Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
JESÚS DE NATZARET.
+ Aquesta súplica en favor del rei (v + Aquesta súplica en favor del rei (v. 1) va ser composta probablement per al dia de la seva entronització.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Vivim-la amb el sacerdot
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Vista del cim de les Benaurances
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Concurs bíblic.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió dramàtica, el salmista presenta quatre escenes successives: la inútil rebel·lió dels reis vassalls (vv. 1-3); la reacció del Senyor enfront dels rebels (vv. 4-6) la declaració del nou rei, l’“Ungit” del Senyor (vv. 7-9) d) la crida a la reconciliació, amb una amenaça per als rebels (vv. 10-12) El salm s’anà enriquint amb motius messiànics, i els primers cristians el van “rellegir” com un anunci de l’entronització celestial del Crist en el moment de la seva Resurrecció i com una proclamació profètica de la seva filiació divina (v. 7).

TRES LECTURES DEL SALM 1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS Heus ací un salm reial que, sota la imatge de l’“entronització” d’un rei a Israel, fa descobrir el “projecte de Déu”, a punt de realitzar-se en el Messies. Recordem que la paraula “Messies”, en hebreu significa “l’Ungit”, “el Consagrat”, “el Rei”. I aquesta mateixa paraula fou traduïda en grec per “Christos”. 2. AMB JESÚS TRES LECTURES DEL SALM Sant Lluc (1,32) es refereix a aquest salm quan afirma que “El descendent de David, rei d’Israel” anunciat a la Verge, “serà anomenat Fill-de-l’Altíssim”. Podem imaginar-nos amb quina devoció Jesús cantava aquest salm, que parlava d’ell anticipadament, quan l’animador de la pregària el feia cantar a la sinagoga de Natzaret. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS En Jesús ressuscitat, “engendrat avui”, el projecte de Déu triomfa. Els enemics de Déu, el pecat, l’odi, la mort… ja estan vençuts! No posaran en acció el seu poder contra els enemics, d’una manera diferent. L’”últim dia” escatològic, aquesta victòria assolida “resplendirà ja en ple dia”: l’amor de Deu només pot ser vencedor. Gràcies, Senyor. En “el vostre Fill”, nosaltres som també els vostres fills estimats. (Noél Quesson)

¿Per què aquest avalot de les nacions, aquest complot inútil de pobles? Els reis prenen les armes, conspiren alhora els sobirans contra el Senyor i el seu Messies: «Trenquem els seus lligams, trenquem-los! Traguem-nos el seu jou del damunt!»

Però se’n riu el qui té el tron al cel, el Senyor els veu i se’n burla. Aleshores els parla indignat, la seva ira els desconcerta. M’ha consagrat a mi com a rei seu dalt de Sió, muntanya santa.

Proclamo el decret del Senyor. M’ha dit: «Ets el meu Fill; avui t’he engendrat. Demana-m’ho, i et daré els pobles per herència, posseiràs el món d’un cap a l’altre. Els governaràs amb el ceptre de ferro, els esmicolaràs com un gerro de terrissa.»

I ara, reis, tingueu seny, apreneu, governants de la terra. Respecteu el Senyor, sotmeteu-vos-hi, veniu tremolant a fer-li homenatge, no fos que el vostre intent acabi en la desfeta si de sobte s’inflamava la seva ira.

Feliços els qui en ell es refugien.

SÓC EL VOSTRE FILL Aquestes són les paraules que més m’agrada d’escoltar dels vostres llavis, Senyor: “Ets el meu fill”. Es necessita fe per a pronunciar-les davant la meva pròpia misèria i davant d’una gentalla escèptica. Però jo sé que són veritat, i són l’arrel de la meva vida i l’essència del meu ésser. Cada dia us anomeno Pare, i ho faig perquè m’heu dit fill. Aquest és el secret més entranyable de la meva vida, la meva alegria més íntima i la raó més ferma per a ser feliç. La iniciativa del vostre amor, el miracle de la creació, la intimitat de la família. L’afectuós accent amb què us sento dir aquestes paraules, sagrades i delicades alhora: “Ets el meu fill”.

Déu totpoderós, que habiteu en el cel, doneu seny als qui regeixen la terra: que els governants cerquin la pau, i que nosaltres us servim amb respecte. Així, tots els homes mereixerem d’arribar a la vostra Muntanya Santa, on regna Jesucrist, el vostre Fill.