A Canadian Old Story and a Real Life Story. PROYECTOS DE APRENDIZAJE INTEGRANDO EL USO DE LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN Ficha técnica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Hacer Ahora Jueves, el 24 de febrero 1. List three activities you would do on a vacation at the beach. 2. List three activities you would do on a vacation.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Introduction First… Check with conference organizers for their specifications of size and orientation before you start your poster, for example maximum.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Development of the concert programme
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

A Canadian Old Story and a Real Life Story

PROYECTOS DE APRENDIZAJE INTEGRANDO EL USO DE LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN Ficha técnica del proyecto

PRODUCTO 1

Canada is a beautiful country located on the northern part of America. As many other countries, it has beautiful old stories related to its people and traditions. Along this project you will be working with a beautiful story called Sedna, goddess of the seas. The project contains five activities, each one with precise instructions and requirements. All of them will conform your final portfolio.

INDEX OF ACTIVITIES ACTIVITYACTIVITY 1 ACTIVITYACTIVITY 1.1 ACTIVITYACTIVITY 2 ACTIVITYACTIVITY 3 FINAL PRODUCT INTRO BIBLIOGRAPHY TRANSCRIPCIÓN DE INSTRUCCIONES

Go to ACTIVITY 1 ARE STORIES SIMILAR TO SOME SITUATIONS IN REAL LIFE? READ THE FOLLOWING STORY ANSWER THESE QUESTIONS MAIN INDEX

ACTIVITY ONE Some words in the story are a little bit strange. What do the strange words mean? Go to ACTIVITY 1.1 MAIN INDEX

MATERIAL Crossword (designed in Microsoft Word) Microsoft Word Internet Online dictionary. USB MAIN INDEX

INSTRUCTIONS Individual work 50 minutes Read the whole story again and find the word that fits each definition in the crossword. Write the words in the spaces as in the example given for you. Note: you can use different online dictionaries to help yourself. Here ’ s one example for you: When you finish your crossword, copy and paste it on a new Word document, so you can include it in your portfolio at the end of the project. Include the links of the online dictionaries you used for a further reference. Save your work in your USB device and send your document to to be checked. Use the following model to name your file Crossword_your_name_Group_one_b MAIN INDEX

EVALUATE YOUR WORK EVALUATION SHEET YESNO Used an online dictionary Respected puzzle characteristics Included references of online dictionaries Sent document by MAIN INDEX

ACTIVITY 1.1 Are there any other words you did not understand? Go to ACTIVITY 2 MAIN INDEX

MATERIAL Story: Sedna, goddess of the seas. Microsoft Word Internet Google images Online dictionary. USB MAIN INDEX

INSTRUCTIONS Make a list of 5 additional words you didn’t understand. Use an on-line dictionary to find the meanings. Put the words in a table with two columns and 6 lines. Write the title “NEW WORDS” in a heading at the top of the page Write “WORD” (for column 1) and “MEANING” (for column 2) Letter type: CANDARA Letter number: 14 Letter color: ORANGE, EMPHASIS 6, 25% DARK Spaces between lines: DOUBLE All words must be numbered and centered. Table style: LIGHT SHADED, EMPHASIS 3 Individual work 50 minutes MAIN INDEX

Paste some pictures that represent the words you looked up in the on-line dictionary. Use the google tool to find your images: At the bottom of the page include the links of both the online dictionary you used, as well as the Google link. Please size the link letters to 14. This will serve as a reference for other students. Protect your document AGAINST CHANGES. Save it as a PDF document. Participation Rules: Save your chart in your USB using the following model: Activity_one_one_your_name_Group_one_b Send it to the following address: In the space for ASUNTO:_____ write : Sending Chart Share a comment at and tell us if you liked the storywww.facebook.com MAIN INDEX

EVALUATE YOUR WORK EVALUATION SHEET YESNO Used an online dictionary Respected table characteristics Respected letter type Respected letter size Respected letter color Double space Centered Respected the style of the chart Included pictures Protected document Created a PDF document ed the documents Posted a comment at facebook.com MAIN INDEX

ACTIVITY TWO How about changing the story? Go To ACTIVITY 3 MAIN INDEX

MATERIAL Story on line Power Point Internet Google images USB MAIN INDEX

INSTRUCTIONS Copy and paste the beginning of the Sedna, goddess of the seas on a Word document. Change the letter type and include the original picture. Create a new document in Power Point. Write four paragraphs that tell us a different ending for the story. Create a presentation with 4 slides in Power Point. Paste one paragraph per slide. Choose funny pictures for each paragraph you wrote and paste them in your presentation. You can find them at Google: Paragraphs must be written with the following characteristics: Design for slides: Solsticio Letter size: 20 Pair work 50 minutes MAIN INDEX

Single space between lines The text must be centered at the bottom of each slide. Add movement to your pictures, texts, and slides. Create a new document in Word and write three short questions that your classmates will answer at the end of this presentation. On the first slide of your presentation paste a link to the word document where you pasted the first part of Sedna’s story. On the last slide of your presentation, paste a Word Art that says QUESTIONNAIRE and insert a hyperlink to the Word document where you wrote the 3 short questions for your classmates. Insert a table with your names and don’t forget to thank everyone for their attention. Save your presentation as Web Page document. MAIN INDEX

Participation Rules: Save your presentation in your USB using the following model: Activity_two_your_name_Group_one_b Send it to the following address: In the space for ASUNTO:_____ write the following message: Sending New Story Ending Post your comments at and tell us in just one sentence how your story ended. Afterwards, VOTE “I like” for the best final of Sedna’s, goddess of the seas. Remember politeness and respect are very important!! MAIN INDEX

EVALUATE YOUR WORK EVALUATION SHEET YESNO Wrote four paragraphs Spelling Included pictures Respected Style Solsticio for Slides Respected letter size 20 Single space Centered at the bottom Animation of pictures Animation of texts Animation of slides Hyperlinked all documents Saved as a Web Page document ed the documents Comment on Facebook Did a creative work MAIN INDEX

ACTIVITY THREE Can you write a real life story? Go To FINAL PRODUCT Now create a real life story based on Sedna: Goddess of the Seas. MAIN INDEX

MATERIAL Google pictures Power Point Internet Microphone Speakers USB MAIN INDEX

INSTRUCTIONS Create a presentation with as many slides as you need in Power Point. Write either a narration or dialogs to tell a real life story based on Sedna’s experience. Paste one paragraph or dialog per slide. Choose attractive real life pictures for each slide. You can find them at Google: Paragraphs or dialogs must be written with the following characteristics: Style for Slides: Cartoné Letter number: 24 Single space between lines The text must be centered at the bottom of each slide. Pair work 50 minutes MAIN INDEX

Add movement to your pictures, texts, and slides. Add your voices or some music to make an audio-story presentation. Add your final comments on a following slide. On the very last slide include your names, group, teacher’s name and date in a simple table with one column and 5 lines. Pre-designed Style for the chart: Estilo medio 2 énfasis 1. At the bottom of the slide include the bibliography for the pictures you pasted. Save your presentation as a Web Page document. MAIN INDEX

Participation Rules: Save your presentation in your USB using the following model: Activity_three_your_name_Group_one_b Send it to the following address: In the space for ASUNTO:_____ write the following message: Sending Real Life Story Upload your work at: Write a short comment about your work. MAIN INDEX

EVALUATE YOUR WORK EVALUATION SHEET YESNO Created slides Wrote a story (dialog or prose) Pasted pictures Respected Style Cartoné Respected letter size 24 Single space Centered at the bottom Animation of pictures Animation of texts Animation of slides Included references Saved as a Web Page document ed the documents MAIN INDEX

FINAL PRODUCT Can you prepare a portfolio? Go To INDEX Now integrate all your activities MAIN INDEX

MATERIAL Google pictures Power Point Internet USB MAIN INDEX

INSTRUCTIONS Make a Power Point presentation where you include four hyperlinks to all the works you did along this unit. The first slide must include the following title: English Literature Portfolio On a second slide, paste pictures that represents each activity you did: the crossword, the vocabulary table, the story endings and the real life story. Each picture must be a hyperlink to the activities you did along the unit. Use style Austin for your presentation. Write your final comments at the end of your work and include a single spaced table with the names of your classmates. Use style Medio 2, Énfasis 1 for your table. All information must be centered. Save your presentation as a Web Page document. Use the format Activity_three_your_name_Group_one_b Pair work 50 minutes MAIN INDEX

Participation rules: your work to Share your work at so your classmates can read it. Look at your classmates’ works and write short comments about them. Remember to be polite. MAIN INDEX

EVALUATE YOUR WORK FINAL EVALUATION SHEET YESNO Created three slides Each hyperlink takes you to an activity Pasted pictures Respected Style Austin Respected letter size 20 Included a table Single space Centered information in the chart Respected letter number Saved as a Web Page document ed the documents MAIN INDEX

BIBLIOGRAPHY MAIN INDEX

ACTIVIDAD UNO Lee la historia completa y encuentra la palabra que se ajusta a cada definición en el crucigrama. Escribe las palabras en los espacios tal como se muestra en el ejemplo. Puedes usar diferentes diccionarios en línea para ayudarte. Aquí tienes un ejemplo Cuando termines tu crucigrama cópialo y pégalo en un documento de Word para incluirlo en tu portafolio al final del proyecto. Incluye los vínculos de los diccionarios en línea que usaste para referencia posterior. Guarda tu trabajo en un USB y envía tu trabajo a Usa este modelo para nombrar tu archivo: Crossword_your_name_Group_one_b

ACTIVIDAD uno punto uno Elabora una lista de cinco palabras (diferentes a las del crucigrama) que no hayas entendido Utiliza un diccionario en línea para encontrar sus significados. Coloca las palabras en una tabla de dos columnas y seis líneas. Escribe el título NEW WORDS (palabras nuevas) como encabezado de la página. Nombra WORD (palabra) a la primera columna y MEANING (significado) a la segunda. Utiliza el tipo de letra CANDARA, número 14. Color de letra Naranja, énfasis 6, sombra 25% Espacio doble entre líneas. Toda la información debe ir centrada y numerada del uno al cinco en cada columna. Usa el estilo SOMBREADO CLARO, énfasis 3 para la tabla. Pega algunas figuras que representen a las palabras que buscaste. Utiliza el buscador de imágenes de GOOGLE. En la parte inferior de la hoja pega el vínculo del diccionario en línea que usaste, así como la referencia de Google para las fotos que pegaste. Protege tu documento contra cambios y guárdalo como documento PDF. Guarda tu trabajo en tu USB usando el siguiente modelo para nombrar tu archivo: Activity_one_one_your_name_Group_one_b y envíalo a para su revisión. Escribe SENDING CHART en el espacio para el Comparte tus comentarios en Facebook y cuéntanos si te gustó la historia.

ACTIVIDAD DOS Copia la historia de Sedna en un documento de Word. Cambia el tipo de letra e incluye la fotografía original. Crea un documento de Power Point y redacta cuatro párrafos que cambien el final de la historia de Sedna. Prepara tu presentación en cuatro diapositivas y coloca un párrafo en cada una de ellas. Busca fotografías chistosas que se relacionen con cada párrafo que redactaste y pégalas en tus diapositivas. Usa el buscador de imágenes de Gooogle. Utiliza el estilo prediseñado SOLSTICIO para tu presentación. Tamaño de letra 20, espaciado sencillo entre líneas, texto centrado. Agrega movimiento al texto, figuras y asigna tiempos a la animación de las diapositivas. Crea un documento de Word con tres preguntas que tus compañeros contestarán al final de tu presentación. Agrega una diapositiva al inicio de tu presentación que indique un vínculo hacia el documento de Sedna con el principio de la historia. En una última diapositiva crea un WordArt que diga Questionnaire y que sirva de vínculo al cuestionario que contestarán tus compañeros. Inserta una tabla con los nombres, grado y grupo. No olvides agradecer la atención de todos. Guarda tu presentación en USB con el siguiente modelo de nombre: Activity_two_your_name_Group_one_b y envíalo a En el espacio para asunto pega el siguiente mensaje: Sending New Story Ending. Guarda tu archivo como página En una sola frase publica en Facebook cómo terminó tu historia. Lee otros finales que tus comentarios hayan publicado y vota ME GUSTA por el que más te haya agradado. Recuerda mantener la cortesía al hacer tus comentarios.

ACTIVIDAD TRES Crea una presentación con tantas diapositivas en Power Point como necesites. Escribe una narración o diálogos que cuenten una historia basada en lo que le sucedió a Sedna. Acomoda un párrafo o diálogo por cada diapositiva. Busca figuras de la vida real en imágenes de Google para representar tu historia. Usa el estilo prediseñado Cartoné para tus diapositivas. Tamaño 24 para la letra, espaciado sencillo. El texto debe ir centrado al inferior de cada diapositiva. Añade animaciones a tus elementos y a las diapositivas. Agrega voz o música de fondo para convertirla en una audio-historia. Redacta tus comentarios finales en una diapositiva luego de la historia. En la última diapositiva inserta una tabla de una columna y cinco líneas con nombres, grado y grupo. Usa el Estilo medio 2 énfasis 1. En la parte inferior incluye las referencias para las fotos que usaste. Guarda tu presentación en USB usando el modelo Activity_three_your_name_Group_one_b También guárdala como versión WEB y envíala a para su revisión. En el mensaje para ASUNTO pega el título Sending Real Life Sube tu trabajo al blog y redacta tus comentarios. Recuerda conducirte con cortesía.

ACTIVIDAD FINAL Elabora una presentación donde incluyas vínculos a los trabajos que realizaste a lo largo de esta unidad. La primera diapositiva debe incluir el título English Literature Portfolio. En la segunda diapositiva pega figuras que representen el vínculo a cada una de las actividades (crucigrama, tabla de vocabulario, un final diferente, la nueva historia). Aplica el estilo Austin para tu presentación. En la penúltima diapositiva escribe los comentarios finales de tu trabajo. Agrega una tabla con nombres, grado y grupo al final de todas las diapositivas. Usa el Estilo Medio 2, énfasis 1 para la tabla y centra la información. Guarda tu presentación en USB con el nombre FinalProduct_your_name_Group_one_b y luego envíalo a para su revisión. Comparte tu trabajo en el blog haz comentarios sobre otros trabajos que leas. Recuerda conducirte con cortesía. MAIN INDEX