Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6 - Semana Uno lunes 6: – Libre – martes 7: miércoles 8: – Copy 187 & pre-read 186 – Categories 187 jueves 9: – Speaking & MSL viernes 10: – stem-changing.
Advertisements

Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
Español 3 24 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Vámonos Make sure your passports are labeled: 28/29/30 de noviembre & 1/2 de diciembre. Fill out your grade reflection sheet. You only need the top half.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
1.4 Numbers.
Martes, el 27 de octubre.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos These are most of the words that will be on your test tomorrow. Categorize them into “Words I know” and “Words I need to review”. Muletas Silla.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Translate the following sentences using the preterit:
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Describe a las personas con una frase completa.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Transcripción de la presentación:

Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity el 6 de diciembre SP 2: hand in final project SP 3: 2 fill-in-the-blank el 7 de diciembre SP 2: N/A (checked Friday) SP 3: translation Take out work you need checks for and write down the following breakdown for the final → Listening: 25 points (9 Multiple Choice x 1 pt. each, 8 Open Response x 2 pts. each) Speaking: 25 points Reading: 25 points (11 Multiple Choice x 1 pt. each, 7 Open Response x 2 pts. each) Writing: 25 points (12+ sentences) *Refusal to complete any section or leaving any one section blank means the highest grade you can get is a 75%*

Finals Prep Day 1 el 9 de diciembre

Anuncios Duolingo: martes, el 13 de diciembre Examen Oral: miércoles, el 14 de diciembre Examen Final: jueves, el 15 (5th) o viernes, el 16 (1, 2, 4th) de diciembre

Copy & complete this chart with the definitions Yo fui Él/Ella fue Nosotros fuimos Yo di/vi Él/Ella dio/vio Nosotros dimos/vimos Yo hice Él/Ella hizo Nosotros hicimos Yo tuve Él/Ella tuvo Nosotros tuvimos Yo estuve Él/Ella estuvo Nosotros estuvimos Yo preferí Él/Ella prefirió Nosotros preferimos Yo dormí Él/Ella durmió Nosotros dormimos

Spanish 2: Writing Practice Write two paragraphs. You will most likely be handing this in with your passport at the end of class, so do it on a separate sheet. Paragraph 1 → Write a detailed description of yourself in Spanish. This should be 12-14 sentences long and you should not need to use any sort of translator. You can talk about yourself, your family, your friends, your life, etc. Paragraph 2 → Using the vocabulary from the previous slide, write 8-10 sentences about this past weekend. Start the paragraph with “Este fin de semana, yo…” (This weekend, I…)

Spanish 3: Complete translation Translate the passage on p. 373 and answer the comprehension questions in complete sentences in Spanish. When you finish, write a detailed description of yourself in Spanish. This should be 12+ sentences long and you should not need to use any sort of translator. You can talk about yourself, your family, your friends, your life, etc.