Hoy es jueves el cuatro de octubre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Advertisements

Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
SWBAT apply directional vocabulary in order to provide and obtain directions to various places in a city Hoy es miércoles el dieciséis de diciembre Hagan.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Description Sentences
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
Mis amigos y Los Adjetivos
Composición # 2.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
La octava (8th) semana Spanish I A
Practiquen los adjetivos con
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Expressing likes and dislikes.
¡Los Adjetivos!.
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
¡buenos días!.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Adjective Grammar WORD ORDER.
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Hoy es jueves el quince de noviembre
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar (To Please) like.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
¿Qué te gusta hacer cuando….?
Hoy es lunes el primero de octubre
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
SWBAT: Interpret a video about the Spanish Royal Family
Due Now: Write your name on board for presentations
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Quasimodo: Write the following #’s in words
Telling Time.
La familia The Family.
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Hoy es jueves el cuatro de octubre SWBAT: Interpret reading sources in order to obtain personal information about others HAGAN AHORA: TRADUCE LOS ADJETIVOS atrevido _________________ reservado _________________ desordenado _________________ feliz _________________ perezosa _________________ graciosa _________________ estudioso _________________ trabajadora _________________

1. 2. 1. 3. 4.

ACTIVIDAD DE SALIDA Read the paragraphs about the three students. Choose a student that you would like to compare yourself to and fill out the information on the back of the sheet to help you organize your thoughts. (país = country, comida=food) Write a short paragraph in which you compare your likes and dislikes to those of the student you have chosen. You can start off with: Somos similares = We are similar or Somos diferentes = we are different Remember to use phrases such as: A mi también /Yo también)(me too) and A mi tampoco /Yo tampoco(me neither) ACTIVIDAD DE SALIDA How do you say “we are” in Spanish? How do you say “we like”? How do you say “because”?

MARTINA MÓNICA JOSÉ MANUEL Listen as the three students describe themselves in Spanish. As you hear various bits of information, write them under the name of the student to whom it applies