Stages of Language Acquisition

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Advertisements

El Modo Subjuntivo Puedo diferenciar entre TIEMPO y MODO.
Talking about likes and dislikes
COMPETENCIAS COMUNICATIVAS
De la Teoría a la Práctica II Convenio SEDUCA- Politécnico Jaime Isaza Cadavid.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Stem-changing verbs.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
How to make questions en español
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Comprendiendo el desarrollo de una segunda lengua.
Telling Time.
The Role of Inductive Learning in Grammar Acquisition. El papel del aprendizaje inductivo en la adquisición de gramática Mtro. Ed.Alberto Orihuela Martel.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Lenguaje.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Those are my eyebrows.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Affirmatives and Negatives Español 2. Negative words How do you make a sentence negative in Spanish? How do you say “I don’t” in Spanish?
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Las palabras negativas
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Adverbs are words that describe how, when, and where actions take place. They can modify verbs, adjectives, and even other adverbs. In previous lessons,
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
ANTE TODO The verbs conocer, saber, poder, and querer change meanings when used in the preterite. (The verb tener can also change meaning in the preterite.)
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
10.4 Adverbs ANTE TODO  Adverbs are words that describe how, when, and where actions take place.  They can modify verbs, adjectives, and even other adverbs.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
Tener Idioms [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación es interactiva… ] [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Comparisons & Superlatives In Spanish, inequality is expressed by using one of the following formulas: más (menos) + adjective + que más (menos) + adverb.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Práctica para el examen oral
Transcripción de la presentación:

Stages of Language Acquisition Las diferentes etapas de adquisición del lenguaje Stages of Language Acquisition Elizabeth A. Szepesi Coordinator of Bilingual Education & Dual Language Coordinadora del Programa de Inmersión Recíproca y Bilingüe

Second Language Acquisition. Two Types of Language. How Do Learners Acquire a Language? Factors Affecting Language Acquisition. Strategies Adquisición del segundo lenguaje. Dos tipos de lenguaje ¿Cómo adquieren los estudiantes el lenguaje? Factores que afectan en la adquisición del lenguaje. Estrategias

Preproduction Antes del habla The “silent period” 0-6 months. Does not produce spoken language Often nod “yes” or “no” to simple questions Students will draw and point to communicate. El “período del silencio”. 0 – 6 meses. No habla. Asiente a menudo con un “si” o “no” a preguntas sencillas. Los estudiantes dibujarán o señalarán para comunicarse.

Early Production Lenguaje Temprano 6-12 months Produces one or two word responses. Their comprehension is limited but they can participate using key words and familiar phrases. They can also begin to use present tense verbs. 6 -12 meses Responde con una o dos palabras. Su comprensión es limitada, pero pueden participar utilizando palabras claves y frases familiares. También pueden comenzar a usar los verbos en tiempo presente.

Speech Emergence Aparición del Lenguaje 1 - 3 años 1-3 years Produces simple sentences. Their comprehension is good. Some errors in grammar and pronunciation will be made. Not able to understand jokes. 1 - 3 años Realiza oraciones simples. Su comprensión es buena. Realizará algunos errores gramaticales y de pronunciación. No será capaz de entender bromas.

Intermediate Fluency Fluidez Intermedia 3-5 years Has great comprehension and makes few grammatical errors. 3-5 años Tiene una gran comprensión y comete pocos errores gramaticales.

Advanced Fluency Fluidez Avanzada 5-7 years to achieve. Has a near-native level of speech. All students acquiring a language will pass through each of these stages. 5 a 7 años para alcanzarla. Tiene un nivel de habla casi nativo. Todos los estudiantes para adquirir un lenguaje pasarán por cada una de estas etapas.

Dos Tipos de Lenguaje 2 Types of Language BICS (Basic Interpersonal Communications Skills) Our social language. The here and know language. Embedded in context. Approximately 2 years. “BICS” (Habilidades básicas de comunicación interpersonal) Nuestro lenguaje social. El lenguaje del “aquí” y “ahora”. Dentro del contexto. Aproximadamente 2 años.

2 Types of Language 2 Tipos de Lenguaje CALP (Cognitive Academic Language Proficiency) Academic language. More abstract and reduced context. Typically only learned in school. Approximately 5-7 years. “CALP” (Dominio del lenguaje académico cognitivo) Lenguaje académico. Contexto más abstracto y reducido. Normalmente sólo se aprende en la escuela. Aproximadamente 5-7 años.

Característi-cas del Segundo Lenguaje Teoría de la Adquisición del Lenguaje Competencia Subyacente Común (CUP) Caracterís- ticas del Primer Lenguaje. Característi-cas del Segundo Lenguaje Nivel de Superficie COMPETENCIA SUBYACENTE COMUN

How Do Learners Acquire a Second Language? ¿Cómo Adquieren los Estudiantes un Segundo Idioma? How Do Learners Acquire a Second Language? They make use of existing knowledge of the native language and apply it to the second language to make meaning. Contextual clues. Non-verbal language. Usan el conocimiento que tienen de su lengua materna y lo aplican a la segunda lengua para que tenga significado. Adivinan en el contexto. No usan lenguaje verbal.

Factors Affecting L2 Behavioral Situational Motivation Willingness to Communicate Behavioral Desire to Communicate and Self Confidence Situational Interpersonal Motivation, Intergroup Motivation, L2 Self-Confidence Motivation Intergroup Attitudes, Social Situation, Communicative Competence Cognitive Context Intergroup Climate and Personality Social Context Factors Affecting L2

Factores que afectan L2 Comportamiento Situación Motivación Voluntad para comunicarse Comportamiento Deseo de comunicarse y confianza Situación Motivación Interpersonal, Motivación en el Grupo, L2 Confianza en sí mismo Motivación Actitudes en el Grupo, Situación Social, Competencia Comunicativa Contexto Cognitivo Actitud en el Grupo y Personalidad Contexto Social Factores que afectan L2

Strategies Estrategias Heterogeneous and homogenous grouping. Total Physical Response. Guided Language Acquisition. Modeling. Repetition. Songs/Chants. Contextualized learning. Integrated learning. Hands on Learning. Agrupación heterogénea y homogénea. Respuesta física total. Adquisición del lenguaje guiado. Modelado. Repetición. Canciones/Cantos. Aprendizaje contextualizado. Aprendizaje integrado. Manos en el Aprendizaje.

Información para contactarse Contact Information Elizabeth A. Szepesi Coordinator of Bilingual Education & Dual Language 847-596-5623 eszepesi@dist50.net Elizabeth A. Szepesi Coordinadora del Programa de Inmersión Recíproca y Bilingüe 847-596-5623 eszepesi@dist50.net