2013-2014 Second Grade Spanish High Frequency Words.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

La Jeopardía El Imperfecto de ir, ser,y ver El pretérito de hacer,ir, ser, dar, y ver El pretérito de u-group y j-group El pretérito.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
The present and past perfect
Review, test strategies and packet answers.  1. Read through once for understanding, while HIGHLIGHTING key words (refer to handout from 9/18)  2. Go.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
English Lesson 5.
Palabras Sabias de Miguel De Cervantes
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Everything in the garage is mine! With Miss Remotely Angry Lightening Bulb.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
El cuerpo humano.
Enero January. mayo May septiembre September lunes Monday.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Model Drawing Graficando Modelos (GM)
¿Sabes qué? Viernes el 30 de mayo
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
Palabras Sabias de Miguel De Cervantes Hecho Por Elsie Aguilar Y Susan Sarai.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
.. EL MIEDO..... Fear.. Carmen Moreno Arce 2º B ESO.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
English Lesson 3.
 PICK YOUR NEW ASSIGNED SEAT  Hand in your write-ups from yesterday (originals and corrected) – MAKE SURE YOUR NAME IS ON BOTH PLEASE  Then: o What.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Thank you for taking my classes
First Grade Spanish High Frequency Words.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Viernes el veintisiete de marzo El condicional Objetivos.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
“if” clauses and the conditional tense. ¿Qué significan estas frases en inglés? 1. Si tuviera dinero, estaría feliz. If I had money, I would be happy.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
El presente perfecto The present perfect tense in Spanish.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
First Grade Dual High Frequency Words
Second Grade Spanish High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Second Grade Spanish High Frequency Words

abrir

además

ahí

ahora

algo

alguno

alto

amor

años

antes

aquello

aquí

así

atención

aunque

ayudar

bailar

bajar

bicicleta

bien

bilingüe

bueno

caballo

calendario

canción

casi

caso

cebolla

cero

cerrar

cierto

claro

con

contar

contestar

contra

cosas

crecer

crees

creo

cuando

cuento

cuidado

cumpleaños

debajo

decimos

decir

dentro

desde

después

detrás

días

dice

diferente

defícil

dijo

docena

donde

duermo

durante

ejemplo

ellos

empezar

en

enseñar

entonces

entre

eres

escribir

escuela

está

estaba

estado

están

estas

esto

estos

estrella

fácil

familia

fantasía

favorito

final

forma

fue

general

globo

gran

gritar

había

habitación

hablo

hacer

hacia

harina

hasta

hay

hecho

hijo

hizo

hombre

huevo

igual

imposible

invitación

izquierda

jamás

jardín

junto

kilómetro

largo

lejos

líquido

llamar

llevar

lluvia

luego

lugar

mañana

manera

más

mascota

mejor

menos

mientras

mismo

momento

moño

muchacho

mujer

mundo

nadie

nosotros

número

nunca

otras

óvalo

página

páis

parece

parte

patio

pensar

pequeño

personas

poder

poquito

primavera

preguntar

primera

principio

pronto

pueden

pues

quedar

quiero

quitar

rápido

reír

reloj

rombo

sea

según

segundo

señora

siempre

siento

sino

sobre

somos

sonido

sonreír

suave

subir

tal

también

tanto

tener

tenía

tiempo

todavía

tormenta

trabajo

tres

triángulo

tuvo

tuyo

último

unos

usar

usted

vamos

veces

vengo

ver

vergüenza

vez

vida

zanahoria

zapato

after

again

all

also

am

and

any

are

ask

ate

before

been

best

big

book

boy

box

but

can

car

come

could

cut

day

did

dog

down

end

every

far

for

from

get

give

good

got

had

has

have

her

here

him

how

if

is

just

know

let

like

live

look

long

make

many

may

meet

more

most

much

next

new

not

off

old

once

one

open

our

out

over

put

round

said

sat

saw

see

she

some

stop

sun

take

that

their

think

them

then

they

this

upon

very

walk

was

were

what

when

who

will

with

yes

you