SPA 134.01 y SPA 134.02 ~ el 11 de noviembre de 2011 For Wednesday, November 9, 2011: Study “The past progressive” and do A, B (pp. 204-205). Study “The.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º 1-5 DE SEPTIEMBRE.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Hace…que To express how long something has been going on, Spanish uses the following formula: Hace + length of time + que + verb (in the present tense)
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Lección 1 Acento y sonidos en español. Introducción: UT is a diverse community with speakers of many different languages. What languages do you hear spoken.
1:00 am Un ladrón = thief repaso.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
English Lesson 3.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Hacer with Expressions of time. Using “hacer” to express time When wanting to state how long something has been going on or how long it has been since.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Exam format Unidad 4 etapa 1
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
The following slides introduce the new verb IR.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vocabulario Dos Identificación. Direcciones: Numera tu papel 1-21 ¿Qué hay en las fotos?
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Otros usos del imperfecto Cap. 4B, pág El Pretérito: Ayer, la semana pasada, … -ar: -é, -aste, -ó, -amos, -aron -er / -ir: -í, -iste, -ió, -imos,
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Week 10 March 14 – March 18 chapter 5 Spanish 2 Sr. Muir.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Capitulo 13 Vocabulario y Repaso. Outcomes/ metas  Use vocabulary and structures related to train travel.  Explain further activities in the past.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Repaso: el pretérito y el imperfect en un cuento Preterite and imperfect in storytelling.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
Proyecto de vocabulario de la ciudad
La octava (8th) semana Spanish I A
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¡Los Adjetivos!.
Telling time.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Using the preterite and imperfect to begin a story
Transcripción de la presentación:

SPA y SPA ~ el 11 de noviembre de 2011 For Wednesday, November 9, 2011: Study “The past progressive” and do A, B (pp ). Study “The preterit contrasted with the imperfect” and do A, B, C (#1-5) Look at the following slides. Learn the new vocabulary. Use the slides as flashcards to help you learn. Use the “Vocabulario nuevo I” list to write sentences in the imperfect to say HOW THINGS WERE AND WHAT WAS GOING ON. Use the “Vocabulario nuevo II” list to write sentences in the preterite to say WHAT HAPPENED.

Nuevo vocabulario I: ruido noise huésped (es) guests menor de edad minor luz, luceslight, lights dueño (proprietario) owner música fuerteloud music

Nuevo vocabulario I: ruido noise huésped (es) guests menor de edad minor luz, luceslight, lights dueño (proprietario) owner música fuerteloud music Use these words to write questions in the imperfect to ask for a description of a situation: How things were… ( In the next slides, you will write questions to ask people WHAT HAPPENED [lo que pasó….]). Usen estas palabras para hacer preguntas en el imperfecto para obtener una descripción de una situación.

Nuevo vocabulario: ruidohuésped (es)menor de edad luz, luces dueño (proprietario) música fuerte Usen estas palabras para hacer preguntas en el imperfecto para obtener una descripción de una situación. ¿Cuáles otras expresiones son útiles? Había enfrente de la casa en casa ¿Hay otras útiles?

Nuevo vocabulario II: entrar enter gritar scream joyas jewelry pegar to hit, smack otra vez again salir corriendo run away Usen estas palabras para hacer preguntas en el pretérito para saber lo que pasó. (…what happened) Use these words to write questions in the preterite to ask WHAT HAPPENED: