.  Example: S 2 O 3  Sulfur  Step 2: The second element is named by dropping the ending and adding – ide.  Oxygen  oxide  Step 3: Count how many of the first atom we have and how many of the second atom we have and add the correct prefix.  Sulfur  2  Di  disulfur  Oxygen  3  tri  trioxide  Step 4: We combine the name of each element with the proper prefix. If there is only one of the first atom, then we do not have to write mono- in front of the element name.  IUPAC Name: disulfur trioxide

4 Corners – Lewis Dot Structures  Go to the corner with the correct lewis dot diagram for NO 3  Ve a la esquina con la correcta diagrama de puntos de Lewis para NO 3

Everybody Has Mono  Remember when to use the prefix ‘mono’  When to use ‘mono’ Cuándo utilizar 'mono’  When there is only 1 atom of the second element in the chemical formula  Cuando sólo hay 1 átomo del segundo elemento en la fórmula química  Examples:  CO N2ON2O  NO H2OH2O

Naming Covalent Compounds Practice  Answer the following questions in your notebook and raise your hand for a ‘Francois’ stamp when you are done with 5 of them!  Ionic Bonds = no prefixes  Covalent Bonds = USE PREFIXES  1. MgI 2  2. P 2 S 5  3. NaBr  4. K 2 SO 4  5. N 2 O 3  6. C 3 H 8  7. LiS  8. PbCl 4  9. AlPO 4  10. Ca 2 S

 Responda a las siguientes preguntas en su cuaderno y levantar la mano para un "Francois" sello cuando haya terminado con 5 de ellos!  Los enlaces iónicos = sin prefijos  Los enlaces covalentes = PREFIJOS DE USO  1. MgI 2  2. P 2 S 5  3. NaBr  4. K 2 SO 4  5. N 2 O 3  6. C 3 H 8  7. LiS  8. PbCl 4  9. AlPO 4

Naming Covalent Compounds Practice  1. MgI 2 magnesium iodide  2. P 2 S 5 diphosphorous pentasulfide  3. NaBr sodium bromide  4. K 2 SO 4 potassium sulfate  5. N 2 O 3 dinitrogen trioxide  6. C 3 H 8 tricarbon octahydride  7. LiS lithium sulfide  8. PbCl 4 lead tetrachloride  9. AlPO 4 aluminium phosphate  10. Ca 2 S calcium sulfide

Daily Self-Evaluation  Take 2 minutes to fill out today’s ‘Daily Evaluation’ on your Do Now sheet  Toma 2 minutos para completar la actual "Evaluación diaria" de su hoja de Hacer Ahora

Exit Ticket  Answer the questions on the exit ticket and turn it in to the bin as you leave class  Responda a las preguntas en el ticket de salida y entregarlo a la papelera al salir de clase