Hi ha una cosa que ens hauria de preocupar…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
Técnicas para Precisión y Eficiencia del Examen Visual
INTRODUCCIÓ A L’ULL Setmana de la Ciència Neus Martínez Zaragoza
G u i a p r à c t i c a.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
LA MENTIDA DESCOBERTA.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
LLUM I OMBRES.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
LA UNIÓ EUROPEA Activitat per aprendre els països membres de la Unió Europea, on estan situats i les seves capitals.
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
El sentit de La vista.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
TIPUS DE TAURONS.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Un bocí de pastís...?.
CONVERSA EXPLORATÒRIA
Què hi ha a l'Univers?.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
RECULL DE PREMSA març 2018.
VERMICOMPOSTAGE 4t DE PRIMÀRIA S.J.O. Curs
Amb uns altres ulls....
1. Epicur de Samos i l’epicureisme
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
El Nóbel.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Framework MVC en PHP Autor: Josep Humet Alsius
El petit príncep
L’AUTOESTIMA.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
ORACIÓ SUBORDINADA SUBSTANTIVA
BIODIVERSITAT A L’HORT
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
COMPARTIR CULTURES BARCELONA SYNODÀLIA 2003 II Sínode Europeu de Dones
LA PANDILLA.
HABILITATS COMUNICATIVES
HERÀCLIT D’EFES aC.
Cant espiritual Joan Maragall.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’ ELEFANT.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Amb uns altres ulls....
La representació dels objectes
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
LES MÀQUINES.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Tallers 2n. Trimestre
Transició de diapositives manual
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Hi ha una cosa que ens hauria de preocupar…

I tu..., què en penses? a) Hi ha coses molt més importants que això. b) No em preocupa gaire. Les ulleres (o lentilles) són còmodes. c) M’agraden les ulleres; m’encanten les marques. d) Les ulleres formen part de mi, de la meva personalitat. e) No s’hi pot fer res: és inevitable. f) Avui dia, la cirurgia és la solució. g) Mai no m’ho he plantejat. A més, a la meva edat ja faig tard. h) Em preocupa. Què s’hi pot fer?

VOLS APRENDRE A VEURE-HI MILLOR ... sense ulleres, lents de contacte ni operacions ?

MEIR SCHNEIDER (Ioga per als ulls, 1999) “Un dels obstacles més grans que hem de superar és la creença que la visió mai no pot millorar.” MEIR SCHNEIDER (Ioga per als ulls, 1999) ()

LA REEDUCACIÓ VISUAL És una pràctica natural que permet veure-hi millor a mesura que s’entrenen els ulls. Es tracta d’una tècnica efectiva, a l’abast de tothom, per a qualsevol problema de refracció o de binocularitat: astigmatisme estrabisme hipermetropia miopia presbícia (vista cansada)

Qui és el pare del mètode Qui és el pare del mètode? L’oftalmòleg americà William Bates (1860-1931) “En el millor dels casos, gairebé es pot afirmar que les ulleres no són més que un substitut molt insatisfactori de la visió normal” (1920)

H À B I T S V I S U A L S DOLENTS BONS Fixació (mirada estàtica) Difusió (visió global) Esforç (tensió) Moviment Centralització (percepció dels detalls, visió perifèrica) Relaxació (descans)

M O V I M E N T

C E N T R A L I T Z A C I Ó

R E L A X A C I Ó bany de sol mètode de les palmes

6 CONSELLS BÀSICS 1. Parpellejar i desplaçar la mirada de manera contínua i automàtica. 2. Respirar amb calma, contínuament. Badallar de tant en tant. 3. Mirar de prop i de lluny coordinant la ment i els ulls. 4. Recórrer amb interès l’objecte que mirem. 5. Acceptar la visió sense esforç. 6. Tancar sovint els ulls per tal que descansin.

UTILITZACIÓ “NATURAL” DELS ULLS Punt de vista global (holístic) OFTALMOLOGIA: MALALTIES OCULARS, CIRURGIA ÒPTICA / OPTOMETRIA: ULLERES I LENTILLES, TERÀPIA VISUAL ESPECÍFICA Punt de vista parcial, local REEDUCACIÓ VISUAL: UTILITZACIÓ “NATURAL” DELS ULLS Punt de vista global (holístic)

Què és un(a) educador(a) visual? És un(a) professional capaç d’ajudar les persones a millorar la seva vista amb mètodes naturals, estimulant els seus recursos vitals i la utilització responsable dels seus ulls.

UN CAS PRÀCTIC Presbícia (vista cansada)   Un señor, de cincuenta y cuatro años, es présbita. Es vendedor y nunca lleva gafas, pero comprende que su condición interfiere en su trabajo. Hace quince minutos de palmeo dos veces al día, y luego realiza ejercicios de los músculos oculares; después lee un periódico colocándolo lo más cerca que puede sin que se produzca tensión, moviéndolo de vez en cuando de modo que lo impreso resalte más claramente; parpadea de forma regular. Aumenta el tiempo que pasa conforme su vista mejora (…). Realiza ejercicios de cuello por la mañana y por la noche (…), y salpica los ojos con agua fría varias veces al día. Su progreso es continuo, y a las tres semanas de haber empezado el tratamiento su vista casi ha vuelto a ser normal. En unas cuantas semanas más su curación se habrá completado. (Harry Benjamin, Recupere la visión sin gafas, 1974)

MÉS INFORMACIÓ reeducaciovisual.com Josep Maria Calpe Educador visual reconegut per l’Associació Italiana per a l’Educació Visual (AIEV), 2011 Membre de l’Associació Espanyola per a l’Educació Visual (VEA), 2015