+ La primera part d’aquest salm descriu amb un to marcadament pessimista els pecats que podreixen la societat. El més important de tots és la negació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
La Terra.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Vivim-la amb el sacerdot
Descobreix la seva paraula.
Vista del cim de les Benaurances
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

+ La primera part d’aquest salm descriu amb un to marcadament pessimista els pecats que podreixen la societat. El més important de tots és la negació de Déu, que el salmista condemna com la més gran insensatesa (vv. 1-3). + La segona part conté una invectiva contra els opressors dels pobres, perquè no volen adonar-se del càstig que el Senyor els té reservat (vv. 4-6). + L’últim verset expressa el desig que el Senyor faci arribar millors temps per al seu poble.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Es tracta del poble d’Israel, exiliat a Babilònia, minoritari enmig de pagans vencedors, pobre, oprimit per rics afamats i insaciables. Enmig d’un poble de pobres, s’aixeca un PROFETA que crida als quatre vents la seva exhortació: qualifica l’ateu de “boig”, d“insensat”; diagnostica la universalitat del mal: “tots esgarriats, corromputs”... anuncia el capgirament d’aquestes situacions: el mal desapareixerà, els justos seran alliberats. 2. AMB JESÚS Dir que no queda ni un sol home que cerqui Déu, no és potser una exageració oriental? Ara bé, Jesús un dia, féu la mateixa pregunta dramàtica: “Però el Fill de l'home, quan vingui, ¿trobarà fe a la terra?” (Lc 18,8). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Ens queda l’esperança que és més forta! Són les paraules que Paul Claudel fa cantar a Joanna d’Arc, sobre la foguera, en el mateix moment en què aparentment està vençuda. I en el desert ateu del seu temps, el salmista cantava ja la seva certesa: “Déu està amb els justos... És el seu refugi... Farà arribar la salvació...”

Pensen dintre seu els insensats: «Déu no és res.» Són corromputs, és detestable el seu obrar, ningú no fa el bé.

El Senyor guaita des del cel per veure com són els homes, per observar si n’hi ha cap d’assenyat que busqui Déu.

S’han desviat, s’han pervertit tots plegats, ningú no fa el bé, ni un de sol.

Aquests malèfics veuran clarament, i ho proclamaran, que els qui devoren el seu poble, és pa sagrat que devoren.

Quin esglai s’apodera d’ells quan veuen que Déu fa justícia. Es reien de la causa del pobre, i han vist com Déu l’empara.

Jacob s’omplirà de goig, Oh! Que vingui de Sió la salvació d’Israel. Quan el Senyor renovi la vida del seu poble, Jacob s’omplirà de goig, Israel s’alegrarà.

“El Senyor guaita des del cel per veure com són els homes, per observar si n’hi ha cap d’assenyat que busqui Déu”. Em sento mogut, Senyor, per aquesta imatge vostra en què mireu des del cel els homes que heu creat, i no en trobeu ni tan sols un que us cerqui de cor. Endevino la vostra desil·lusió i la vostra tristesa. Sembla que aneu cercant algú de qui pugueu fiar-vos, algú a qui pugueu cridar per encomanar-li el vostre treball entre els homes. La humanitat segueix esgarriada sense Vós, i voleu tenir almenys alguns homes que us serveixin de missatgers, de profetes, d’agents de la vostra gràcia que recordin als homes que Vós els estimeu, que repeteixin les vostres promeses i proclamin la vostra llei. Una vegada vau dir en veu alta prop d’on Isaïes pogués sentir-vos: “Qui hi enviaré? Qui ens hi anirà?”. I ell contestà espontàniament: “Aquí em teniu, Senyor. Envieu-m’hi”. I a l’instant li donàreu l’ordre: “Vés a dir a aquest poble...” Jo no sóc Isaïes, Senyor, però us estimo, sento zel per la vostra glòria, i ara acabo de sentir les vostres paraules. Les prenc com una invitació personal que em feu, faig un pas endavant i m’ofereixo al treball. Aquí em teniu, Senyor. Envieu-m’hi.

Senyor Déu, que observeu des del cel els fills d’Adam i habiteu enmig del vostre poble, l’Església; us demanem que sigui, per a tots els homes i tots els pobles, fidel testimoni de la vostra presència en el món. Per Jesucrist, Senyor nostre.