O portfolio como recurso na avaliación do alumnado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IMOS SOBRE RODAS EEI FINA CASALDERREY MARGARITA RODRIGUEZ VAZQUEZ
Advertisements

Devolvamos el Protagonismo al alumnado
O NOSO PROGRAMA.
Claudia Elena Vázquez Beltrán
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
Experiência dos clubes de leitura nos centros de ensino secundário
DESCARTES EN GALICIA. E.D.A.2008
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PRINCIPAIS RESULTADOS
REUNIÓN CONVOCATORIAS SUBVENCIÓNS 2016
pex PLAN MUNIPAL de emprego xuvenil – 2020.
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
SESIÓN INFORMATIVA: PROCEDEMENTO PARA O DESENVOLVEMENTO DAS PRÁCTICAS ACADÉMICAS EXTERNAS NA UNIVERSIDADE DE VIGO Vicerreitoría de Transferencia de Coñecemento.
Formación PAS Resultados 2011
A clonación e as células nai.
Cantas estrelas podemos ver, a simple vista, desde a nosa localidade?
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Mª Esther Pérez Enríquez
CONCILIACIÓN LIDERAZGO E ESTILOS DE DIRECCIÓN:
CONCILIACIÓN IMPULSO DE MODELOS DE CONCILIACIÓN, RESPONSABILIDADE FAMILIAR E/OU IGUALDADE DE OPORTUNIDADES. CAMPAÑA DE SENSIBILIZACIÓN AS EMPRESAS SOBRE.
GALICIA RELEVO, HIDROGRAFÍA, CLIMA e MEDIO NATURAL
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grupo de traballo combas a-1
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
O CLIMA EN ESPAÑA E EN GALICIA
Guía da Avaliación Interna do Seguimento das Titulacións Convocatoria 2015 Curso que se avalía
Vídeo didáctico realizado no IES Xulián Magariños de Negreira
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
Reunión Xuntas Directivas
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
Trabajo colaborativo Equipo Reflexión
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 ABRIL 2014.
O cambio climático. Traballo feito por Carolina Barros Moran, Cristina Barros .oran e Ana Mañas Hernández.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Aulas ABALAR.
MEDIO NATURAL CANARIO (Optativa de oferta obligada)
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
X Nome do Campamento Galego de Espeleoloxía
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Falando do pasado: COPRETÉRITO
O CLIMA EN ESPAÑA E EN GALICIA
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
Podemos predecir a estatura á que vai chegar unha persoa?
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
PRIMEIRA CONVOCATORIA DE PRÁCTICAS EN EMPRESA PARA O CURSO
Atréveste a crear un book tráiler?
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
CONVOCATORIA DE PRÁCTICAS EN EMPRESA PARA O CURSO
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
PARA QUÉ SERVE HOXE EN DÍA ESTUDAR LATÍN E GREGO?
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
TALLER DE EXPERIMENTOS: A CIENCIA SEN LÍMITES
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
Santiago de Compostela, 2012
Segue o esquema proposto
ESTRATEXIAS DE LECTURA
Transcripción de la presentación:

O portfolio como recurso na avaliación do alumnado II Xornadas de Innovación Educativa na Universidade O portfolio como recurso na avaliación do alumnado Carmen Ricoy

NO MARCO DO EEES  Incorpórase o portfolio como recurso para posibilitar ao alumnado a reflexión sobre a aprendizaxe.  O portfolio intégrase como técnica de avaliación.

CONTEXTO DA EXPERIENCIA

MODALIDADES DE AVALIACIÓN DAS PRÁCTICAS

TÉCNICAS UTILIZADAS NA AVALIACIÓN DAS PRÁCTICAS DE LABORATORIO Discente Docente Asistencia Observación Matriz de valoración Notas de campo Portfolio Cualificación

COMPOÑENTES DO PORTFOLIO Prácticas de Laboratorio Diario de Prácticas Produtos das Prácticas Portfolio

O DIARIO DE PRÁCTICAS Permite describir os acontecementos que ocorren, plasmar sentimentos, emocións, dúbidas, etc.  É un sistema de rexistro da información e unha fonte de deliberación e análise. Como técnica de toma de datos para avaliación continua axuda a recompilar evidencias sobre o proceso formativo.

PAUTAS DE ORGANIZACIÓN ESQUEMA PARA ESTRUTURAR O DIARIO  Data  Nome da práctica Descrición da práctica Comentarios e reflexións  Valoración global das prácticas  Propostas de mellora

PERCEPCIÓN DO ALUMNADO SOBRE AS PRÁCTICAS (1) «Eu descoñecía como se mandaban adxuntos e paréceme que hoxe en día é necesario coñecer a fondo as funcións que nos pode prestar o correo electrónico; tampouco sabía que tiñamos dereito a un correo ao estar matriculadas na universidade, cousa interesante e a que penso sacarlle partido a partir de agora» (alumna de 2º de E. Primaria). «Esta práctica permíteme pensar en actividades nas que eu participarei como docente, que fomentan actitudes solidarias e de rexeitamento ao racismo; tamén aprendín moito máis de como confeccionar un tríptico e de como se realizaban por exemplo as famosas autorizacións que eu levaba a casa.» (alumno 2º de E. Especial). EXEMPLOS

PERCEPCIÓN DO ALUMNADO SOBRE AS PRÁCTICAS (2) «Esta práctica é unha das máis difíciles posto que nunca fixen a avaliación dunha páxina web. Resulta difícil identificar algúns elementos pero é interesante realizar o análises e a valoración dunha páxina web. Así observo de que elementos se podía prescindir e outros que debían estar presentes.» (alumna de 2º de E. Social). «Coa práctica do multimedia descubrín, entre outras cousas, como se pon o son acorde coa animación do texto, o traballo con gifs ou a maneira de modificar o fondo do estilo dunha diapositiva preelaborada de PowerPoint. Estou moi contenta co resultado, xa que creei un conto multimedia, conseguindo unha presentación motivadora para alumnos de 1º ciclo de primaria.» (alumna de 2º de E. Especial). EXEMPLOS

PRODUTOS DAS PRÁCTICAS OS PRODUTOS Utilización da rede como recurso de comunicación.  Confec. do cronograma de actividades dun centro.  Elaboración de tríptico e cartaz.  Creación dunha presentación multimedia.  Avaliación dunha páxina web.  Análise da páxina dun periódico diario dixital.

CONCLUSIÓNS  A integración do diario e os produtos das prácticas no portfolio contribúe a organizar o traballo e posibilita a comprensión do proceso de aprendizaxe.  A elaboración do portfolio favorece a xeración de pensamento reflexivo crítico dende a acción co significado que lle dan os actores.  O emprego do portfolio completa a información obtida por outras vías para valorar e cualificar as prácticas do alumnado na materia.