Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Advertisements

Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
1. When I’m hungry I eat pizza.
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
Gustar V. Encantar.
Lección 4: los pasatiempos
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Tengo que…… Ir a…………..
Básicos de conjugación
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Antes de empezar Interrogative words – question words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Regular AR VERBS.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Gustar (To Please) like.
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Irregular Preterite IR and SER
Teach me how to conjugate
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Gramática de 3A.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Quasimodo: Review and then say your memory verse to your 6 o’clock partner WITHOUT looking.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)

Ustedes podrán hablar sobre las actividades fuera de la escuela Capítulo 4B Ustedes podrán hablar sobre las actividades fuera de la escuela

Prueba El 30 de enero – SUMMATIVE ASSESSMENT This will be an oral presentation. You will provide me with 5 lines stating what you would like to do when you finish High School and another 5 lines stating the things you do not want to do when you finish HS. The focus of this assignment is to use the words “me gustaría… OR…no me gustaría…”. Remember, “gustaría” is already conjugated, therefore, the verb that follows it will not be conjugated. All statements must be different. You can use any and all of the vocabulary we have previously covered. You should use: también, a veces, mucho, todos los días, tampoco, nunca, etc. HS Spanish – you will only have the verbs on an index card. You will hand me your 10 lines before you speak.

Tarea Write your 10 lines tonight, in Spanish. Tomorrow we will review the 10 lines with one another.

Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)

Translate the following I would like to go to Mexico. I would also like to live in Mexico for 1 year. Me gustaría ir a méxico. También me gustaría vivir en méxico por un año.

Translate the following I would not like to go to college in Florida. I would not like to smoke either. No me gustaría ir a la universidad en Florida. No me gustaría fumar tampoco. OR Tampoco no me gustaría fumar.

Share your lines with your neighbor to correct. I would like … using the Spanish phrase, write a sentence using the pictures shown. Share your lines with your neighbor to correct. Me gustaría ir a la playa todos los días, y a veces me gustaría viajar a Paris. Use: también a veces todos los días Me gustaría vivir en una casa grande, y también me gustaría tener un Bentley.

Share your lines with your neighbor to correct. I would not like … using the Spanish phrase, write a sentence using the pictures shown. Share your lines with your neighbor to correct. Use: tampoco nunca

Try to translate the above 5 with a dictionary. Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5) Try to translate the above 5 with a dictionary.