El currículum a l’educació primària

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Diapositiva de presentació
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
“Programar per gestionar la progressió dels aprenentatges”
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El disseny curricular d’educació primària
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària CERDANYOLA, Curs
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Les competències bàsiques a la LOE i als “curricula”
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
C.R.P. CIUTAT DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT SETEMBRE 2008
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Les competències i la coeducació
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
Distribució de les hores del currículum
“EL PALIC, un model per a les illes”
Treball i aprenentatge en xarxa
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Coneixement del medi natural
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
Transcripción de la presentación:

El currículum a l’educació primària Novembre 2007

ÍNDEX Marc normatiu La finalitat de l’educació primària Els conceptes bàsics de l’enfocament competencial. Què cal treballar des de totes les àrees? Quins són els aspectes rellevants de la intervenció educativa? Calendari d’aplicació Què cal canviar en la programació? Què cal canviar en la metodologia? Conclusions

1. MARC NORMATIU índex LO 2/2006, de 3 de maig d’Educació Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària. Ordre EDU/221/2007, de 29 de juny, per la qual s’estableixen els principis generals que s’han de tenir en compte per a l’aplicació de l’article 4.4 del Decret 142/2007 Orden ECI/1845/2007, de 19 de junio, por la que se establecen los documentos básicos de la evaluación índex

2. LA FINALITAT DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA ...“proporcionar a tots els nens i les nenes les competències que els permeten assegurar el seu desenvolupament personal i social...” índex

3. ELS CONCEPTES BÀSICS DE L’ENFOCAMENT COMPETENCIAL El currículum Les competències bàsiques Els 4 eixos que emmarquen els processos d’ensenyament-aprenentatge Les àrees de coneixement índex

El currículum Art 6. LOE i art 7 Decret 142/2007 S'entén per currículum de l'educació primària “el conjunt de competències bàsiques, objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació”. conceptes bàsics

Les competències bàsiques Art 8 Decret 142/2007 S'entén per competència “la capacitat d'utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que (impliquen) comprensió,... reflexió...”

Les 8 competències bàsiques que cal desenvolupar COMUNICATIVES Competència comunicativa lingüística i audiovisual. Competència artística i cultural. METODOLÒGIQUES Competència en el tractament de la informació i competència digital. Competència matemàtica. Competència d’aprendre a aprendre. PERSONALS Autonomia i iniciativa personal. CONVIURE I HABITAR EL MÓN Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic. Competència social i ciutadana. conceptes bàsics

Els 4 eixos que han d’emmarcar els processos d’ensenyament-aprenentatge Aprendre a ser i actuar de manera autònoma. Aprendre a pensar i a comunicar. Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa. Aprendre a conviure i habitar el món. conceptes bàsics

Les àrees de coneixement LOGSE LOE Llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i aranès, a la Val d'Aran Llengües estrangeres Matemàtiques Coneixement del medi: Social i cultural Coneixement del medi natural, social i cultural Coneixement del medi: Natural Educació física Educació artística: Música Educació artística Educació artística: visual i plàstica Ed. per la ciutadania i els drets humans Religió (voluntària)/Alternativa (hores d’estudi a l’àrea de Coneix del medi Social i cultural) Religió (voluntària) /Atenció educativa conceptes bàsics

4. QUÈ CAL TREBALLAR DES DE TOTES LES ÀREES? La comprensió lectora (“els centres han de garantir una mitjana mínima de 30 minuts diaris destinats a la lectura”) L’expressió oral i escrita. Les tecnologies de la informació i la comunicació. L’educació en valors índex

Es realitzarà, com a mínim, un treball o projecte interdisciplinari de caire competencial sobre un aspecte de la realitat, amb activitats que requereixin l’aplicació de coneixements de diverses àrees.

5. QUINS SÓN ELS ASPECTES RELLEVANTS DE LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA? La immersió lingúística L’atenció a la diversitat L’acció tutorial Les actuacions dels equips docents de cicle L’avaluació i promoció índex

6. CALENDARI D’APLICACIÓ Curs Implantació de la nova ordenació dels ensenyaments 2007-2008 CICLE INICIAL 2008-2009 CICLE MITJÀ 2009-2010 CICLE SUPERIOR índex

7.QUÈ CAL CANVIAR EN LA PROGRAMACIÓ? LOGSE LOE Objectius generals d’etapa Competències bàsiques de l’educació obligatòria Objectius generals d’àrea Competències bàsiques de l’àrea Continguts: Procediments, fets, valors… Continguts Objectius terminals Criteris d’avaluació per cursos Orientacions didàctiques: (ens.aprenentatge/ avaluació) índex

COMPETÈNCIES BÀSIQUES: UNITAT 1: TÍTOL OBJECTIUS: - CONTINGUTS: COMPETÈNCIES BÀSIQUES: ACTIVITATS D’AVALUACIÓ: (Davant, en full apart, podríem posar la metodologia i darrera les activitats d’aprenentatge)

8. QUÈ CAL CANVIAR EN LA METODOLOGIA? Plantejar l’aplicació de coneixements i habilitats a situacions de la vida quotidiana. Integrar els diferents aprenentatges: tractament transversal dels coneixements. Impulsar metodologies interactives que prioritzin la reflexió, la interpretació, la construcció de coneixement i la presa de consciència en el procés d’aprenentatge. Fomentar la participació de l’alumnat en la dinàmica del centre i en el seu procés d’aprenentatge. índex índex

9. CONCLUSIONS És un decret de continuïtat que pretén donar autonomia i estabilitat als centres. Cal utilitzar totes les experiències positives que han fet funcionar el sistema LOGSE: programes, adaptacions, diversificacions… índex

No podem fer un cop de volant, podríem perdre la direcció! Cal anar a poc a poc … No podem fer un cop de volant, podríem perdre la direcció!