Ikastetxeetako Hizkuntza Normalkuntza

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gurasoen motibazioa lantzeko arrazoirik ba al dugu?
Advertisements

HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
FORU DEKRETUA, euskararen erabilera arautzen duena Nafarroako administrazio publikoetan DECRETO FORAL por el que se regula el uso del euskera en sus Administraciones.
Gogamena edo Pentsamendua
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
Hezkuntza-sisteman hezkidetza
EHULKU (galderak nola egin)
KOMUNIKAZIOA.
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
IRAKURKETA LANTZEKO ORIENTABIDEAK
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
NORBANAKO EGOKITZAPEN CURRICULARRAK
EHULKU zerbitzua EHULKUren aholkua (EHULKU).
Fenomenoen gaineko ikerketa
BITARTEKARITZA.
HURBILKETA OROKORRA XX.MENDEKO FILOSOFOEI
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
CLUB ATLETICO RENTERIAREN
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
Beritzegune Nagusia / Arloak
HIZKUNTZEN IKAS-IRAKASKUNTZA
MEDIKUNTZA ETA ODONTOLOGIA FAKULTATEA
Euskara ere eman. Zeuk duzu giltza
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
Duzun onena: hizkuntzen trataera familian
IRAULTZAK , GERRAK ETA ALDAKETAK
IRALE.
EAEko euskararen belaunez belauneko transmisioa
PROIEKTUEN ARTEKO UZTARDURA:
Soldata Lan Harremana Hitzarmen Kolektiboa Ogasuna Gizarte Segurantza
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
Zer da Euskalbar?.
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
gezurrak asmatu eta zozketan parte hartu
- Nortzuk izango dute hezkuntza-premia berezia?
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
Sindikatuak eta lan-munduaren euskalduntzea
ENKARTERRIKO EUSKARAREN PLAN ESTRATEGIKOA ( )
Komunikazioaren elementuak
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Zenbat ditu gaur otsailak?
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
GURASO ESKOLA 2014/2015.
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Egileak: Julen, Borja eta
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO CURRICULUMA
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
IGELA PROIEKTU TELEMATIKOA
LAN MUNDUAN EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEN DUTEN ENTITATEAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

Ikastetxeetako Hizkuntza Normalkuntza Ulibarri programa Ikastetxeetako Hizkuntza Normalkuntza

ULIBARRI PROGRAMA Hizkuntza baten biziberritze prozesuaren arrakasta: -Lege-marko egokia -Hizkuntza politika eraginkorra eta baliabideak -Herritarren atxikimendua eta hizkuntzaren aldeko jarrera eta konpromisoa

ULIBARRI PROGRAMA Lege-markoa. 10/1982 Oinarrizko LEGEA, azaroaren 24koa, Euskararen erabilpena arautzekoa. Jaurlaritzak, ikasleriari nahitaezko ikastaldiak bukatzerakoan bi hizkuntza ofizialak erabiltzeko adina ezagutuko ditueneko segurantza emateko xedezko neurriak hartu eta euskara giroa bermatuko du ,…

ULIBARRI PROGRAMA 1/1993 LEGEA, otsailaren 19koa, Euskal Eskola Publikoari buruzkoa. 3.atala: g) ikasle guztiek, baldintza beretan, derrigorrezko irakaskuntza-aldia bukatzean bi hizkuntza ofizialen ezagupen praktikoa izango dutela bermatzea, euskararen erabilera bultzatuz eta normalkuntzari lagunduz.

ULIBARRI PROGRAMA 175/2007 DEKRETUA, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma 13. artikulua.- Elebitasuna eta eleaniztasuna. 1.- Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak neurriak hartuko ditu hezkuntza-sistema elebiduna sendotzeko eta ikasleek, Oinarrizko Hezkuntza amaitzean, Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan komunikatzeko gaitasuna eskuratuko dutela bermatzeko… …Xedea da bi hizkuntza horiek harremanetarako eta erabikerako hizkuntzak izatea eta eremu pertsonalean, sozialean eta akademikoan erabiltzea.

Hizkuntza normalkuntza ahalbidetzeko baliabide bat: ESKOLA. “Hizkuntzak ez du irakaskuntzara soilik mugatu behar, eskolak ekarpena egin behar dio gizarteari.” David Hopkins (Londreseko Unibertsitateko irakaslea)

Hizkuntzaren normalizazioa Helburua: erabilera hedatzea Hiztun kopurua haztea Erabileraren maiztasuna handitzea Erabilera eremu eta funtzio anitzetara hedatzea Hizkuntza minorizatuaren presentzia areagotzen lagunduko duten erabilera-arau adostuak indarrean jartzea.

ESKOLA ERAGILEA euskararen normalizazioan Zein da eskolaren egitekoa euskararen biziberritze prozesuan? Eskola funtsezko euskarria da hizkuntzaren ezagutza, erabilera eta erabiltzeko motibazioa sustatzeko eta lantzeko.

Elebidunak izan behar dute ikasleek derrigorrezko eskola-aldia bukatzean Baina hori lortuko da Eskolak gizarte mailako erabilera egoerak eta jardun-guneetako ezberdinak kontuan hartuz, lan sistematikoa egiten badu. HORRETARAKO… Ikastetxeak hizkuntza ondo menderatzeko eta testuinguru desberdinetan euskara erabiltzeko egoera anitzak eskaini behar ditu.

Euskararen hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna Praktikan ikasle askoren komunikaziorako gaitasuna oso mugatua da. (ISEIko ikerketa datuak) Noiz lortzen da GAITASUNA?: Ikasleak bizitza pertsonal, sozial edo akademiko/profesionalaren edozein eremu eta egoeratan eraginkortasunez jarduteko gai direnean, izan ahoz edota idatziz, hartzaile edo ekoizle gisa arituz.

EUSKARAREN ERABILERA nahikoak eta askotarikoak Gizarteak bermatzen ez dituen erabilera nahikoak eta askotarikoak eskaini behar ditu eskolak, bai barnean zein kanpoan, eguneroko jardun-guneetan. Lan horren beharra are nabarmenagoa da bere ohiko gizarte ingurunean euskaraz aritzeko aukera gutxien duten ikasleen kasuetan.

Euskara gaineko ARLOETAKO EDUKIAK IKASTEKO TRESNA Irakasgai bat ikastea berari buruz hitz egiten eta idazten jakitea da; beraz, lexiko bereziaren ezagutzatik haratago, beste arlo eta irakasgaietako irakasleen erantzukizuna ere bada testua lantzea, bai ahozkoak bai idatzizkoak.

BIZIKIDETZA ETA INKLUSIORAKO tresna Eskola bizikidetza eta inklusiorako tresna eragilea da. Ikasle guztiek bi hizkuntzak erabiltzeko gai direla bermatuz bakarrik ziurtatzen da gizarteratzeko aukera berdintasuna eta denon hizkuntza-eskubideak gauzatuko direla.

HIZKUNTZA-JOKABIDEAK Irakasleon hizkuntza-jokabideak ere asko lagundu dezake gure ikasleen hizkuntza ezagutzan eta erabileran. Azalpenak eta argibideak ematen ditugunean, justifikazioak eta argudioak eskaintzean etab. erabiltzen dugun hizkuntzaren kalitatea zaintzeak, euskara erabiltzeko joera erakusteak eta hizkuntzarekiko jokabide asertiboa eta inklusiboa dugula erakusteak, euskarazko kultura produktuek sortarazten diguten gozamena haiekin konpartitzeak bermatuko diete inputa egokia eta hizkuntzaren balioaren pertzepzioa.

ARLOKO IRAKASLEAK BADU ZER EGIN Irakasle guztiok gara euskararen egoeraren normalizazioan eragile. Zer da eragile izatea? Irakasleok normaltasunez euskaraz aritzea eta hizkuntza bizia erabiltzeko aukera ematea. Euskararen erabilera bultzatzeaz gain, euskararen corpusa eta prestigioa areagotzen lagundu behar dugu.

Nola egin dezakegu? 1- Gelan erabiltzen ditugun bitartekoei arreta berezia jarriz. Baliabide informatikoak eta telematikoak euskaraz erabili. Euskaraz dauden web guneak informazio iturri-gisa erabili. Arloko irakasleak euskarazko baliabideek hizkuntzaren kalitatea bermatzen dutela ziurtatu. Kultura erreferenteak aipatzerakoan ingurune hurbilekoak ere aintzat hartu. Testu liburuen ulermenari arreta jarri. Norberak sortutako materialak, unitate didaktikoak… euskaraz sortu. …

Nola egin dezakegu? 2-Arloaren helburuak eta ebaluazio irizpideak programatzerakoan, ikasleek arlo didaktiko bakoitzeko ezaguerak ulertu eta adierazteko beharrezko dituzten hizkuntza-baliabideak ere aintzat hartuz. Matematikako hizkuntza euskaraz txertatu eta zehaztasun egokiz erabiltzera bultzatu. Problemen argudiatze eta prozesuen deskribatzearekin erlazionatutako hizkuntza-edukiei garrantzia eman. Adierazpen gaitasuna garatzearren, mintzatzeko eta elkarri entzuteko aukera eman behar zaie ikasleei, arlo eta gai guztietan. …

Nola egin dezakegu? 3-Irakasleok hizkuntza ahalik eta ondoen erabiliz. Horretarako, etengabeko prestakuntza dugu.

Nola egin dezakegu? 4- Ahozko interakzio/elkarrekintza didaktikoa sustatuz. “Gelan jarduteko zenbait moduk hobeto bermatzen dute ezagutzaren eraikuntza eta oinarrizko gaitasunen garapena. Horietako bat da ikasleen arteko eta ikasle-irakasleen arteko interakzio-egoerak areagotzea”. D. Quinquer, 2007. “Ikasteko jarduera guztiak dira, finean, elkarrizketa. Izan ikasleen artekoa, izan ikasle eta adituen arteakoa edo komunitateko adituen artekoa.” A. Perez Gómez, 2009.

Nola egin dezakegu? Hiztun eredu kontzientea izanez. “Etsenplua ematea ez da besteengan eragiteko modu nagusia, baizik eta modu bakarra” A. Einstein Esaten duguna baino garrantzitsuagoa de egiten duguna. Irakasle guztiok gara gure ikasleentzat erreferentzia. Nekez transmitituko dugu sinesten ez duguna, are gutxiago egiten ez duguna.

LABURBILDUZ Irakasle garenez guztiok gara hizkuntza eragile, beraz guztiok badugu gure egitekoa eta gure ardura ikasleen hizkuntzaren jabekuntzan, bai euskara mailaren ezagutzan eta nola ez euskararen erabileran. Ezin baita banandu erabilera eta ezagutza, biak txanpon bereko aurpegiak baitita. Batak ezin baitu bestea gabe aurrera egin.

BUKATZEKO Hau guztiak egiteak, gainera , hizkuntza minorizatuari prestigioa ematen dio, eta hizkuntzaren berreskuratzen eta normalizazio prozesuan modu positiboan eragiten du.