¡Música Miércoles! 2/4 Get out a piece of paper for Música Miércoles and copy the following questions. Keep this paper as your Música Miércoles paper only.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Gustar- To like (to please)
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
The subject pronouns Los pronombres Hoy es miércoles, 7 de septiembre del 2011.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Semana 10! Hoy es lunes, el 17 de octubre, 2011.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
El Imperfecto Español 2.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Para Evaluar: By now you should know…
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Mis amigos y Los Adjetivos
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
802 (Pd.5; room B2) COPY the following lesson into your notebook
801 (Pd.9; room 210) COPY the following lesson into your notebook
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Close read writing day Hispanic nicknames.
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Communicative Objective:
Ser y Estar To be or….to be?
Estar- to be.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
4.7 invitations, ir+a+inf..
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Vamonos Estoy bien. b. Estoy mal c. Estoy asi asi
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
SER to be.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Subject Pronouns Ch. 1B.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
Bellwork Baile Viernes.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

¡Música Miércoles! 2/4 Get out a piece of paper for Música Miércoles and copy the following questions. Keep this paper as your Música Miércoles paper only. We will use this as a quiz grade. Singer/Artist: Song Title: This music makes me feel: This music makes me think I am in: When I listen to this music, there is this image or drawing in my mind: (Draw it) My personal opinion of the song is this: Rating out of 10: https://www.youtube.com/watch?v=7jpqqBX-Myw

English to Spanish Uno dos tres Español Adiós Inglés

¡Capítulo 6! ¡El Bienestar!

Vocabulario el examen físico la tensión arterial el pulso la consulta el/la médico(a) el/la enfermero(a) el/la paciente la farmacia el/la farmacéutico(a) la receta el medicamento, la medicina

Vocabulario enfermo(a) resfriado(a) examinar abrir toser doler recetar vender la sonrisa la cara la boca el cuerpo

Vocabulario el/la niño(a) el tipo lleno(a) de me falta me enfada me enoja me molesta guardar cama tener éxito ser estar

Español a Inglés Hola Hola Hola Inglés

Gramática SER contra ESTAR TODO contra LOCO

Usos de Ser SER: We can use T.O.D.O. to remember the uses. T=Traits: Ella es inteligente. O=Occupation: Soy Abogado. D=Date: Es el 29 de Marzo. O=Origin: Ud. es de Perú.

Usos de Estar Estar: We can use LO.CO. to remember the uses. LO=Location: Estamos en la clase de Sr. Rivera. CO=Condition: Ustedes estan cansados.

Gramática SER vs ESTAR RAP Listen to the uses and see if I haven’t covered any yet. https://www.youtube.com/watch?v=lY10_T_ROq4

Tarea For homework in your notes. I want you to write a new example for each use I presented for SER & ESTAR (6 sentences). I will be checking these during bellwork on Jueves.