Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Advertisements

Lección 6: Primera parte Chapter Goals In this chapter you will learn how to: Discuss and describe clothing Go shopping at stores and markets Express past.
La Ropa.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Vocabulario – A ver si recuerdas
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
La familia.
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Flashcards La Ropa – Clothing Por Señora Abeille.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
How can I help you? I’m looking for [name a clothing item]. Talking to the Clerk.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Español 2 28 de septiembre de 2016.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El show de la moda Spanish 1 Fashion Show.
8 de febrero de 2017.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
Chapter 2B Vocabulary.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
6.3 Cost and Stores.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Repaso para la… Prueba #2 27 de febrero de 2017.
2B Vocabulario: Preguntas Importantes
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
¿Cuánto cuesta? Capítulo 7a.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Vocabulary 7-A De Compras.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Vocabulary 7-A.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Los Números.
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Development of the concert programme
6.2 Needs + Plans.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Describe a las personas con una frase completa.
Quasimodo: Write the following #’s in words
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Meta: 1) I can continue using new vocabulary words from this chapter to describe items of clothing I purchased recently. 2) I can use demonstrative adjectives.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
La familia The Family.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences. 2) I can discuss how people pay for their purchases. Enfoque: ¿Cuánta ropa hay? Aprender (learn) y escribir: Flashcards Go over vocab list on p. 124 and fill out Vocabulary Flash Cards p. 72-77 Vocabulario en uso: Actividad 4 y 5 p. 106 Escribir: Actividad 7 Hablar: ¿Qué es? ¿Cómo es? ¿Cuánto cuesta? Trabajar con amigos de Bolivia Estudiar: Do Quizlet Activity "Learn" with new set for Capítulo 2B: ¿Qué ropa compraste? Use laptop or phone...I will be checking for completion. Do at least 3 rounds or entire practice if time allows. Tarea #11: ¿Qué hacen? (Core Practice p. 40)

Enfoque: ¿Cuánta ropa hay Enfoque: ¿Cuánta ropa hay? A department store, el Almacén Márquez, is taking inventory of the clothing in stock. Look at the images and the numbers indicated to write complete sentences describing how many of each item the store has. Follow the model. Modelo: trescientos trece Hay (there is/there are) 313 suéteres. 1. Ciento sesenta y cuatro 2. Cuatrocientos cuatro 3. Setecientos cincuenta 4. Doscientos ochenta y tres 5. Quinientas quince

Actividad 4: ¿Quién es. ¿Santiago o Timoteo Actividad 4: ¿Quién es? ¿Santiago o Timoteo? Santiago and Timoteo have very different styles and shopping preferences. Read the comments below and decide whether Santiago o Timoteo said them. Use the picture on p. 106 to help. 1. Siempre escojo ropa de la misma marca. 2. La ropa floja me parece mucho más cómoda. 3. En realidad, el estilo de la ropa no me importa nada. 4. No me importan los precios altos si la ropa está de moda. 5. Me gustan mucho los colores vivos.

Actividad 5: ¿Cierto o falso Actividad 5: ¿Cierto o falso? Decide whether the following statements are true or false. If they are false, write a new sentence in Spanish to give correct information. Refer to the same picture, use the purple box or your vocab list for the chapter on p. 124 to help you. 1. En la caja, Santiago paga con una tarjeta de crédito. 2. Timoteo busca ropa que está en liquidación. 3. Santiago compra pantalones negros, una camisa roja, y una corbata azul. 4. Timoteo usa ropa apretada y de color vivo. 5. Hay una mujer en la entrada de la tienda. 6. El cajero lleva una camisa blanca y una corbata anaranjada.

Actividad 7: ¿Qué compran y cómo pagan Actividad 7: ¿Qué compran y cómo pagan? Write complete sentences about what each of these people buy and how they pay. Remember to conjugate the verbs according to who does the actions.  1. Mis hermanos (comprar) y (pagar) con 2. Mi mamá (comprar) unos y (pagar) con 3. Yo (comprar) una y (pagar) con 4. Tú (comprar) y (pagar) con 5. Miguel y yo (comprar) un asfd y (pagar) con

Hablar con amigos de Bolivia: ¿Qué es. ¿Cómo es. ¿Cuánto cuesta Hablar con amigos de Bolivia: ¿Qué es? ¿Cómo es? ¿Cuánto cuesta? Choose two items each to talk about and describe what it is, what it is like and how much it costs. Try to include details using adjectives from our vocab list and express whether you like it or not. Helpful words/phrases:  Cuesta... Cuestan... ¡Es caro! ¡Son caras! Es barato. Son baratas. Es bonito/a. Son bonitos/as. Es feo/fea. Son feos/feas. Me gusta el estilo porque... Está de moda... Están de moda... No me gusta porque... Modelo/Ejemplo: La sudadera de marca Yeezy es floja, negra y hecha de algodón. No me gusta el estilo porque es feo. Cuesta quinientos cincuenta dólares. Es muy cara en mi opinión.

Quizlet Class Join link: Type EXACTLY like this! https://quizlet.com/join/V5V8CE5RB