5.- MITJANS DE COMUNICACIÓ I SOCIETAT DE MASSES (I)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
Advertisements

EL DEUTE IL·LEGÍTIM D’ÀFRICA AMB L’ESTAT ESPANYOL
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Gestor Integrat de Referències
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
Tema 6: L’ENERGIA.
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Informació i sensibilització
Les noves tecnologies aplicades al transport
1 u n i t a t Sistemes informàtics. Treball en xarxa.
La Segona fase de la industralització
Història del Món Contemporani 1r de Batxillerat
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Temporada de bany, estiu 2017
1. La Segona Revolució Industrial
Ester Busquets i Alibés
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Gabinet de premsa Entitats sanitàries i socials, tendències
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Una faula que il·lumina més que el Sol !
Treball de síntesi EL VALOR DE LA PAU.
Les Avantguardes.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
LA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL
Presentació. Anàlisi Històric. Classificació dels Drets Humans.
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
Directiva Europea de Serveis, una visió en positiu
Internet HISTORIA INTERNET I SOCIETAT. INTERNET I LA SEVA EVOLUCIÓ.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Capitalisme i liberalisme
Una història de la tecnologia
Naixement de Salvem Catarroja
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
LA REVOLUCIÓ RUSSA Antecedents
EL TEMPS.
Publicitat i balanç de pèrdues i guanys de BMW
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació
Activitat d’educació en comunicació audiovisual
Mitjà de Comunicació Local
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Informació i sensibilització
INTRODUCCIÓ: LES REFORMES EN MARXA
S’HA DE VALORAR CRÍTICAMENT !!!
Publicació de la recerca al Dipòsit Digital de la UB
Banca ètica CeDRe Girona, gener de 2018
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
L’ESPAI.
La comptabilitat en l'empresa
LES XARXES LOCALS i els seus components.
RESIDUS INDUSTRIALS.
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Consum per substàncies per any (últim mes)
La indústria tèxtil a Catalunya al segle XIX i avui en dia
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
CRAI: definició i estructura
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
TREU-TE EL DUBTE I COMPRA UN PRODUCTE
Guillermo López García Universitat de València
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
¿Vols saber el dèficit en infractustures a Catalunya
Com s’han de signar electrònicament els correus electrònics?
Transcripción de la presentación:

5.- MITJANS DE COMUNICACIÓ I SOCIETAT DE MASSES (I) Al segle XX s’ha viscut una revolució als mitjans de comunicació de masses És el primer mitja de comunicació de masses important en la transmissió i anàlisi d’informació Es dediquen tant a la transmissió i anàlisi més profund de l’actualitat com a informacions més frívoles o a l’oci Premsa És el mitjà que analitza més a fons la informació, però està molt vinculat a interessos econòmics i polítics La ràdio arriba a més gent, és immediata (informa en directe) i també ofereix entreteniment (música, esports,...) És el mitjà d’entreteniment i informació més habitual La informació la controlen grans companyies de producció i distribució de programes Televisió Emet missatges simplificats destinats a tota la població

5.- MITJANS DE COMUNICACIÓ I SOCIETAT DE MASSES (II) L’aplicació de noves tecnologies (satèl·lits, electrònica, fibra òptica) ha revolucionat les comunicacions i la interactivitat: Internet i els mòbils (“veïnatge universal”) Els mitjans de comunicació els controlen els poders econòmics i polítics, que manipulen la informació S’evita el conflicte i el debat a fons, decantant-se per programes d’oci i evasió Problemes Els missatges es simplifiquen molt El principal objectiu sol ser vendre productes i augmentar el consum: la publicitat (guanyar diners) REDING LLENÇA UNA ADVERTÈNCIA FINAL PER L’INCOMPLIMENT DELS MINUTS DE PUBLICITAT EN TELEVISIÓ A ESPANYA (Madrid, 13 de maig del 2008). La Comissària Europea de Telecomunicacions, Mitjans i Societat de la Informació, Viviane Reding ha advertit Espanya de que demanarà a la Comissió Europea que porte al país davant el Tribunal de Justícia Europeu si continua incomplint la normativa comunitària sobre publicitat en televisió, que estableix un màxim de 12 minuts d’anuncis per hora de rellotge. La Comissió ha enviat a Espanya una opinió raonada per no complir la directiva anomenada Televisió Sense Fronteres, en vigor des de fa quatre mesos. El procediment es va iniciar en juliol del 2007.