KALE ERABILERAREN NEURKETA URIBE-KOSTA 2006ko neurketa
Euskara gaitasuna eta erabilera
Euskara gaitasuna eta erabilera, herriz herri
Zonaldekako erabilera
Euskararen erabilera adin taldeen arabera * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Adin-taldeen araberako erabilera, Berangon * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Adin-taldeen araberako erabilera, Gorlizen * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Adin-taldeen araberako erabilera, Lemoizen * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Adin-taldeen araberako erabilera, Plentzian * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Adin-taldeen araberako erabilera, Sopelanan * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Adin-taldeen araberako erabilera, Larrabasterran * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Adin-taldeen araberako erabilera, Urdulizen * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Erabilera neurraldi bakoitzean
Erabilera neurraldi bakoitzean
Sexuaren eragina erabileran
Sexuaren eragina erabileran, herriz herri
Sexuaren eragina erabileran, herriz herri
Haurren presentziaren eragina (I)
Haurren presentziaren eragina, herriz herri (I)
Haurren presentziaren eragina, herriz herri (I)
Haurren presentziaren eragina (II)
Haurren presentziaren eragina (II)
Taldearen osaeraren araberako erabilera: Uribe-Kosta
Adin-talde berekoen arteko erabilera, herriz herri
Adin-talde berekoen arteko erabilera, herriz herri
Euskararen ezagutza Uribe-Kostan, herriz herri
Euskararen ezagutza Uribe-Kostan, herriz herri
Ezagutzaren bilakaera
Ezagutzaren bilakaera
Ezagutzaren bilakaera adin taldeka
Ezagutzaren bilakaera adin taldeka
Ezagutzaren bilakaera adin taldeka (II)
ESPERO DAITEKEEN ERABILERA ETA ERABILERA ERREALA
Espero daitekeen erabilera -isotropiakoa- (adibidea) Euskararen ezagutza mailaren arabera, espero daitekeen erabilera kalkulatzen da. Hau da, ezagutza hainbestekoa izanik, euskaldunak euskaldunekin elkartzeko ze aukera dagoen aztertzen da (bikotekako, hirukotekako, eta laukotekako elkarrizketetan); alegia, euskaraz hitz egitea estatistikoki zenbatean den posible. Horretarako, gure hipotesian, euskaldunak euskaldunekin elkartzen direnean BETI euskaraz mintzatuko direla suposatuko dugu; egoera baikorrena, beraz. Hipotesi horri jarraituta, ezagutzaren eta erabileraren arteko erlazioa aztertuko dugu. Adibide bat:
Espero daitekeen erabilera -isotropiakoa- (adibidea) Eman dezagun laukote batean (A, B, D, eta C) hiru elebidun ditugula: A, B, eta D. Laukote horretan euskararen ezagutza % 75ekoa da, lautik hiru baitira euskaraz hitz egiteko gai. Azter dezagun jarraian euskararen erabilera konbinaketak eginaz: EUSKARAZ: AB, AD, BD; ABD GAZTELANIAZ:AC, BC, DC; ABC, BDC eta ADC Ondorioa garbia da: hamaika taldetatik 6 bikote, 4 hirukote eta laukote 1 lau taldetan arituko dira euskaraz 3 bikotetan eta hirukoteko batean. Hau da, taldeen % 36,4ean arituko dira euskaraz.
Espero daitekeen erabilera (isotropiakoa) eta kalean neurtutakoa * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Espero daitekeen erabilera (isotropiakoa) eta kalean neurtutakoa * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-50era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Inguruko herriekiko alderaketa * Eskala erreala 0-100 izanik ere, 0-70era egokitu dugu diagrama argiago geratze aldera
Eskualdea, probintzia, eta EH
ONDORIO NAGUSIAK (I) Erabilera indizea % 9 da, oro har, Uribe-Kostan. Erabilera indizerik altuenak Urdulizen (% 16) eta Sopelanan (% 14). Indizerik baxuenak Plentzian (% 4) eta Berangon (% 6,5). Tartean ageri dira Lemoiz (% 11), Larrabasterra (% 10) eta Gorliz (% 8). 2) Adin-taldeka: haurrek erabiltzen dute euskara gehien (% 15). Gutxien, berriz, batez bestekoaren azpitik, gazteak (% 3). Helduen erabilera % 8 izan da, eta adinekoena bi p. beherago ageri da (% 6) Herriz herri, antzekotasunak: HAURren erabilera, guztietan altuenekoa (salbuespena, Larrabasterra; helduen indizea altuxeagoa). GAZTEen erabilera oso baxua izan da (% 2tik beherakoa, Larrabasterran izan ezik; hemen gazteen erabilera adinekoenaren gainetik). HELDUen eta ADINEKOen erabilera: parekoa Berangon, Gorlizen eta Lemoizen / Helduena altuagoa Plentzian, Larrabasterran eta Sopelan / Adinekoena gainetik Urdulizen.
ONDORIO NAGUSIAK (II) 3) Sexua: emakumezkoek, oro har, euskaraz hitz egiteko joera handixeagoa agertu dute: Gorlizen eta Urdulizen aldea oso apala (2 p.). Larrabasterran (5 p) eta Lemoizen (11 p) alde handiagoa. Sopelan eta Berangon ez alderik. Plentzian, gizonezkoak puntu 1 gainetik. 4) Haurren presentzia: eragile garrantzitsua, haurrak presente izanik erabilera nabarmen igotzen da (11 puntu). Plentzian eta Berangon nabarmenena; Larrabasterran gutxien. Haurrak mintzakide direnean (elkarrizketan zuzenean parte hartzean), erabilerak nabarmen gora. Herri gehienetan haurrek nagusiekin hitz egitean (ez haurren beraien artean). Haurraren presentzia soilak izan du eraginik nagusien erabileran (Salbuespena, Berango eta Gorliz).
ONDORIO NAGUSIAK (III) 5) Erabilera erreala, espero zitekeenaren: gainetik lau herriotan: Berango, Sopelana, Larrabasterra eta Urduliz (ez koska handirik). azpitik, berriz, Lemoizen (nabarmen; 19 p) eta Plentzian (1,5 p eskas).