Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L´energia.
Els ecosistemes i el medi ambient
UNITAT 7 EL RIU Biologia i Geologia 1r ESO 1.
ENERGIA PER A UN PLANETA HABITABLE
El Sistema Solar El Sistema Solar és un conjunt de 8 planetes coneguts de dimensions molt variades i característiques molt diferents, i altres astres.
Per saber-ne més sobre aquestes, pren en cadascuna.
Maria Fajardo Jordi Casado Pol Ayats Arnau Brunat Joel Rodriguez
Joakim,Lucas,Adrian,Arnau.
8. El modelat del relleu - I
L’ATMOSFERA Tema 8.
L’ACCIO DE LES GLACERES
T. 3 DINÀMICA I RISCOS ATMOSFÈRICS
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
LES AIGÜES SALVATGES Les aigües de torrentera procedeixen de la pluja
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
OBSERVEM EL PAISATGE 3r Primària
Comprensió del canvi climàtic
ELS PAISATGES I ELS POBLES
El Planeta Terra.
ELABORACIÓ i COMENTARI de GRÀFIQUES DE RÈGIMNS FLUVIALS
ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET LECTURA INICIAL RECURSOS
ELS ECOSISTEMES CURS TERCER.
ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET LECTURA INICIAL RECURSOS
Tot el que ens envolta és matèria, però...
Coneixement del Medi Social i Cultural
ELS NOMBRES ENTERS.
ELS PLANETES DEL SISTEMA SOLAR
LA METEOROLOGIA.
Coneixement del Medi Social i Cultural
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
Tema 5. L’atmosfera. Pàg 66 La Terra està envoltada per una barreja de gasos que anomenem atmosfera. Aquesta barreja de gasos és l’aire que respirem,
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
LA TERRA Les capes de la Terra
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
DE LA DURADA AL RITME.
DUFINS.
TEMA 2 Unitat 2: El problema de l’aigua.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Dûna Petit i Júlia Cacho
L ´ AIGUA QUE ENS ENVOLTA
8 TIPUS D'AQÜÍFERS El modelatge del relleu Biologia i geologia 3r ESO
La matèria.
On es troba l’aigua? Mar.
PREPARACIÓ PROVES D’ACCÉS A GRAU MITJÀ 2017
CLASSIFICACIÓ DE LA MATÈRIA
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
PROPIETATS DE LA LLUM La llum es propaga en línea recta.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè
Mireya Reina i Aida Bauzà
L’AIGUA A LA NATURA.
Sòlids Líquids Gasos Plasma
ELS PROCESSOS GEOLÒGICS
Generació d’energia elèctrica
Coneixement del Medi Social i Cultural
Aigua Projecte 2n primària.
Coneixement del Medi 4t. de Primària L'aparell digestiu.
Els sistemes materials
Com comprendre el canvi climàtic?
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
Quin canvi!!!!.
TEMA 2: LA MATÈRIA I ELS MATERIALS
LA TERRA.
L’AIGUA ÉS VIDA.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO Unitat 2 LES AIGÜES Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO

TEMA 2.- LES AIGÜES. L’aigua a la Terra. Les aigües marines. Les aigües continentals.

La Eduteca. El agua y sus estados. 1.- L’AIGUA A LA TERRA. La hidrosfera és la part de la Terra formada per aigua, independentment d’on sigui (oceà, llac, riu, aigua subterrània, núvols, gel,...) i el seu estat (líquid, sòlid o gasós) La Eduteca. El agua y sus estados.

1.- L’AIGUA A LA TERRA.

1.- L’AIGUA A LA TERRA. L’aigua és un dels principals recursos que tenim, tant en ella mateixa (necessària per a la vida, matèria primera,...) com en allò que obtenim d’ella (aliments, via de comunicació, atractiu turístic, energia,...)

Animació El cicle de l’aigua Educarex (I. Buzo) 1.- L’AIGUA A LA TERRA. L’aigua a la Terra està en constant moviment (cicle de l’aigua), amb quatre processos essencials: evaporació (l’aigua líquida s’escalfa i es transforma en vapor d’aigua), condensació (el vapor es refreda i es transforma en gotes de pluja), solidificació (l’aigua es refreda i es transforma en gel) i fusió (el gel s’escalfa i passa a ser aigua líquida) Animació El cicle de l’aigua Educarex (I. Buzo) El cicle de l’aigua

Activitats punt 1.- L’AIGUA EN LA TERRA. 1.- A partir del dibuix i el que hem vist en classe, explica, en forma de redacció, el cicle de l’aigua (mínim cinc línies). 2.- Fes una llista de 10 coses per a les quals s’utilitza l’aigua com a recurs.

2.- LES AIGÜES MARINES. La major part de l’aigua de la Terra és salada (97%) i la trobem en els oceans (grans masses d’aigua que separen continents) i els mars (prolongació dels oceans que es troben prop dels continents)

2.- LES AIGÜES MARINES. Animació marees Meteolot Las mareas (afpes) L’aigua dels oceans i mars fa tres tipus de moviments Els corrents marins: aigua que es mou d’uns llocs a altres dels oceans moguda pels vents i les diferències de temperatura i salinitat. Poden ser càlids o freds Les marees: moviments diaris d’ascens i descens del nivell del mar Les ones: ondulacions de la superfície del mar provocades per l’acció del vent CORRENT DEL GOLF Nemo y las corrientes marinas

Activitats punt 2.- LES AIGÜES MARINES. 1.- A partir de les gràfiques, explica, amb les teves paraules, com es distribueix l’aigua en la Terra (mínim cinc línies) 2.- Què són les ones? Qui les origina? Per què diem que no avancen cap a la costa? 3.- Què són els corrents marins? I les marees?

3.- LES AIGÜES CONTINENTALS. Són corrents continus d’aigua superficial que van des de les zones més elevades fins les més baixes, desembocant en el mar (riu) o en un altre riu (afluent) Diferenciem tres trams del riu: curs alt (prop del naixement), curs mitjà (part intermèdia) i curs baix (part més propera a la desembocadura) Els rius El règim d’un riu són les variacions que experimenta el seu cabal (quantitat d’aigua que porta) al llarg de l’any i pot ser pluvial (si depèn de la pluja), nival (si depèn de la neu i el desgel) o mixt (barreja dels dos) Cómo es el curso de un río AMAZONES XÚQUER (POLINYÀ)

3.- LES AIGÜES CONTINENTALS. Els llacs són acumulacions naturals d’aigua en àrees enfonsades de la superfície terrestre Les aigües subterrànies: reserves d’aigua dolça que es situen sota terra (aqüífers) L’aigua en forma de gel la trobem al mateix gel, les glaceres i els casquets polars LLAC VICTÒRIA ALBUFERA DE VALÈNCIA

Activitats punt 3.- LES AIGÜES CONTINENTALS. 1.- Digues de quines formes diferents trobem l’aigua dolça a la natura 2.- Completa el dibuix i, amb ajuda del text, indica el treball que fa l’aigua en cadascun dels cursos. 3.- Què és el cabal d’un riu? I el règim?

ACTIVITATS DE SÍNTESI. 1.- Vocabulari (defineix): Hidrosfera: Riu: Oceà: Llac:

ACTIVITATS DE SÍNTESI. 2.- Explica les diferències entre: a) Oceà i mar: b) Corrent marí, marea i ona: c) Riu i afluent: d) Curs alt, curs mitjà i curs baix: e) Règim i cabal d’un riu: f) Règim nival i règim pluvial: