Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Actividades en La Escuela
Objectives: Say what day of the week you have certain classes.
Write a complete sentence using the subjects and adjectives provided.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Flash Cards Entrevista Simple instructions: - Work with a partner
Starts next Thursday, June 2nd
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Me llamo ___________ Clase 10 N La fecha es el 20 de septiembre del 2012 Propósito # 3: ¿Prestas atención en la clase? Actividad Inicial: Nombra los materiales.
Éste es mi padre que se llama Carlos.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Gustar “to like”.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Zazar likes to go to the beach. One day he meets Michelle, a seashell with a beautiful pearl. When a wave hits them, Michelle loses her pearl, and Zazar.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
World Language Survey 28 de abril de
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Español de enero de 2015.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Gustar to like/appeal Gusto Gustas *Gusta Gustamos Gustáis *Gustan * the 2 forms we will be using.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
CENA Y CINE With a partner, decide which movie you are going to see and at what restaurant you are going to have dinner. Then write your decision on the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
REPASEMOS LA TAREA (para martes el 27) 1.Escriba una lista de los días de la semana 2.Escriba una lista de los meses del año.
Preguntas de Unidad 2 Español 1 Spanish 1 Unit 2 Questions.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Práctica para la Prueba 3B-3
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
Tapas Write a sentence using each word
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
Transcripción de la presentación:

Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me gusta(n)… A mí me encanta(n)… A mí no me gusta(n)…

Now ask a partner three questions, ¿Qué te gusta? ¿Qué te encanta? ¿Qué no te gusta? and write his/her answers using the third-person: A ____________ le gusta(n)… A ____________ le encanta(n)… A ____________ no le gusta(n)…

Now write three sentences comparing your likes with those of your partner. Ejemplos: A mí me gusta el español y a mi compañero/a le gusta el español también. A mí no me gusta estudiar y a mi compañero/a no le gusta estudiar tampoco. A mí me gustan las matemáticas, pero a mi compañero/a no le gustan las matemáticas.