BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars 1
INDEX Per què extraescolars Models de gestió Confecció de l’oferta Oferta infantil Oferta primària Gestió informatitzada Model d’ús Conclusions 2
PER QUÈ EXTRAESCOLARS Entenem les extraescolars com una forma més de cohesionar el grup, no pas com una necessitat horària dels pares. Mitjançant el futbol, balls, teatre, no només desenvolupem habilitats si no que ens relacionem. 3
Esquema de relacions per nivells PER QUÈ EXTRAESCOLARS Esquema de relacions per nivells 4
PER QUÈ EXTRAESCOLARS Esquema de relacions per nivells i amb activitats extraescolars: més enriquidor!!! 5
MODELS DE GESTIÓ Comissió d’extraescolars. Gestió external·litzada: Anglès (Kith). Compartida: Pere Tarrés, Kaddish, C.B. Prat i Ajuntament Gestió de rebuts i assegurances (FAPAC). Opció als nens socis de totes les AMPA del Prat. Reptes de continuïtat i millora: Activitats per a pares (fotografia, zumba) Activitats per a famílies 6
Adequació de l’oferta a la demanda CONFECCIÓ DE LA OFERTA Adequació de l’oferta a la demanda Equilibri al nombre d’activitats oferides Oferta en horari de menjador Anglès Tots els alumnes que es queden al menjador tenen un calendari d’activitats preparat pels monitors de menjador L’espai és un bé molt preuat (vòlei) Fira d’activitats per donar a conèixer novetats Reunió d’inici de curs amb els monitors 7
OFERTA INFANTIL 8
OFERTA PRIMÀRIA 9
GESTIÓ INFORMATITZADA Hem desenvolupat un programari que ens facilita molt la gestió 10
Fem un esforç per facilitar les altes i baixes. MODEL D’US Fem un esforç per facilitar les altes i baixes. Seguiment de l’assistència i funcionament de l’activitat. Beques ajuntament Tenim un referent que s’encarrega de centralitzar la relació amb els monitors. 11
CONCLUSIONS 510 alumnes a l’escola (370 families) 346 alumnes fan activitats, generant en total 580 inscripcions 12
CONCLUSIONS 13
CONCLUSIONS 14
CONCLUSIONS 15
Gràcies !!! Junts sempre sumem 16 16