LA TAREA Lea “Lila Downs” en la página 53 Conteste – las preguntas 1-4.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
Advertisements

Los verbos estar y ser “to be”
Public and private services
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Preguntas de conversación
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
El Subjuntivo y Las Emociones Anytime what is being expressed is an emotion about the actions of someone else, the subjunctive is required.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Gustar What is pleasing to you?.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Survival Spanish – SPA II y III
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
PRESENTACIONES Escribe los verbos que escuchas en la canción hacíaérase maltrataban ponía hablaba había saltaba soñaba
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
LA TAREA Complete el ejercicio 2 en la hoja fotocopiada.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.
Modal verbs By Gema V. Rosales Calvo.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

LA TAREA Lea “Lila Downs” en la página 53 Conteste – las preguntas 1-4

Hoy es martes. Es el 11 de diciembre del 2012 Vamos a representar la escena en el café (grupos de 3 personas) AHORA ¿Cómo se dice en español? 1.I am surprised to see you 2.It bothers me when you lie 3.I forgot to call you 4.I didn’t realize that the library is closed on Sundays 5. I am worried about you Estoy sorprendido de verte Me molesta cuando tú mientes se me olvidó llamarte No me di cuenta de que la biblioteca está cerrada los domingos Me preocupo por tí Estoy preocupado por tí

GRUPOS DE TRES PERSONAS Síntesis en la página 65, abajo Imagine that you are in a café and you see a friend. This friend told you yesterday that he/she couldn’t go out with you because he/she had to go to the library… but now you see him/her in the café with a group of friends! What should you do? Work in groups of 3 people to write a conversation. Use at least 5 verbs from the list and 5 object pronouns

Student Presentation Rubric Organization1234Total Organization 15 Audience cannot understand presentation because there is no sequence of information. Audience has difficulty following presentation because student jumps around. Student presents information in logical sequence which audience can follow. Student presents information in logical, interesting sequence which audience can follow. Rich variety and usage of required vocabulary, and appropriateness of content 20 Student does not have grasp of information; Student did not make a coherent presentation of material Student is uncomfortable with information and is able to demonstrate rudimentary mastery of required vocabulary. (frequent errors) Student makes a somewhat appropriate presentation of material Student is able to demonstrate basic usage of minimal # of vocabulary expressions. Student makes a satisfactory and appropriate presentation of material Student demonstrates full mastery over a wide range of vocabulary (more than minimum required). Student makes a well constructed and coherent presentation of material Grammar/structure 40 Student's presentation has four or more structural and/or grammatical errors. Presentation has four or more grammatical errors. Presentation has no more than two grammatical errors. Presentation has no syntax or grammatical errors. Eye Contact and Elocution 10 Student reads all of report with no eye contact. Student mumbles, incorrectly pronounces terms, and speaks too quietly for students in the back of class to hear. Student occasionally uses eye contact, but still reads most of report. Student's voice is low. Student incorrectly pronounces terms. Audience members have difficulty hearing presentation. Student maintains eye contact most of the time but frequently returns to notes. Student's voice is clear. Student pronounces most words correctly. Most audience members can hear presentation. Student maintains eye contact with audience, seldom returning to notes. Student uses a clear voice and correct, precise pronunciation of terms so that all audience members can hear presentation. Written submission of the script and division of labor 15 Script that is submitted is illegible or does not match what was presented. No division of labor offered Script loosely reflects the skit’s content, (Some differences)... Division of labor has no supporting detail Script generally reflects the presentation (minor differences)... Division of labor is defined Script is exactly what was presented)... Division of labor is clearly explained with details

LET’S BRAINSTORM FOR IDEAS FOR THE PRESENTATION Nótense – tenemos que usar las palabras/expresiones de la lista en la página 65 acercarsedarse cuentainteresar olvidarse arrepentirse gustar irse preocuparse caer bien / mal hacer falta molestar sorprender

en la hoja fotocopiada ejercicio 1 ¿Qué hacen estas personas?

miremos la página 65 en el libro Repasemos las preguntas 9-15

repasemos

LA TAREA Lea “Lila Downs” en la página 53 Conteste – las preguntas 1-4