HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
YO SOY I am TÚ ERES You are (familiar) ÉL ES He is ELLA ES She is
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
¿Qué tienes? What do you have?. She has the. Ella tiene el pegamento.
Hoy es el 5 de febrero..
“To Be” verbs in Spanish
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Estar with Prepositions
Turning down invitations  Ya tengo planes.  I already have plans.  Tal vez otro día.  Perhaps another day.  Estoy ocupado/a.  I’m busy.  Estoy cansado/a.
HACER AHORA – Complete in notebook
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
¡Organízate!.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Adjetivos Posessivos Kaj Reid y Jeron Keen Adjetivos Posessivos O Possessive adjectives are used to show ownership of something.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
En el Dormitorio Hay…. Hay = _________Tengo =___________ There is There are I have.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
The verb “ser” To be.
Those are my eyebrows.
Los artículos Definite and indefinite articles. Los artículos definidos  Definite articles = the  Singular Plural  Masc.- el los  Fem.- la las  el.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
El cuarto/ dormitorio The room. La mesita The nightstand / side table.
La radio Las cortinas La almohada El despertador La colcha El tocador
Quasimodo: Get your homework assignment out.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
12/11/20091 Capítulo 2 – Segundo Paso: Bedroom Vocabulary Página 52.
Tener – to have Tener is a pretty useful word to use. It is used in many different ways in Spanish. Tener means “to have” and in some cases, “to be” It.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Chapter 6A En mi dormitorio.  I can talk about my bedroom.  I can describe bedroom items and electronic equipment.  I can identify adjectives to describe.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Indirect Object Pronouns Objetivo: to recall indirect object pronouns and explain how they are used.
La Cama Los Libros La Planta Las Almohadas El Sofá La Silla El Escritorio La Alfombra El maquillaie La Cómoda La Ropa La radio La lámpara La revista El.
Por Se ñora White. LESSON OBJECTIVES After viewing this lesson you will be able to: Name 17 classroom objects. Indicate where classroom objects are located.
Hoy es jueves el veintinueve de octubre SWBAT: Describe location of rooms and furniture in a home using prepositions HAGAN AHORA: TRANSLATE 1.In my bedroom.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Tarea: página 127 actividades 13 &14 Español 1 martes, el 16 de abril.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
________ mochila the THE DEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino: ellos Femenina: lalas “THE” THE INDEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino:
Hoy: Para Empezar conjuegan: “tener” en todas las formas. Repaso de Vocabulario Tener: las conjugaciones Cuánto y Mucho Actividad Prueba: el 15 de octubre.
Making Nouns Plural in Spanish
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Vocabulario de Capítulo 2:
Transcripción de la presentación:

HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué tiene Manuel? (a radio) Yo tengo un cartel. Raul tiene una revista. Marta y Luis tienen unas plantas. Manuel tiene una radio.

Yo tengo I have Tú tienes You have Ellos tienen They have Nosotro s tenemo s We have Ella tiene She has Juan tiene Juan has Ustedes tienen You all have Mi familia y yo tenemos My family and I have

La cama The bed La mesa The table El reloj The clock La ropa The clothing La manta The blanket Las almohadas The pillows La alfombra The rug El tocador The dresser Unas plantas Some plants El celular The cellphone El cartel The poster Las zapatillas de tenis The sneakers Las ventanas The windows La lámpara The lamp El cuarto The room

Respuestas de la tarea: #11 – 1. Hay dos camas 2. Hay un armario. 3. Hay tres lámparas. 4. Hay cuatro sillas. 5. Hay una mesa. 6. Hay un reloj. 7. Hay un escritorio. #12 – 1. escritorio 2. radio 3. zapatilla de tenis 4. mesa 5. armario

¿Qué hay en el cuarto? - Write 15 sentences. Modelo: Hay una ventana.

You’ve already learned the question word - ¿Cuánto?  How many?/How much? The question must MATCH the noun it is asking about – ¿Cuánto?  Used with a masculine, singular noun ¿Cuánto papel necesitas? – ¿Cuántos?  Used with a masculine, plural noun ¿Cuántos cuadernos necesitas? – ¿Cuánta?  Used with a feminine, singular noun ¿Cuánta tarea tienes? – ¿Cuántas?  Used with a feminine, plural noun ¿Cuántas ventanas hay en tu cuarto?

Mucho  a lot, many The adjective must MATCH the noun it is describing – Mucho  Used with a masculine, singular noun Hay mucho papel. – Muchos  Used with a masculine, plural noun Necesito muchos cuadernos. – Mucha  Used with a feminine, singular noun Tengo mucha tarea. – Muchas  Used with a feminine, plural noun Hay muchas ventanas en mi cuarto.

1.Cuántas 2.Cuánta 3.Mucha 4.Muchas 5.Muchas 6.Cuántos 7.Cuántos 8.Muchos 9.Muchos 10.Muchos **All blanks with question marks will be some form of “Cuánto” - EXCEPT #4 **

Row Game 1.“Mi” means… 2.“Tu” means… 3.“Su” means… 4.A cognate for something in a bedroom 5.Translate: ¿Qué tiene Jorge en su cuarto? 6.Translate: Hay una computadora en el cuarto de Jorge. 7.Translate: I have a TV in my room. 8.Translate: Hay unos carteles en mi cuarto.

La tarea Cuaderno – p.15, #13.