Pressupostos Participatius: educar per la democràcia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Advertisements

EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Petició de col·laboració als Companys de la Caixa
El Pare Claret és un regal per a tots
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Quin futur volem per al Baridà?
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Llibre de les bèsties de Ramon Llull
Projecte de P-3 4a Part Curs
EL VALOR DE LA FELICITAT
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Memòria de mig any LPOs Aina serra Laia ferré.
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
10 idees per gaudir d’un estiu en família
La gestió per processos
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
Objectiu Educatiu Trienni
El Pare Claret és un regal per a tots
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
LES ETAPES DE LA VIDA ÉSERS VIUS.
Treball i aprenentatge en xarxa
PTT VilaBicis Solidàries
EQUINOCCI DE PRIMAVERA 2012 A la Rovira Nova !!.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Les Mesures de Seguretat En la jurisdicció Penal d’Adults
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
PARÀBOLA DEL PARE QUE PERDONA
4t B Actrius i Actors Escola Eulàlia Bota
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
"Senyor, ensenya'ns a pregar"
Introducció Al posicionament Web.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Departamento de Pedagogia Aplicada
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
al nostre centre educatiu?
Sant Feliu de Llobregat
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Pressupostos Participatius: educar per la democràcia Santa Eulàlia de Ronçana 2005-2013 Curs Com afavorim la participació juvenil? L’exemple dels pressupostos participatius Direcció General de Joventut Barcelona , 10 de desembre de 2013

Santa Eulàlia de Ronçana

EL PROCÉS FINS ARA

EL PROCÉS FINS ARA

EL MÈTODE: Dinamització constant

La dimensió educativa del procés 12 idees No oblidar que som agents que eduquem amb la nostra manera de fer i tenim una responsabilitat. L’educació no formal ens dóna llibertat per innovar. 3. No eduquem si l’altre no vol.

La dimensió educativa del procés 12 idees 4. Utilitzar una pedagogia de l’experiència ens evita discursos estèrils. A participar s'aprèn participant. 6. Partim d’un punt d’interès per alguna cosa.

La dimensió educativa del procés 10 idees Un objectiu és ser feliços fent coses col·lectives per la comunitat. Amb diàleg i ganes gairebé tot és possible. 9. Les idees sense organització no perviuen.

La dimensió educativa del procés 10 idees 10. Buscar la complicitat de la comunitat, teixir relacions que validin,reforcin i s'apropiïn també del procés (de cara als joves i ...) 11. Els joves han de sentir-se els veritables protagonistes. 12. El procés és un mètode, L’objectiu és que tinguem joves compromeses amb la millora de la comunitat.

Moltes gràcies. LA TAKA Punt Jove Plaça de l'Ajuntament num Moltes gràcies! LA TAKA Punt Jove Plaça de l'Ajuntament num.2 08187-Santa Eulàlia de Ronçana Tel. 938449166 www.lataka.cat info@lataka.cat facebook.com/LaTAKAjove twitter.com/LaTAKAjove youtube.com/santakajove