Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Seminari: Debat entorn a la proposta estatutària de finançament de la Generalitat de Catalunya Barcelona, 12 de maig de 2005.
Advertisements

LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2012
Compte General 2009 Sabadell, maig de 2010.
La planificació empresarial
Els models ESE i rènting: fent camí cap a una millor gestió local de l’energia
i el que no es pot avaluar
AUDIÈNCIA PÚBLICA Transparència i participació 27 de setembre de 2012
Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.
Pressupostos 2014 Es manté el nivell de despesa del 2013, es dóna prioritat a la despesa social i s’adequa el compromís amb l’estabilitat fiscal al context.
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
En aquest tema veurem els apartats següents:
COMPTES ANUALS EXERCICI 2014
Planificació financera
GESTIÓ DE MATRÍCULA=> Manteniments =>Manteniments Matrícula => Manteniment Dades Centre Pla Manteniment en relació a l’obligatorietat de presentació de.
la depressió dels anys trenta
Informe sobre el finançament autonòmic de Catalunya
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Departament de Justícia
Ajuntament de Cardedeu
LA INDEXACIÓ A LA INFLACIÓ
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
PRESSUPOST 2010.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
Sessió de treball oberta
Sessió de treball oberta
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
COMPTE GENERAL EXERCICI 2015
PRESSUPOST MUNICIPAL 2018.
SESSIÓ INFORMATIVA OOFF i PRESSUPOST 2015
la depressió dels anys trenta
Necessita Catalunya un nou finançament?
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
La gestió dels residus municipals a Sant Just Desvern
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Perspectives econòmiques i reptes del sector de la salut
Serveis de Millora Agrària SA
Una proposta per Catalunya. Barcelona, setembre de 2005
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
COMPTE GENERAL exercici 2011.
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
Pressupost General del Consell Comarcal del Maresme 2015 Desembre 2014.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Participació en un projecte de cooperació per al desenvolupament:
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
PARTICIPACIÓ CIUTADANA
Pere Antoni Mas Cladera
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
EL RESULTAT DE L’EMPRESA: EL COMPTE DE P i G
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
PRESSUPOSTS 2014.
Presentació de la liquidació provisional
DA46: PROCÉS D’ADAPTACIÓ FINAL 01/01/2013 Subdirecció Màrqueting MUTUALISTES EN OPCIÓ ALTERNATIVA AL RETA.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
2012 COMPTE GENERAL Intervenció General.
Plenària del Patronat 6 de juny de 2019
¿Vols saber el dèficit en infractustures a Catalunya
Transcripción de la presentación:

Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018

Dades principals de la liquidació del pressupost 2017 Resultat pressupostari ajustat 4.011.998,50 € (-2.8M€)* Estalvi net ajustat 7.934.305,89 € (+2.7M€)* Romanent de tresoreria ajustat 5.600.001,25 € (+1,6M€)* Endeutament 48,35% (-2%)* Resultat consolidat amb Fisersa *Comparació amb liquidació 2016

Evolució d’ingressos i despeses

Evolució del resultat pressupostari ajustat

Evolució de l'estalvi net

Evolució de l'endeutament

Evolució del romanent de tresoreria per a despeses generals ajustat

Estabilitat pressupostària L'article 11.4 de la Llei Orgànica d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera (LOEPSF) estableix que les Corporacions Locals hauran de mantenir una posició d'equilibri o superàvit. Es defineix el concepte d’estabilitat, com a la situació d’equilibri o superàvit estructural. També indica la capacitat o necessitat de finançament d’una entitat. Càlcul: Ingressos no financers (capítols 1-7) - despeses no financeres (capítols 1-7) +-ajustos Si és > 0, l’entitat té capacitat de finançament o superàvit pressupostari no financer. Si és < 0, l’entitat té necessitat de finançament o un dèficit pressupostari no financer. Amb dades consolidades s’obté un import de 6.887.108 > 0, per tant, l’Ajuntament de Figueres compleix l’estabilitat pressupostària.

Regla de la despesa L'article 12 de la Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària exigeix també a les Entitats Locals que la variació de despesa no superi la taxa de referència de creixement del PIB, que determina el MINHAP.   La taxa de creixement pel 2016 era d’un 1,30% respecte l’any anterior. El volum de despesa computable es calcula tenint en compte “la despesa total en base als usos no financers en termes Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals, exclosos els interessos del deute, la despesa no discrecional en prestacions per desocupació, la part de la despesa finançada amb fons finalistes procedents de la Unió Europea o d'altres Administracions Públiques i les transferències a les Comunitats Autònomes i a les Corporacions Locals vinculades als sistemes de finançament” Càlcul: Amb dades consolidades el màxim que podíem gastar el 2016 era de 46.999.602 euros. El càlcul de la DESPESA COMPUTABLE dóna un resultat de 41.665.892, per tant SÍ ES COMPLEIX la regla de la despesa.

Conclusions liquidació 2017 Reducció de l’endeutament en 52 punts des del 2012 on l’endeutament era del 100,92% Millora de la gestió pressupostària i augment de l’estalvi net Compliment de la previsió del pla econòmic financer del govern municipal 2017-2019 Ajust de l’equilibri entre ingressos i despeses Compliment de la llei d’estabilitat pressupostària Correcta previsió en la confecció del pressupost Recuperació progressiva de la capacitat inversora de l’Ajuntament

Figueres, març de 2018