La mort de Déu i la voluntat de poder (uns quants)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
Advertisements

FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
Friedrich Nietzsche Curs
Comparació entre Nietzsche i Stuart Mill
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Pàgina 402 Sobre l’origen dels valors morals.
Filosofia contemporània Frederic Nietzsche
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Pàgina 389 Quina és la millor manera de captar la veritable naturalesa de l’Ésser? Naixement de la tragèdia (1871), dues qüestions fonamentals: És possible.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
2. La recerca de la felicitat en l'hel·lenisme 2.3 Els estoics
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Pàgina 389 Quina és la millor manera de captar la veritable naturalesa de l’Ésser? Naixement de la tragèdia (1871), dues qüestions fonamentals: És possible.
FILOSOFIA CONTEMPORÀNIA
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
El pensament de Nietzsche.
Unitat 14 L’idealisme alemany José Vidal González Barredo.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Diverses parts (òrgans)
Pàgina 398 La filosofia de l’ésser i la filosofia de l’esdevenir.
5. El problema de la moral: teoria de la virtut
Impressions sensibles
2. L’idealisme absolut de Hegel
Impressions sensibles
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Per tant, hi ha d’existir
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
5. El problema de la moral: eudemonisme
Intuïcions empíriques
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
1. La crítica de la tradició occidental: la filosofia del martell 382
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.3 La crítica dels conceptes de la metafísica de Hume La crítica dels conceptes de la metafísica.
2. L’empirisme de Hume 2.4. La crítica dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 270 Posa en qüestió la realitat de la substància entesa tant.
valors humans i socials
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 3
Pàgina 411 L’ésser humà s’ha transformat en un nen: és l’arribada del superhome. La innocència del nen. Per ell no existeix un món definit i ple de sentit.
1. La crítica de la tradició occidental: la filosofia del martell 385
Platonisme.
Pàgina 398 La filosofia de l’ésser i la filosofia de l’esdevenir.
1. Aristòtil 1.5 El problema de la moral: l’eudemonisme
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
PRESENTACIÓ DEL PENSAMENT DE DESCARTES.
COMPARACIÓ DEL PENSAMENT DE PLATÓ I NIETZSCHE
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
FRIEDRICH NIETZSCHE ( )
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Pàgina La proposta nietzscheana: la realitat com a joc de perspectives i instints 3.3. La voluntat de poder L’ésser humà s’ha transformat en un.
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
HERÀCLIT D’EFES aC.
Principi del canvi (immanent)
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Pàgina 411 L’ésser humà s’ha transformat en un nen: és l’arribada del superhome. La innocència del nen. Per ell no existeix un món definit i ple de sentit.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Friedrich Nietzsche voluntat de poder, superhome i etern retorn
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.3 La crítica dels conceptes de la metafísica de Hume La crítica dels conceptes de la metafísica.
La mort de Déu i la voluntat de poder (uns quants)
Transcripción de la presentación:

La mort de Déu i la voluntat de poder (uns quants) Pàgina 406 Introducció. Després de la crítica ara exposa la seva proposta. Dues obres cabdals: “Així parlà Zaratustra” i “La voluntat de poder”. L’exposició de les seves idees principals, segons l’ordre en què apareixen i el públic a qui s'adreça mostra una jerarquia: El superhome (tothom) La mort de Déu i la voluntat de poder (uns quants) L’etern retorn (ell mateix) 3. La proposta nietzscheana: la realitat com a joc de perspectives i instints 3.1. La mort de Déu i el nihilisme [Metafísica | TdC | Ètica]

Pàgina 407 La mort de Déu. És el saber fundacional de l'ensenyança de Zarathustra. Text Pàgina 407 significa La idea religiosa Una determinada ontologia (la filosofia de l’ésser) que ha valorat: Allò intel·ligible, etern i immutable com a bo. Allò sensible, temporal i canviant es dolent. Déu Una metafísica hostil al sentit de la Terra perquè: Implica un judici moral sobre la vida en negar el temps i l’esdevenir, i inventar un trasmón imaginari on refugiar-se. Limita les possibilitats existencials de l’ésser humà. ha estat per tant La “mort de Déu” significa la supressió de tota idealitat, transcendència i objectivitat. és Una història que ja ha passat: la fi d’una forma de valorar → nihilisme. Una tasca de futur: s’han de suprimir les restes → filosofia del martell. Pot ser Un perill: el nihilisme passiu de l’últim home. Una oportunitat: que l’ésser humà prengui consciència de la seva naturalesa creadora i projecte nous valors, se superi a si mateix a través del superhome. 3. La proposta nietzscheana: la realitat com a joc de perspectives i instints 3.1. La mort de Déu i el nihilisme [Metafísica | TdC | Ètica]

Pàgina 408 L’«últim home» i el nihilisme. Tesi: L’últim home reflecteix la situació de l’home modern on l’únic valor dominant és el no-res: Ja no creu en res, ha perdut tot idealisme: res té valor. En ell s’ha extingit la potència creadora de l’esser humà (expressió de la voluntat del no-res). Genealogia: L’essència de l’ésser humà (antropologia) consisteix en valorar, moure’s més o menys explícitament en un sistema de valors. La patologia que ara sofreix (nihilisme passiu) no és un sentiment vital nou sinó que sorgeix del mateix germen de les valoracions de la metafísica i la moral tradicionals. L’ idealisme (metafísic, moral i religiós) ha anat esgotant i aniquilant tots els impulsos vitals: allò que es presentava com un ajuda als dèbils per fer-los la vida més suportable (el més enllà salvador, la moral del ramat) ha acabat negant la pròpia vida. La prova: Déu (en la seva versió cristiana o il·lustrada) ha anat perdent progressivament pes com a sentit en els diferents àmbits de la vida humana. La “mort de Déu” deixa un buit (el no res) davant el qual l’últim home s’angoixa, no s’atreveix a pensar, a treure conclusions i s’abandona a un ateisme superficial i una indiferència moral. L’oportunitat: En morir Déu desapareix un sentit que oprimia la vida i ara l’ésser humà ha de donar-se ell mateix un sentit → ha de transformar la seva pròpia essència per passar de l’autoalienació en Déu a la llibertat creadora que es coneix a si mateixa: al superhome. 3. La proposta nietzscheana: la realitat com a joc de perspectives i instints 3.1. La mort de Déu i el nihilisme

Pàgina 409 Text Pàgina 409 «De les tres transformacions». Procés gracies al qual l’ésser humà se supera a si mateix: Camell L’esperit respectuós i submís S’inclina davant l’omnipotència de Déu i la llei moral Carrega amb el més enllà transcendent i l’idealisme Ascetisme “Tens el deure” Model de moral hostil a la vida: cristianisme Lleó L’esperit que es rebel·la Coneix la seva autoalienació anterior (valors objectius / moral idealista) S’allibera de les càrregues: crea la seva llibertat (negativa) Prepara l’arribada del superhome “Jo vull” Filòsof del martell Nen L’esperit lliure i creador Concep l’existència com una aventura i un joc innocent És capaç de projectar nous valors (llibertat positiva) S’experimenta a si mateix (llibertat inabastable) “Joc innocent” i “Sentit de la Terra” Superhome 3. La proposta nietzscheana: la realitat com a joc de perspectives i instints 3.2. El superhome [Antropologia]

Pàgina 409 El superhome. Suposa: La superació de l’autoalienació a la qual s’havia sotmès l’ésser humà. La recuperació del “Sentit de la Terra”. Una nova forma d’estar al món com a ésser creador i experimentador. Quin és el seu l'objectiu a vital? Oblidat de si mateix “Esperit de pesadesa” Vida oprimida per les càrregues (Déu /moral) Mort de Déu “Esperit de lleugeresa” L’ésser humà es recupera a si mateix: alliberament Transcendència “Oblit del món” Superació de l’ésser humà orientada al més enllà → infidelitats a la Terra Mort de Déu “Obertura al món” Allibera i projecta sobre la Terra la seva força creadora de valors “Mantenir-se en l’existència” Seguretat, comoditat: “petita felicitat” Mort de Déu “Realitzar la seva essència existencial: la voluntat de poder”(Vida ascendent) Fer vibrar a través de la seva vida la vastitud del món: plenitud i intensitat vitals 3. La proposta nietzscheana: la realitat com a joc de perspectives i instints 3.2. El superhome [Antropologia] José Vidal González Barredo