En aquest salm es troben juxtaposats dos poemes d’estil i contingut diversos. ► El primer és un himne d’intensa vibració lírica, que celebra la glòria.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
En aquest salm es troben juxtaposats dos poemes d’estil i contingut diversos. ► El primer és un himne d’intensa vibració lírica, que celebra la glòria.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
¿Era necessari tant de sofriment?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

En aquest salm es troben juxtaposats dos poemes d’estil i contingut diversos. ► El primer és un himne d’intensa vibració lírica, que celebra la glòria del Creador manifestada en l’harmonia i la grandiositat del firmament (vv. 2-7). ► El segon és un poema didàctic, en què es descriuen les excel·lències de la Llei divina. S’estableix un paral·lelisme entre les dues manifestacions de la glòria de Déu: l’una en el Creador i en les perfeccions de l’univers, i l’altra en la Revelació concedida al seu poble, font de felicitat i de vida per als qui l’estimen i accepten les seves exigències.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Per a un jueu fervorós, la llei, lluny de ser una trava minuciosa, una regla legalista i formalista, és un vertader “do de Déu”. En revelar a l’home la llei del seu ésser, Déu fa aliança amb ell, per ajudar-lo en els seus comportaments vitals: com el sol que “es casa amb la terra” per donar-li vida, en el do de la llei hi ha quelcom semblant a l’alegria de les núpcies, és un misteri nupcial! La lletania de “qualitats” atribuïdes a la llei recorda les qualitats que es tributen els enamorats. 2. AMB JESÚS Segur que Jesús va cantar aquest salm amb molt fervor. Les seves paràboles, quasi totes preses de la “natura”, ens mostren l’admiració que professava a l’obra de la creació. Tot allò que és bell li “parlava”, li parlava del Pare! 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La llei de Déu. Nosaltres, homes moderns, ¿no hauríem de redescobrir què és una “llei”? L’autor d’aquest salm proclama joiosament que té una “llei”. No fa pas la impressió que estigui pressionat, forçat per ella, com si aquesta llei li fos imposada des de fora... “Els preceptes del Senyor són planers, omplen el cor de goig... són més desitjables que l’or fi... són més dolços que la mel”.

El cel parla de la glòria de Déu, l’estelada anuncia el que han fet les seves mans. Els dies, l’un a l’altre, es transmeten el missatge, l’una a l’altra se’l revelen les nits. Silenciosament, sense paraules, sense que ningú els senti la veu, la seva crida s’escampa a tota la terra, escolten el seu llenguatge fins als límits del món.

Ha posat dalt del cel un pavelló per al sol, i el sol en surt, com un espòs de la cambra; radiant com un atleta, corre pel camí, surt a un extrem del cel, i se’n va fins a l’altre; res no s’escapa de la seva escalfor.

És perfecta la llei del Senyor, i l’ànima hi descansa; és ferm el que el Senyor disposa, dóna seny als ignorants. Els preceptes del Senyor són planers, omplen el cor de goig; els manaments del Senyor són transparents, il·luminen els ulls.

Venerar el Senyor és cosa santa, es manté per sempre; els determinis del Senyor són ben presos, tots són justíssims. Són més desitjables que l’or fi, més que l’or a mans plenes; són més dolços que la mel regalimant de la bresca.

El vostre servent està prompte a guardar-los amatent; però, ¿qui s’adona de les pròpies errades? Disculpeu el que em passa inadvertit. Preserveu-me, Senyor, de l’orgull, que no s’apoderi de mi; així seré irreprensible, i net d’una gran culpa.

Les paraules que em surten dels llavis i els pensaments que el meu cor medita, que us siguin agradables, Senyor, penyal meu, redemptor meu.

“Els dies, l’un a l’altre, es transmeten el missatge, l’una a l’altra se’l revelen les nits. Silenciosament, sense paraules, sense que ningú els senti la veu, la seva crida s’escampa a tota la terra, escolten el seu llenguatge fins als límits del món”. Aquest pregó, aquest llenguatge, aquesta saviesa secreta ens parla també a nosaltres. El seu missatge és clar: Déu no falla mai. Aquest és el secret de les estrelles. I la mateixa mà que les guia eternament per les rutes invisibles del cel, ens guia també a nosaltres pels laberints impossibles del nostre viatge sobre la terra. Mira els cels i anima’t. Déu recolza la seva creació. Cel i terra a l’uníson. El vostre Fill ens ensenyà a demanar que es faci la vostra voluntat a la terra com en el cel. Veig com tots els cossos celestes obeeixen la vostra voluntat amb fàcil perfecció, i demano per a mi aquesta mateixa facilitat a l’hora de seguir les rutes de la gràcia. Aquesta és l’oració que reso cada dia, seguint l’ensenyament del vostre Fill. Certament que tinc la llibertat –que el sol i la lluna no tenen– d’escollir direcció i de desviar-me del vostre camí. Per això us demano que em dirigiu a poc a poc, que em corregiu suaument, que em cuideu al llarg de la meva òrbita.

Donem gràcies a Déu i proclamem la seva glòria pel do de la creació i pel sol que il·lumina el nostre dia; però encara més perquè Crist, llum veritable que il·lumina tot home, resplendeix sobre nosaltres i surt a un extrem del cel, i se’n va fins a l’altre; res no s’escapa de la seva escalfor.