MARÍA JOSÉ HUARTE ITOIZ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 1 Vocabulary Español I.
Advertisements

ATENCIÓN SOCIOSANITARIA 2º
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
SIMPLE PRESENT IRREGULAR VERBS VERB TO BE REGULAR VERBS VERB TO HAVEUse of some rules to conjugate these verbs in simple present KIND OF SENTENCES AFFIRMATIVENEGATIVE.
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular – AR verbs 1.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
EL TIEMPO PERFECTO SIMPLE
ESCENARIO DE APRENDIZAJE
Public and private services
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
¿Qué hora es?.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Reading Comprehension Module Andrés Felipe Cuervo Specialization in Pedagogy and Human Development.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Profesional AsociadoLicenciatura CP1.-Los egresados tienen capacidad de comunicación efectiva en español y, en maya e ingles puede producir textos claros.
PET. Cambridge English: Preliminary for Schools.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
COMPRENDE HABILIDADES
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
AGGENOR JOSÉ GARCÍA TORRES
Presentaciones… Introductions….
LA TAREA Escriba una conversación de teléfono entre usted y un amigo. En esta conversación, usted pide ayuda de tu amigo. Cada persona debe hablar por.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Mi dormitorio My bedroom
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
English Lesson 3.
Please make sure you get your shield in today.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
Survival Spanish – SPA II y III
9:52 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Jueves y viernes pm JFSB 9:52 AM2.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Módulo CLM0017 Inglés técnico para los ciclos formativos de grado superior de la familia de Sanidad Profesora: Elena Hernández.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Módulo CLM0016 Inglés técnico para los ciclos formativos de grado medio de la familia de Sanidad Profesora: Elena Hernández.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Hi! My name is Camille and I’m 14 years old. I’m French and I want to improve my English. I’m looking for e-pal my age. I like to.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
REUNION GENERAL PADRES Y MADRES 6º ENGLISH.
English Lesson 4.
COLEGIO DE BACHILLERES PLANTEL 19
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
COLEGIO SAN CAYETANO VILLA ADELINA PADRES TEATINOS. PROYECTO INSTITUCIONAL INGLÉS 2016 “ SEEK FIRST THE KINGDOM OF GOD AND HIS JUSTICE. “
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
STARTER Match up the correct translations
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Transcripción de la presentación:

MARÍA JOSÉ HUARTE ITOIZ HABILIDADES COMUNICATIVAS EN INGLÉS 2º BACHILLERATO OPTATIVA DE CENTRO I.E.S. “VALLE DEL EBRO” TUDELA II JORNADAS DE LENGUAS EXTRANJERAS PAMPLONA 13 DICIEMBRE 2010 MARÍA JOSÉ HUARTE ITOIZ

ÍNDICE I.-OBJETIVOS GENERALES DE LA ASIGNATURA II.-CONTENIDOS III.-CONTENIDOS TRANSVERSALES IV.-METODOLOGÍA V.-MATERIALES VI.-EVALUACIÓN VII.-EXPERIENCIA : CURSOS 2009/10 Y 2010/11 VIII.-DESARROLLO DE UNA UNIDAD : UNIDAD 2

I.-OBJETIVOS GENERALES DE LA ASIGNATURA Comprensión Lectora Comprender el sentido general, la información esencial, los puntos principales y los detalles más relevantes en textos escritos en lengua estándar, sobre temas generales y relativos a la asignatura. Comprensión Auditiva Comprender información concreta relativa a temas cotidianos o al trabajo e identificar tanto el mensaje general como los detalles específicos. Expresión e interacción Escrita Escribir textos claros y con cierto detalle sobre una amplia serie de temas relacionados con los propios intereses y en los que se pide o transmite información, se narran historias, se describen experiencias, acontecimientos, sean éstos reales o imaginados, sentimientos, reacciones, deseos y aspiraciones, se justifican opiniones, se indican los pros y/o los contras de distintas opciones y se explican planes. Expresión e interacción oral Expresarse oralmente sobre una amplia serie de temas relacionados con la asignatura, y en los que se pide o transmite información, se narran historias, se describen experiencias, acontecimientos, sentimientos, reacciones , deseos y se justifican opiniones. Objetivos Socioculturales. Reconocer la importancia de la lengua extranjera para profundizar en conocimientos que resulten de interés a lo largo de la vida académica y profesional Objetivos Socioculturales. Reconocer la importancia de la lengua extranjera para profundizar en conocimientos que resulten de interés a lo largo de la vida académica y profesional

II.-CONTENIDOS Esta asignatura cubre cuatro grandes áreas: En todas ellas, las cuatro destrezas comunicativas se integran : Hablar, Escuchar, Leer y Escribir. Se tratan temas trasversales de actualidad y estrechamente relacionados con la vida académica y profesional. 1) Inglés Social: interacción entre personas, inglés para viajar, para resolver problemas de la vida cotidiana. 2) Inglés Académico: lectura de textos de diversos tipos y género, toma de notas, presentaciones orales y escritas de temas diversos. 3) Inglés Profesional: preparación para el mundo laboral. Solicitud de trabajo, curriculum vitae, entrevista de trabajo. Temas comerciales, marketing, publicidad, investigación y desarrollo de nuevos productos etc.… 4) Aspectos culturales e históricos de los países de habla inglesa.(UK, Ireland, Canadá, Australia) Historia y temas de actualidad. Los contenidos transversales están presentes en todas las unidades a lo largo de todo el curso. Están presentes en los contenidos conceptuales, procedimentales y actitudinales

III.-CONTENIDOS TRANSVERSALES Educación moral y cívica. 1.-Reflexión y debate en torno a la cuestión del delito y la infracción de normas sociales, así como de los correspondientes castigos y penalizaciones. Educación del consumidor 2.-Conciencia de los numerosos objetos de los que nos rodeamos en nuestra vida diaria; reflexión crítica acerca de nuestro grado de dependencia respecto a ellos. importancia del dinero: comercio justo, ética del consumo. Educación para la salud; educación sexual 3.-Observación de aspectos que conforman las relaciones sentimentales entre jóvenes ( celos, atractivo físico). 4.-Observación de los gustos y costumbre de diversos países en materia deportiva; aspecto competitivo del deporte. 5.-Importancia de que los jóvenes de esta edad tengan claras sus prioridades para así poder convertirse en adultos equilibrados: estrés, depresión 6.-Reflexión sobre la relación alimentación- salud Educación para la no discriminación. 7-Reflexión crítica en torno a la labor de hombres y mujeres como padres de familia; relaciones entre personas de diferentes culturas Educación para la paz. 8.-Conciencia del enriquecimiento que supone el viajar a otros lugares del mundo para acercarnos a realidades distintas a las propias con un talante respetuosos 9.-Prospección de lo que nos puede traer la vida en el futuro -Reflexión acerca de los enormes avances tecnológicos que nos ha aportado el siglo XX, entre ellos, el de la realidad virtual ,sociedad informatizada, acceso a otras lenguas). 10.-Reflexión acerca de la influencia de los países de habla inglesa sobre el resto del mundo, conociendo su historia.

IV.-METODOLOGÍA La participación de los alumnos en clase y la comunicación entre : Profesor - Alumno Alumno - Alumno El trabajo de la asignatura se realiza en inglés. Todos los alumnos participan preparando un tema y lo exponen oralmente La comunicación oral espontánea de los alumnos depende de su nivel de inglés. Las clases se inician diariamente hablando de algún tema (noticias , hechos relevantes) de la actualidad . En las últimas tres sesiones, los alumnos exponen oralmente algún tema. Se evalúa su competencia oral . Los alumnos tienen mucho interés por mejorar su inglés.

Tabla de Lecturas adicionales UNITS WORDPOWER. FOCUS ON FUNCTIONS LISTENING (Photocopy I) READING AND DEBATE (Photocopy II) SPEAKING -READING-WRITING(Photocopy III) LISTENING AND WRITING (Photocopy IV) 1 Pages 10, 11 PARENTS´ TROUBLE WALES GOING DOWN UNDER 2 Pages 16, 17 ARE YOU PREJUDICED? THE IRISH QUESTION AN ABORIGINAL LEGEND 3 Pages 22, 23 WHY DON´T YOU TELL THE TRUTH? SCOTLAND FOR EVER CANADA 4 Pages 28, 29 THE FASHION SPIES THE QUEEN´S HOMES THANKSGIVING IN CANADA 5 Pages 34, 35 MIXED RACE RELATIONSHIPS TOP UNIVERSITIES SCHOOL OF THE AIR 6 Pages 40, 41 WE HAVE SIMPLE LIVES VOTES FOR WOMEN CANADIAN POP MUSIC 7 Pages 46, 47 TEENAGE DEPRESSION THE GREAT FIRE OF LONDON A MAORI LEYEND 8 Pages 52, 53 BRITAIN VS AMERICA THE BLACK DEATH SOUTH AFRICA 9 Pages 58, 59 RACES IN BRITAIN TODAY THE TITANIC THE LORD OF THE RINGS 10 Pages 64, 65 CAN´T WE JUST BE FRIENDS? THREE GREAT WRITERS NELSON MANDELA 11 Pages 60, 70 COPING WITH STRESS WOMEN WRITERS DIVING WITH GREAT WHITE SHARKS 12 Pages 75, 76 FOOD, DANGEROUS FOOD THE CRYSTAL PALACE THE BUNGEE JUMPING CAPITAL V.-MATERIALES Libros de texto: International Express. Student´s Book. Intermediate Ed. OUP Se utilizan fotocopias de * International Express Workbook . (Fotocopia I) * Reading. Timesaver. Ed. Scholastica . (Fotocopia II) * Customs and Lifestyle in the English Speaking World. Timesaver . (Fotocopia III) * British History Highlights. Ed. Scholastica . (Fotocopia IV) Tabla de Lecturas adicionales

VI.-EVALUACIÓN INSTRUMENTOS DE EVALUACIÓN: Se valora : Progreso del alumno. Creatividad y autonomía en el aprendizaje. Participación en clase y en las actividades de grupo. Actitud positiva ante su aprendizaje y el de sus compañeros: respeto, valoración. Puntualidad en la entrega de sus trabajos. Comprobación del trabajo mandado para casa. Exámenes de las unidades. CRITERIOS DE CALIFICACIÓN (Cuantificados): Los alumnos realizan dos exámenes en cada evaluación. Los exámenes constan de: Reading Comprehension (15%). Vocabulario (15 %) Redacción (30 %) Listening Comprehension(20 %) . Oral Activities( Expresión oral) (20 %) Los exámenes son sobre 10 puntos, aprobando con 5.

VII.-EXPERIENCIA ASPECTOS RELEVANTES DE LOS ALUMNOS QUE HAN PARTICIPADO Y CURSAN ESTA ASIGNATURA. A) NOTA DE INGLÉS DE 1º DE BACHILLERATO 2009-10 2010-11

Nº de Alumnos Nº de Alumnos C) ALUMNOS QUE HAN PARTICIPADO B) EOIDNA.ALUMNOS DE NIVEL INTERMEDIO ( NI), NIVEL AVANZADO (NA) C) ALUMNOS QUE HAN PARTICIPADO EN EL PROGRAMA DE BILINGÜISMO ( ESO) Nº de Alumnos Nº de Alumnos

VIII.-DESARROLLO DE UNA UNIDAD UNIDAD 2 : NEW COMPANIES 9 Sesiones. 4 horas semanales. Materiales : Libro de texto Unit 2 Páginas 16-25 Fotocopias Unit 2:(I, II, III, IV) Hoja de Vocabulario. SESIÓN 1 Oral Activity Reading-Vocabulary: “ebookers.com”. Student´s Book P. 16 “Friends Reunited” .Student´s Book P. 17 Listening :“Interview with Julie Pankhurst”. Student´s Book P. 17 SESIÓN 2 Debate: “Are You Prejudiced?” Photocopy II Vocabulary: Company and Job Profile” Student´s Book P. 22 Listening: “Maserati” Student´s Book P. 22 SESIÓN 3 Oral Activity Dictionary Skills: Symbols, abbreviation, prefixes, prepositions. Student´s Book P. 20 Listening “Martin Leach speaks about his career” Student´s Book P. 23

VIII.-DESARROLLO DE UNA UNIDAD SESIÓN 4 Group Work : Reading, writing, oral activities: Prepare and answer questions, Give your opinions “St. Luke´s Advertising Agency” “Agora Media Company” Student´s Book P. 19 Writing : “Advantages and Disadvantages of working in one of the companies SESIÓN 5 Oral Activity Reading: “The Irish Question” Photocopy III Listening “Answering the Phone” Student´s Book P. 24 (1,2,3) SESIÓN 6 Oral Activities: Work in groups. Discuss : . Questions about Martin Leach and his work, . English is spoken in all meetings . Traditional and modern companies. Student´s Book P. 23 Listening: “Making and Changing Appointments” Students Book P. 24 (4,5,6) Writing: Describe Ireland.

VIII.-DESARROLLO DE UNA UNIDAD SESIÓN 7 Students´ oral production Vocabulary: Expressions to make and change appointments. Student´s Book P. 24 Listening: Answering the Phone. Making and Changing Appointments. Photocopy I SESIÓN 8 Students´ oral production. Dictionary Skills. Photocophy I Listening: “An Aboriginal Leyend”. Photocopy IV SESIÓN 9 Students´ oral production. Listening: “Pronunciation” Student´s Book P. 25 Role Play: Telephone Calls / Write arrangements for next week Student´s Book P. 25

COMMUNICATIVE SKILLS UNIT II I FOTOCOPIAS Listening

Debate

Reading

Listening

COMMUNICATIVE SKILLS VOCABULARY UNIT 2 SYNONYMS COMPOUND WORDS Customer=client=buyer Establish=set up Income=salary=earnings Lay off=make redundant=fire Range=span/extent Share=part/dividend To socialize=to interact Profit=gain Run=be in charge of Arrange= put in order Join= connect Ancestors=predecessor Amazement=surprise Moral=message CEO=Chief Executive Officer Output=production overtime=extra work hours overtake=to go past a moving vehicle overturn=to turn something upside down overhead=above your head overall=including everything PREFIXES unmotivated,unemployed uninteresting inflexible, indecisive impatient, impractical, irresponsible dishonest SUFFIXES employer, employee, employment

COMMUNICATIVE SKILLS VOCABULARY UNIT 2 DEFINITIONS Headquarters= the place where an organization is controlled Reputation= the opinion that people have about something Assembly line= a system of machines and people in a factory that fit the parts of something together in a fixed order. Parent company=a company that owns smaller companies of the same type Subsidiary= a company that belongs to and is controlled by another larger company USEFUL EXPRESSIONS TELEPHONING 1.-Answering the phone. Good morning(name of business) Can I help you?/ Hello (name) speaking. 2.-Making contact. -I´d like to speak to Ms Lanson,please. /Could I speak to Ms Lanson, please? -I´m sorry, her line is engaged/busy. I am afraid she is not available today. 3.-Taking a message. -Would you like to leave a message? / Can I take a message? -The reason I´m calling is to … /Could you tell her to call (name)? -What time would be convenient for you? /What time would suit you? -Could you make it next Tuesday? /Would next Tuesday be convenient? -I´m afraid I´m not available then. / I´m afraid I´m busy then. -Yes, Thursday suits me fine./ Yes, Thursday would be fine.