Montserrat Garcia Alsina, Eva Ortoll Espinet Josep Cobarsí Morales

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Accesibilidad de las revistas científicas de Información y
Advertisements

Accesibilidad de las revistas científicas de Información y Documentación Alexandre López-Borrull Estudis Ciències de la Informació i la Comunicació Universitat.
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
Salamanca, Mayo 2008 III ENCUENTRO IBÉRICO DE DOCENTES E INVESTIGADORES EN INFORMACIÓN Y DOCUMENTACIÓN: Formación, investigación y mercado laboral en Información.
MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Aplicació web per a la gestió de col·leccions de videojocs
I JORNADA DE TREBALL SOCIAL Treball social i salut: dilemes ètics
La qualitat, garantia de millora.
La qualitat, garantia de millora.
Webs d’interès: PER TREBALLAR L’AUTOCONEIXEMENT:
Procediment de recollida, custòdia i tractament de dades de caràcter personal en la programació per a l’any 2016 en el marc del PO del FSE de Catalunya.
El servei bibliotecari alemany
MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Donar les gràcies per convidar al COBDC
Infosalut.com El Butlletí de Gestió del Coneixement del Sistema Sanitari Públic de les Illes Balears Virgili Páez.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Perfil d’arquitecta d’informació
Donar les gràcies per convidar al COBDC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Library and Information Science Abstract
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
Institut Severo Ochoa DEPARTAMENT DE QUÍMICA
Us convidem a la I Jornada de Comunicació Corporativa de La Unió:
De la gestió de la força de treball a la del coneixement
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Accés a la Universitat Politècnica de València
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
INSERCIÓ LABORAL DE LES PERSONES GRADUADES DE FP INICIAL I TITULACIONS D’ARTS PLÀSTIQUES
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Sinergies i oportunitats de col·laboració entre els centres de recerca i les entitats socials en el marc del programa europeu Horizon de Març de.
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Perfil dels enquestats
Tutora: Eloisa Lorente
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
AMB EL CICLE FORMATIU DE GESTIÓ DEL TRANSPORT POTS OBTENIR:
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Lluís Codina (UPF - DigiDoc)
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
Exemples de bones pràctiques
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
IV JORNADES DOCTORIALS
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
TAULA D’ITINERARIS PROFESSIONALS ITINERARI
Gestió de comandes, clients i comissions
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CRAI: definició i estructura
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Universitat Oberta de Catalunya
CRAI: Unitat de Recerca
Informe Observatori Barcelona 2016
El Treball de Recerca.
Carreres Professionals Informe
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Projecte: Videojocs.cat
Presentació de resultats
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
que necessites saber de la Biblioteca
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Tendències en el mercat laboral: nous perfils professionals en informació i documentació Montserrat Garcia Alsina, Eva Ortoll Espinet Josep Cobarsí Morales Universitat Oberta de Catalunya Estudios de Ciencias de la Información y de la Comunicación

Taula de continguts Fitxa tècnica Objectius de l’estudi Resultats Conclusions

I. Fitxa tècnica Anàlisi d’ofertes de treball: 338 (àmbit Estat espanyol) Fonts: Portal “Infojobs” Borsa de treball del Col·legi de Bibliotecaris i Documentalistes de Catalunya Boletín Oficial del Estado “Cercador d’Informació de Diaris Oficials” Portal “Oposicionesyempleopublico.es” Període temporal: Octubre de 2007 – gener 2008 Paraules clau: Llibre Blanc: orientacions amb recorregut històric Myburgh (2005)(1): perfils més nous aunque el libro de Myburg también refleje perfiles más tradicionales, i exóticos no contemplados en este trabajo) (1) The New Information Professional: how to thrive in the Information Age doing what you love. Oxford: Chandos Publising, 2005

I. Fitxa tècnica: conceptes Documentalista / Documentació Biblioteca / Bibliotecari Arxius / arxivers Gestió documental / gestor documental Gestió del coneixement Gestió de continguts Gestió de la informació / gestió d’informació Intel·ligència competitiva / vigilància tecnològica / intel·ligència de negoci / analista d’informació Arquitecte d’informació / arquitecte de la informació

I. Fitxa tècnica: informació recollida Denominació del lloc de treball (perfil professional) Titulació requerida Competències sol·licitades Descripció de funcions Remuneració

II. Objectius Anàlisi de les competències i perfils de les ofertes Convergència / divergència amb el Llibre Blanc del Grau d’Informació i Documentació: Biblioteques generals Biblioteques especialitzades i Centres de documentació Arxius Gestió de Continguts

III. Resultats: distribució a Catalunya

III. Resultats: Biblioteques generals (BG) 338 ofertes 44 Perfil BG (13%) 29,55% Estudis secundaris Informació i Documentació 47,73% 22,72%

III. Resultats: Biblioteques especialitzades i centres de documentació (BE) 338 ofertes 133 Perfil BE (39%) 18,04% 64,67% 17,28% Estudis secundaris Informació i Documentació Percentatges

III. Resultats: Arxius (A) 338 ofertes 105 Perfil A (31%) Estudis secundaris Informació i Documentació Estudis Superiors 19,04% 76,19% 4,75% Percetatges

III. Resultats: Gestió de continguts (GC) 338 ofertes 32 Perfil GC (9,5%) Estudis secundaris 56,26% 34,38% Informació i Documentació

III. Resultats: perfils emergents Gestió del coneixement Vigilància tecnològica – intel·ligència competitiva 338 ofertes 24 d’altres perfils (7,1%) Estudis secundaris 12,6% 12,6% Estudis superiors 16,7% 87,6%

III. Resultats: resum de perfils BE A BG GC D’altres perfils 56,26% Educació secundària 86,6% Educació superior

IV. Conclusions Predomini BE i A Escàs percentatge BG-GC Orientaciones del Libro Blanco Biblioteques generals Biblioteques especialitzades Arxius Gestió de continguts Percentatges Orientacions del Llibre Blanc Predomini BE i A Escàs percentatge BG-GC Identificació en el mercat BE i C. Documentació Arxius Sector audiovisual i biomèdic

IV. Conclusions:nous perfils (no recollits en el Llibre Blanc) GC BE BG A D’altres perfils Gestió del coneixement Vigilància tecnològica / Intel·ligència Competitiva 86,6% educació superior

IV. Conclusions Encara tenim camí per recórrer

Futures línies de treball en l’anàlisi de les ofertes IV. Conclusions camí per recórrer Futures línies de treball en l’anàlisi de les ofertes Anàlisi de les competències. Contrast amb el repertori euroreferencial. Contrast amb d’altres països i organitzacions internacionals. Promoció de perfils i competències en el mercat laboral

Montserrat Garcia Alsina mgarciaals@uoc.edu Josep Cobarsí Morales jcobarsi@uoc.edu Eva Ortoll Espinet eortoll@uoc.edu Universitat Oberta de Catalunya http://www.uoc.edu El nostre BLOG sobre INFORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ http://docublog.blogs.uoc.edu