Meta: 1) I can identify and talk about clothing and items needed for personal preparation.  2) I can interpret what events or special occasions people.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
Advertisements

Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Texto: pá Vocabulario (verbo)
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Hazlo Ahora.
Los guantes La sudadera Las sandalias
REFLEXIVE VERBS.
Acostarse To put oneself to bed.
Hagan ahora Take out stack of paper.
Capítulo 3 Talking about your daily routine
Vocabulario Chapter 2A.
Mi Rutina Diaria y Mi Casa
Tapas Complete each sentence with the appropriate form of a reflexive verb. Mi amigo ____ la cabeza con el champú. Tú ____ con un despertador.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¿Cómo te preparas? 2A.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Proyecto: La rutina diaria de mi familia
Para hacer ahora Identifiquen los números
Write in Spanish (See pag 96)
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
¿Cómo te preparas?.
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
Matamoscas R2 Capítulo 2A.
El Conejito Malo.
Tema 2-A Vocabulary P. 74.
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Enfoque: Escribe las prendas y los colores de la ropa
Jugar: ¡Conecta cuatro! Escribir: ¿Qué ropa llevan?
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Metas: 1) I can write about getting ready for an event and daily routines. 2) I can discuss when I do certain activities and how much time I need to get.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons.
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Los verbos reflexivos Vamos a repasar los verbos reflexivos.
Los verbos reflexivos Vamos a repasar los verbos reflexivos.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
La rutina diaria.
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
Unidad 2: La Rutina Diaria
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Bellringer 4/30 22 days! To review the pronouns used with gustar, fill in the blank with the correct one. Write sentences. (Look at your verb sheet if.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Meta: Puedo escuchar, interpretar y entender información sobre la preparación personal y la rutina diaria.  Enfoque: La ropa y los colores Arte y cultura:
Enfoque: Core Practice p. 18 Actividad A y B
6.2 Needs + Plans.
Meta: 1) I can continue using new vocabulary words from this chapter to describe items of clothing I purchased recently. 2) I can use demonstrative adjectives.
Vámonos Mi Rutina Diaria 8 minutos
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Meta: 1) I can identify and talk about clothing and items needed for personal preparation.  2) I can interpret what events or special occasions people are getting ready for. Enfoque: 2 partes (Hablar/Discutir) Picture Talk: ¿Qué pasa en la fotografía? (Escribir) Identifica los artículos y los colores de la ropa Repasar el vocabulario: Los eventos especiales y los verbos de la rutina diaria (preparación personal) Actividades de práctica Escuchar: Actividades 5 y 6 (trade with partner & correct) Communicative Pair Activity Whiteboard review: El vocabulario Boleto de salida: Actividad 5 (p. 78 in textbook) Tarea #3: Vocabulary Production

Los eventos especiales

La boda

La fiesta

El baile

La audición

El concurso

El partido

La cita

La rutina diaria (la preparación personal)

Ducharse

Bañarse

Afeitarse

Secarse el pelo

Secarse las manos con la toalla

Vestirse

Cepillarse (los dientes)

Arreglarse (el pelo)

Whiteboard Review: Los eventos especiales y la rutina diaria Look at each image and write down the word in Spanish. If you cannot identify it on the first try, I will say the word in Spanish and you will practice spelling it out correctly (listen to the pronounciation carefully).

Cepillarse (los dientes)

Bañarse

La cita

Ducharse

La boda

Afeitarse

Secarse el pelo

Vestirse

Arreglarse (el pelo)

Secarse las manos con la toalla

Boleto de salida (Exit Ticket): Actividad 5 Ropa elegante (formal) Ropa cómoda