Capítulo 6A En mi dormitorio. Bell Dinger Complete the sentences with the correct comparisons using the adjective given. The comparative form of the adjective.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6A Stem-Changing Verbs: Boot Verbs o-ue u-ue.
Advertisements

6A o->ue verbos- ¿Cómo se dice…?
5-1 gramática Stem-changing Verbs
Vamos a repasar las direcciones
Español 1 Capítulo 11 Página 366
Poder - Can, to be able to yo nosotros podemos puedo puedes vosotros
Español 2 el 15 de septiembre. Bell Dinger el 15 de septiembre Write the appropriate conjugation of the following stem-changing verbs based on the subjects.
Stem-Changing Verbs o-ue. o-ue stem-changing verbs  Verbs with vowel variations in their stems  “o” of the stem changes to “ue”  All forms except nosotros.
+ O UE STEM CHANGERS U UE STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS.
+ O UE STEM CHANGERS U UE STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS.
E  IE BOOT VERBS. You have already learned 2 e  ie verbs: tener (to have) venir (to come) These verbs are LOW TOP BOOT VERBS. The “YO” form is NOT in.
10 de septiembre. Para Empezar Work on the practice comparisons/superlative worksheet.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Stem changing Verbs AKA Boot Verbs A verb that ends in AR, ER, IR is called an _______________. When you drop the -AR, -ER or -IR, what is left is called.
Español 2-2 Sra. Carpinella.  In Spanish, there are several verbs that have spelling changes in the stem of the word.  The stem is the part of the word.
Poder & Dormir. *Like JUGAR, the verbs PODER (to be able to) and DORMIR (to sleep) are stem changing/boot verbs. *They have a stem change from o -> ue.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
Stem-Changing Verbs. Jugar (ue) Jugar – The stem of the verb is in red Jugar – (ue) yo - juegoNosotros - jugamos * Nosotras tú – juegas Él Ella - juega.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Horario: 1. Empezamos 2. Prueba/Quiz de superlativos 3. Los apuntes- dormir y poder.
Comparisons, Superlatives, & Equal Comparisons. Los Adjetivos… Adjectives have to match in gender in number. Él es alto. Ella es baja.
SUPERLATIVES. What are they? Superlatives are used to say that something is the “most” or the “least”. Examples: Spanish class is the worst class. Pizza.
+ STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS. + Stem Changing Verbs Some verbs in Spanish are called stem-changing verbs. All forms except the nosotros and vosotros.
Spanish One Realidades c. 6A O-UE Stem Changes (poder, dormir)
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
Repaso-boot verbs. E  IE Boot Verbs Remember that inside the boot the E changes to _______!! Remember that inside the boot the E changes to _______!!
Jugar -To play (sport, game) yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas juego juegas juega jugamos jugáis juegan.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Me llamo _______________ Clase 802 la fecha es el 17 de noviembre del 2014 Proposito # 27a: ¿Que es PATO? Actividad Inicial: TOMAR QUIZ 1/2: CAPITULO 5.
The verb “ser” To be.
Comparatives & Superlatives
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
9 de septiembre. Para Empezar – ¿Cierto o Falso?
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Hoy es el tres de marzo de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to speak about sports you like to play by using the verb Jugar.
The Superlative El Superlativo
0 1 Capítulo6 A Capítulo 6 A Tarjetas de vocabulario.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Superlatives Page 400 Superlatives  In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix.  For example, the fastest runner,
O  ue stem changing verbs Objetivo: to conjugate o  ue stem changing verbs correctly.
Las comparaciones comparisons
Los verbos de cambio radical o→ue
Stem Changing Verbs Español II – p. 27,40.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
La superlativa. Superlatives - To say that someone or something is the “most” or “least,” use: def. art. + noun + más / menos + adjective La música rock.
Me llamo _____________ Clase 8IM La fecha es el 4 de octubre del 2011 Propósito # 5: ¿Cómo repasamos los verbos? Actividad Inicial: Copia y responde 1.¿Te.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
1 de septiembre.
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Irregular Verbs UE Verb Family: O changes to UE devolver Jugar volar
LAS COMPARACIONES Y SUPERLATIVOS
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
Me llamo ___________Clase 7IM La fecha es el 21 de septiembre del 2011 Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso de los verbos radicales? Actividad Inicial:
Me llamo _____________ Clase 7IM La fecha es el 5 de octubre del 2011 Propósito # 7: ¿Cómo repasamos para la prueba del viernes? Actividad Inicial: Copia.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es el 23 de noviembre del 2015 Propósito # 24: ¿Lees mucho? L.O.: To learn the form and use of presente tense –ER/-IR.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
LAS COMPARACIONES Y SUPERLATIVOS
Make comparisons using the superlatives The most or the least
THIS WILL BE COLLECTED AT THE END OF THE PERIOD.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Apuntes de los Superlativos
Superlatives In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix. For example, the fastest runner, the tallest girl, etc.
Superlatives Pg. 110.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Saying which is the best
Transcripción de la presentación:

Capítulo 6A En mi dormitorio

Bell Dinger Complete the sentences with the correct comparisons using the adjective given. The comparative form of the adjective is sometimes not the same word as the adjective given. Sr. McGrath tiene 28 años. Rihanna tiene 22 años. (viejo) Sr. McGrath es mayor que Rihanna. La clase de español es fácil. La clase de matemáticas es dificil. (fácil) La clase de español es más fácil que la clase de matemáticas.

1. A Juanita le gusta trabajar. A Pedro no le gusta trabajar (perezoso) 2. Mi padre tiene 40 años. Mi madre tiene 42 años. (mayor) 3. La clase de español es divertida. La clase de matemáticas es aburrida. (mejor) 4. Beyonce es muy talentosa. Justin Timberlake es un poco talentoso. (talentoso) Juanita es menos perezosa que Pedro. Pedro es más perezoso que Juanita. Mi madre es mayor que mi padre. La clase de español es mejor que la clase de matemáticas. Beyonce es más talentosa que Justin Timberlake. Justin Timberlake es menos talentoso que Beyonce.

The Superlative There are two sets of superlatives we will learn: 1. MOST/LEAST To say that someone or something is the most or least, use: definite article (el/la/los/las) definite article (el/la/los/las) noun más/ menos más/ menos adjective La foto de mi familia es la posesión más importante. The photo of my family is the most important possession.

The Superlative There are two sets of superlatives we will learn: 2. BEST/WORST To say that someone or something is the best or worst, use: definite article (el/la/los/las) definite article (el/la/los/las) mejor(es)/ peor(es) adjective Rojo y azul son los mejores colores para mi dormitorio. Red and blue are the best colors for my bedroom.

Write superlatives using the following items. 1.la posesión/importante 2.la canción/popular 3.el video/gracioso 4.la foto/bonita 5.el videojuego/divertido 6.el libro/interesante 7.el programa de tele/cómico

Q&A ¿Qué es la canción más importante? _________________

Act. 7 Listening LISTEN

Capítulo 6A NOTES Stem-Changing Verbs (Boot Verbs)

Stem-Changing Verbs In Spanish I, you learned several stem-changing verbs. jugar = to play yo juego nosotros/-as jugamos tú juegas vosotros/-as jugáis Ud./él/ell a juega Uds./ellos/ellas juegan u ue

Stem-Changing Verbs poder = to be able/can yo puedo nosotros/-as podemos tú puedes vosotros/-as podéis Ud./él/ell a puede Uds./ellos/ellas pueden o ue dormir = to sleep yo duermo nosotros/-as dormimos tú duermes vosotros/-as dormís Ud./él/ell a duerme Uds./ellos/ellas duermen o ue

Una canción LISTEN

Más practica GPA

NOTES Stem-Changing Verbs Nombre______________________ Fecha____________ jugar = yonosotros/-as túvosotros/-as Ud./él/ ella Uds./ellos/ell as poder = yonosotros/-as túvosotros/-as Ud./él/ ella Uds./ellos/ell as dormir = yonosotros/-as túvosotros/-as Ud./él/ ella Uds./ellos/ell as