WCCUSD Translation by ELS jg/lo BIENVENIDA RECEPCIÓN Welcome WELCOME.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Definition
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Molding Mathematicians Matemáticas. Objectives/ Objetivos Learn how to read & use CST report / Aprender leer y usar el CST Learn the 10 ways to support.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are taking a test on Seasons and Weather and beginning our unit Taking Care of the Earth! I will be sending.
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Welcome to Back to School Night! Bienvenidos a la Noche de Regreso a la Escuela! Oakside.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Classroom Website:
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 3 24 de febrero de 2017.
Señora Daniele, Profesora de Español
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

WCCUSD Translation by ELS jg/lo BIENVENIDA RECEPCIÓN Welcome WELCOME

WCCUSD Translation by ELS jg/lo 24 NAME COLLECTION BOX CAJA DE RECOLECCIÓN PARA ESCRIBIR LAS DIFERENTES MANERAS Write as many different names for the number 24. Escriba las diferentes formas en que se puede representar el número 24. Name Collection Box

WCCUSD Translation by ELS jg/lo What is the name of this program? MATEMÁTICAS TODOS LOS DÍAS ¿Cómo se llama este programa? Question EVERYDAY MATHEMATICS

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Everyday Mathematics is committed to helping children become capable and flexible mathematical thinkers and problem solvers, which will prepare them for success in our ever-changing world. El programa Matemáticas todos los días (Everyday Mathematics) tiene el objeto de ayudar a los niños a que sean capaces de pensar matemáticamente de manera flexible y de proporcionarles la habilidad de resolver problemas, lo que los preparará para alcanzar el éxito en nuestro mundo siempre cambiante. MissionMission

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Philosophy of Everyday Mathematics Filosofía del programa Matemáticas todos los días (Everyday Mathematics) *emphasizes conceptual understanding while building mastery of basic skills hace hincapié en la comprensión de los conceptos, mientras se adquiere un dominio de los conocimientos básicos * explores the full mathematics spectrum, not just basic arithmetic explora todo el espectro de las matemáticas, no sólo la aritmética básica *considers how children learn, what they are interested in, and the future which they must be prepared. considera cómo aprenden los niños, lo que es interesante para ellos y el futuro para el cual deben estar preparados. Ph ilo so ph y

WCCUSD Translation by ELS jg/lo OUTSTANDING FEATURES CARACTERÍSTICAS EXCEPCIONALES *Real-life Problem Solving Solución de problemas en la vida real *Balanced Instruction Instrucción balanceada *Carefully Planned, Cuidadosamente planificado, Sequenced Instruction instrucción en secuencia *Ongoing, Continuous Práctica permanente y continua Basic Skill Practice de los conocimientos básicos *Emphasis on Communication Énfasis en la comunicación *Appropriate use of Technology Uso adecuado de la tecnología *Home and School Partnership Forma un vínculo entre la escuela y el hogar Fe at ur es

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Researched and incorporated best practices from U.S. and other countries Field tested at each level one year prior to publication Independent third party research Learner verification from user districts Strongly aligned to the NCTM Focal Points Expect A Research Base Like No Other

WCCUSD Translation by ELS jg/lo A Proven Instructional Design

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Everyday Mathematics Builds Concepts From One Grade Level to the Next Emphasis on understanding begins in Kindergarten Number and Numeration

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Everyday Mathematics Builds Concepts From One Grade Level to the Next Number and Numeration

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Number and Numeration Everyday Mathematics Builds Concepts From One Grade Level to the Next

WCCUSD Translation by ELS jg/lo A rich source of experiences that integrate multiple thinking skills Opportunities for cooperative learning, student inquiry, reflection and critical thinking – questioning, conjuring and explaining Materials providing for maturation, learning style and language use Communicating their understanding of mathematics effectively Problem Solving and reasoning What does an Everyday Mathematics classroom look like?

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Program Components Componentes del programa Student JournalsCuaderno para el trabajo diario del alumno Family LettersCartas de Familia Student Reference Book Libro de referencia del alumno RoutinesRutinas Skills PracticeDestrezas prácticas Home/Study LinksConexión para el estudio en casa Explorations/ProjectsExploraciones / Proyectos AlgorithmsAlgoritmos

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Student Math Journals Diario del Estudiante Two Volumes Dos Volumenes By Lesson Activity Sheet Hojas de actividades Math Boxes Cajas de matématics Card Stock Sheets Cartulina hojas

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Daily Routines Rutinas diarias Class Jobs Trabajos en la clase Mental Math and Reflexes Matemática mental y reflejos Math Message Mensaje de Matemáticas

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Daily Routines Rutinas Diarias Math Boxes Cajas de Matemáticas

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Number Grid Cuadrícula de Números

WCCUSD Translation by ELS jg/lo 24 |||| x8 4(1 +5) * ( 3 - 7) * ** Veinticuatro XX|||| Name Collectio n Box Cajsa de Colecclonar Nombres

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Cuenta de 3 en 3 Frames an..d Arrows Marcos y Flechas Completa los números que faltan Escribe la regla.

WCCUSD Translation by ELS jg/lo 50¢ 60¢35¢ 20¢ Subtract Resta 5¢ Add Suma 20¢ 0¢ 35¢ 30¢ Frames and Arrows With Two Rules Marcos y Flechas de Dos Reglas Completa los números que faltan. Escribe la regla y completa los números que faltan.

WCCUSD Translation by ELS jg/lo What’s My Rule? ¿Cuâl es mi regla? Regla * Regla Entra sale Complete las tablas. Complete las tablas y enuncia las reglas.

WCCUSD Translation by ELS jg/lo   FACT Triangles Características del triángulo

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Addition/Subtraction Table 36 Facts to Learn and 1 Rule. 36 Hechos para Aprender y 1 Regla Tabla de Suma y Resta Turn-Around Rule La Regla de Orden Inverso

WCCUSD Translation by ELS jg/lo 21 Facts To Learn And 1 Rule 21 Hechos para Aprender y 1 Regla Multiplication/Division Table 36 Facts Remaining Tabla de División y Multiplicación Turn-Around Rule La Regla de Orden Inverso

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Practice Through Games Práctica a través de juegos

WCCUSD Translation by ELS jg/lo ` Name That Number 16 Dale nombre a ese número Cartas de un jugador: El número de destino RULE: Players try to match the target number by adding, subtracting, multiplying and/or dividing the numbers on as many of their cards as possible. A card may only be used once. REGLAS: Los jugadores suman, restan, multiplican o dividen los número de totas las tarjetas suyas que puedan para igualar et número objectivo. Una puede usarse una vex. las tarjetas de uso 3. Algunas soluciones posibles las tarjetas de uso 5. las tarjetas de uso 4. El jugador aparta las tarjetas usadas para formar una solución y saca el miso número de tarjetas de la baraja.

WCCUSD Translation by ELS jg/lo HL1HL1 Home Link Vinculo con el hogar

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Study Link Vinculo con el estudio

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Algorithm Development Desarrollo del algoritmo Focus Algorithms Concentrándose en el algoritmo Addition Partial Sums Suma Sumas parciales Subtraction Trade First Resta Cambio primero Multiplication Partial Product Multiplicación Producto parcial Division Partial Quotient División Cociente parcial

WCCUSD Translation by ELS jg/lo FL1 Family Letter Carta a la Familia Explains the content of the unit. Explica el contenido de la unidad.

WCCUSD Translation by ELS jg/lo FL2FL2 Vocabulario

WCCUSD Translation by ELS jg/lo FL3FL3 Actividades para hacer en cualquier ocasíon Desarrollar destrezas por medio de juegos

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Fl 4 Cuando ayude a su hijo a hacer la tarea

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Student Reference Book Libro de referencia del alumno Mathematical Topics Tópicos de matemáticas Grade Level Games Juegos al nivel de grado Long Term Project Proyecto a largo plazo Tables and Charts Tablas y gráficos Glossary Índice Answer Key Página de respuestas

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Grades 1, 2 and 3Explorations Grados 1, 2 y 3Exploraciones Grade 3 Length of Day Project Tercer gradoProyecto a lo largo del día Grade 4 World Tour Cuarto gradoRecorrido por el mundo Grade 5American Tour Quinto gradoRecorrido por américa All Grades 1-6Short Projects Todos los grados 1-6Proyectos cortos Exploration/Projects Exploración / Proyectos

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Parent s can do 3

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Parent s can do 3

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Parent s can do 3 jackb599

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Parent s can do 3

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Parent s can do 3

WCCUSD Translation by ELS jg/lo es.com/emgames/d emosite/playdemo.h tml?activity=M5A00 6&activitytype=dcr emgames/demosite/playdem o.html?activity=M2A070&act ivitytype=dcr games/demosite/playdemo.html ?activity=M1A042&activitytype= dcr ames/demosite/playdemo.html? activity=M1A045&activitytype=d cr ames/demosite/playdemo.html?a ctivity=M1A041&activitytype=dcr com/emgames/demosit e/playdemo.html?activit y=M2A050&activitytype =dcr /emgames/demosite/playd emo.html?activity=M2A077 &activitytype=dcr mgames/demosite/playdemo. html?activity=M2A073&activity type=swf EM Online Games Pick a game to play!

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Parent s can do 3

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Interactive Student Reference Book Students can access their online book from anywhere! Show Me and Try Me tutorials are for both individual student practice and whole class instruction Links to glossary definitions

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Parent s can do 3 Try Me Pomme a prueba Show Me Muéstrame Hear the text Read Oír el texto Leído Go to Page Ira La Página

WCCUSD Translation by ELS jg/lo With Everyday Mathematics, parents should expect to see Con el programa de Matemáticas todos los días (Everyday Mathematics), los padres deberían ver lo siguiente: …a problem solving approach based on everyday situations; …el uso de un sistema de resolución de problemas basado en situaciones de la vida cotidiana; …an instructional approach that revisits concepts regularly; …un sistema de instrucción que revisa el aprendizaje de los conceptos regularmente; …frequent practice of basic skills, often through games; …práctica frecuente de las destrezas básicas, a menudo a través de juegos; Expecta tions of Parents 1

WCCUSD Translation by ELS jg/lo With Everyday Mathematics, parents should expect to see Con el programa de Matemáticas todos los días (Everyday Mathematics), los padres deberían ver lo siguiente: …lessons based on activities and discussion, not on a textbook; and …lecciones basadas en actividades y en discuciones, no en un libro de estudio; y …mathematical content that goes beyond basic arithmetic. …un contenido matemático que va más allá de la aritmética básica. Expecta tions of Parents 2

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Reading Lectura Reading Lectura Writing Escritura Writing Escritura Daily Problem Solving Resolver Problemas Daily Problem Solving Resolver Problemas Excitement and Enthusiasm about Learning Mathematics Emoción y Entusiasmo acerca de Aprendizaje de las Matemáticas Games Juegos Mental Math Câlculos Mentales Mental Math Câlculos Mentales Facts Practice Datos de Práctica Facts Practice Datos de Práctica Expect More Engaged and Prepared Students Small Group Activities Actividades en grupos pequeños Small Group Activities Actividades en grupos pequeños Cooperative Learning Aprendizaje cooperativo Cooperative Learning Aprendizaje cooperativo

WCCUSD Translation by ELS jg/lo WHAT YOU CAN DO? LO QUE USTED PUEDE HACER Be your child’s advocate. Sea un protector de su niño. Ask about your child’s day Pregúntele a su hijo sobre lo que aconteció durante el día Communicate with and expect communication from your child’s teacher and school. Comuníquese con el maestro del niño y con el personal escolar y espere comunicación de parte de ellos. Parent s can do 1

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Work with your child at home. Have your child engage in home activities. Have students count, manipulate coins, measure, etc. Read the Family Letter Check student homework Play Games Trabaje con su hijo en casa. Haga que su hijo participe en actividades domésticas. Haga que los niños cuenten, usen monedas, midan, etc Lea la Carta de la Familia Revise la tarea para la casa del niño Juegue juegos WHAT YOU CAN DO? LO QUE USTED PUEDE HACER Pa re nts ca n do 2

WCCUSD Translation by ELS jg/lo WHAT YOU CAN DO? LO QUE USTED PUEDE HACER Become a volunteer in your child’s class or school. Sirva como voluntario en la clase de su hijo o en la escuela. Parent s can do 3 Review the Handout Revise la información proporcionada

WCCUSD Translation by ELS jg/lo Thank You Gracias for your attendance and por su asistencia y for your interest in your child’s por su interés en el aprendizaje de las mathematics education. matemáticas de su hijo. Thank s